HooligaNs117 Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Har i et par dager holdt på og oppgradert en pc men den er maks på i fem min før hele greie skrur seg av, som regel ikke mer enn kanskje 5 sek. Noen ganger starer cpuvifta såvidt men så dør hele systemet. Prøvde og ta ut strømledningen til cpu på hovedkortet og gikk inn og kunne rote så lenge jeg ville med alle innstillingene på hovedkortet. Tok dette som et tegn på en ødelagt cpu og bestillte ny. Kan noen bekrefte dette? AMD Athlon 64 3700+ s939 Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4-4X Sapphire HD 2600xt 256 mb gddr3 Ultimate Corsair Value Select 512 mb ram PSU: Chiefec ATX-1136H 360 watt Har prøvd noen andre rambrikker og bruker den som står på lista i et annet oppsett og funker der. Har også prøvd og starte den opp uten og ha hdd og dvd tilkoblet men den dør alikevel.. (Aldri kjøp pc hardware på finn.no uten noen form for kjøpskontrakt).. Lenke til kommentar
MirMic Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 hey, Har du skjekket PSU'en, eller testet med en annen. jeg har mange rare feil med defekt PSU. Det kan være et problem eller så er det vel CPU eller HK som det kan være. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Ville ha prøvd med annen RAM først. Lenke til kommentar
HooligaNs117 Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) Bruker psu sammen med et annet hk og den fungerer fint der, det samme med ram.. Skal laste ned memtest og prøve de med nåværende oppsett og få sjekket den en gang for alle!! Skrev i første post at jeg har prøvd en annen ram med samme resultat.. Endret 20. mars 2008 av HooligaNs117 Lenke til kommentar
HooligaNs117 Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 Av en eller annen grunn vil ikke maskinen min kjøre memetest. Men bruker den rambrikka som står øverst sammen med et Abit KV8-MAX3 HK og en AMD Athlon 64 2800+ S754 cpu og PSU en som står øverst.. Lenke til kommentar
HooligaNs117 Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 Har kjørt memtest et par runder nå og fant ingen feil der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå