Gå til innhold

Ser dette ut som en bra jobbsøknad?

Anbefalte innlegg

Hei

Ser dette ut som en bra jobbsøknad?

Søknad som medarbeider i sommer.

Jeg viser til samtale med Hydro Texaco ansatt. Jeg tillater meg med dette å søke stillingen som medarbeider i sommer.

Jeg går på xxxx videregående i andre klasse. I fjor gikk jeg på skole i USA. Jeg er 19 år og de tre siste sommerne har jeg jobbet i Hunderfossen Familiepark.

Gjennom sommerne på Hunderfossen har jeg lært å vise bra serviceinnstilling. Hunderfossen ville gjerne ha meg til å jobbe der til sommeren, men jeg har lyst på nye utfordringer. Jeg liker også å jobbe med mat. På Hunderfossen jobbet jeg med det flere ganger. Jeg snakker engelsk flytende, og behersker en del fransk. En annen fordel ved å velge meg er at jeg takler en hektisk hverdag. På Hunderfossen, for eksempel måtte jeg ofte behandle to kasser alene med mange kunder. Jeg lærte også å være selvstendig ved å ha flere alene vakter.

Jeg kan jobbe fra 29.mai til 21.juni (kan jobbe ettermiddag og helger i denne perioden). Deretter kan jeg jobbe fra 8. juli. og til skolen begynner igjen (fulltid).

På vitnemålet mitt står det en ”ikke vurdert” karakter. Dette er fordi jeg skiftet til et mer avansert mattekurs midt i terminen.

For nærmere opplysninger om utdanning og arbeidserfaring viser jeg til vedl

agte CV og kopi av vitnemål og attester.

Jeg stiller gjerne til intervju, og kan kontaktes på tlf. xxxxx eller på xxx. Jeg er også tilgjengelig på [email protected].

Vennlig hilsen

xxxxxx

Vedlegg: CV samt 1 attest og vitnemål

Kvalifikasjonene arbeidsplassen søkte:

-godt humør/serviceinnstilling

-selvstendighet og liker å jobbe med/for andre

-takler stress

-stå på vilje (guts)

-liker å jobbe med mat/god hygiene

Tusen takk for svar, jeg skal levere den på lørdag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg synes du bruker mange korte setninger og begynner ofte setningene med "Jeg" slik at det blir lite flyt og variasjon. Jeg ville heller ikke kommentert "ikke vurdert"-delen, men det er opp til deg. Stryk er stryk. Ikke vurdert er noe helt annet. :p

Dette er slik jeg ville skrevet den samme søknaden:

Viser til samtale med ansatt hos Hydro Texaco der det kom frem at det er en ledig stilling og jeg ønsker derfor å søke på denne stillingen.

Jeg er 19 gammel og går i andreklasse ved XXX videregående.

De tre siste somrene har jeg jobbet i Hunderfossen familiepark der jeg har lært å takle en hetisk hverdag og vise bra serviceinnstilling. I fjor studerte jeg i USA og snakker engelsk flytende samtidig som jeg behersker en del fransk.

Jeg har anledning til å jobbe ettermiddager fra 29.mai til 21. juni. Deretter kan jeg jobbe fulltid fra 8.juli frem til skolen starter igjen.

For nærmere infomasjon om utdanning og arbeidserfaring viser jeg til vedlagte CV og kopi av vitnemål og attester.

Ved positiv respons kan jeg kontaktes på tlf. XXX eller XXX og er også tilgjengelig på [email protected].

Med hilsen

XXXXXX

Vedlegg: CV, 1 attest og vitnemål.

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

Jeg skal være helt ærlig med deg.

Nei! Dette er en særderles dårlig jobbsøknad. Beklager, men det er sannheten. Hvorfor?

1. Nesten alt du har skrevet her burde stått i din CV.

2. Du skriver veldig hakkete og oppstykket, prøv å skrive hele setninger.

3. Søknaden er for lang.

Er dette en stilling som er utlyst så bør du også vise til annonsen og hvor når du leste denne. I dette tilfellet så ser det ut til at du har pratet med en ansatt. Når og med hvem hadde du denne samtalen?

"Jeg liker også å jobbe med mat." Virker på meg som en frase bare for å oppfylle det punktet i stillingsbeskrivelsen.

Husk at en jobbsøknad ikke skal være ett langt brev. Skulle jeg skrevet søknad på denne jobben så hadde det blitt slik.

SØKNAD PÅ STILLING SOM SOMMERVIKAR

Viser til samtale med Jonas ved Hydro Texaco Fykenveien, 22.3.08(Her burde du også hatt navnet på personen du snakket med.) og ønsker med dette å søke på stillingen.

Mitt navn er Ola Nordmann, jeg er 19 år og går på hemmeligheten videregående skole.

Jeg er en hyggelig ung mann med pågangsmot som ønsker å tjene noen kroner i sommerferien. Siden jeg er interessert i bil og er glad i mennesker så er jobben som ansatt på bensinstasjon perfekt for meg.

Jeg kan jobbe kveld fra dato til dato og full tid fra dato til dato.

Vedlagt finnes min CV, ta gjerne kontakt på telefon 99999999.

Jeg ser frem til å høre fra dere.

Med vennlig hilsen,

Ola Nordmann

Alt av arbeidserfaring og slik bør stå i CV-en, dette for at jobbsøknaden skal være konsis og ryddig. Du skal ikke under noen som helst omstendiget skrive CV-en din i jobbsøknaden. Hadde jeg fått denne søknaden inn på mitt kontor så hadde den havnet rett i makuleringsmaskinen.

Det du har gjort riktig er at du har erfaring å vise til, men dette er altså en del av CV-en.

Lenke til kommentar

Er litt uenig med deg quayle, man skal helst ha en liten oppsummering av hva en har drevet med de siste årene. CV går man til for å få ting mer detaljert informasjon. Man skal ha litt info som man også kan finne i CV i en god søknad.

Lenke til kommentar

Det var et melkekartong mente.. at ikke vurdert betyr ikke stryk og det vet arbeidsgivern din.

Dessuten hadde jeg stryki begge disse linjene:

Hunderfossen ville gjerne ha meg til å jobbe der til sommeren, men jeg har lyst på nye utfordringer. Jeg liker også å jobbe med mat.

Ellers slik de over har kommentert.

Lenke til kommentar
Er litt uenig med deg quayle, man skal helst ha en liten oppsummering av hva en har drevet med de siste årene. CV går man til for å få ting mer detaljert informasjon. Man skal ha litt info som man også kan finne i CV i en god søknad.

Du må gjerne være uenig, men nå har det seg slik at jeg har kurs både i skriving av søknader og CV. Akkurat dette kurset ble holdt av folk fra Statoil og DNB. Jeg har også erfaringer med ansettelsesprosessen. Hos oss ville en slik søknad havnet rett i makuleringsmaskinen. Det er veldig vanlig å gjøre denne feilen, altså å skrive en lang søknad. Problemet med det er at informasjonen i søknaden faller bort i all teksten. Det blir mye tomt prat og slitsomt å lese. Kunnskapene dine og erfaringene dine skal komme godt frem i oversiktlige lister. Jeg forteller bare hvordan mine erfaringer er på dette området - hva folk gjør med dem eller tror om dem tar jeg egentlig ikke så tungt.

Lenke til kommentar

Takk for innspillene folkens. Jeg velger dermed å levere en slik søknad:

SØKNAD PÅ STILLING SOM SOMMERVIKAR

Viser til samtale med Jonas ved Hydro Texaco Fykenveien, 22.3.08(Her burde du også hatt navnet på personen du snakket med.) og ønsker med dette å søke på stillingen.

Mitt navn er Ola Nordmann, jeg er 19 år og går på hemmeligheten videregående skole.

Jeg er en hyggelig ung mann med pågangsmot som ønsker å tjene noen kroner i sommerferien. Siden jeg er interessert i bil og er glad i mennesker så er jobben som ansatt på bensinstasjon perfekt for meg.

Jeg kan jobbe kveld fra dato til dato og full tid fra dato til dato.

Vedlagt finnes min CV, ta gjerne kontakt på telefon 99999999.

Jeg ser frem til å høre fra dere.

Med vennlig hilsen,

Bør jeg ta med håndskrift her i tillegg til vanlig word skrift?

Ola Nordmann

Husker dessverre ikke navnet på personen (tror ikke han sa det egentlig). Går det bra?

Skal også søke jobb på matvarebutikk. Ser denne jobbsøknaden bra ut til det formålet? Nesten helt det samme bortsett fra tredje avsnitt.

CV.jpg

Endret av Savoy
Lenke til kommentar

For å pirke litt... 2619 Lillehammer skal stå under Gudbrandsdalsveien 188.

29. mars skrives med liten m, og fjern punktummet i overskriften.

Videre ville jeg fjernet at CV'en ligger vedlagt, og kun skrevet "Ta gjerne kontakt med meg på tlf. 9999999"

Og til slutt: "Jeg kan jobbe på kveldstid fra 29. mai til 22. juni, og fulltid fra 8. juli til 20. august."

Og ja, du bør skrive under selv i tillegg.

Endret av Purple000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...