Gå til innhold

Får ikke tilgang til FTP server eksternt

Anbefalte innlegg

Prøver å sette opp FTP server men har litt problemer...

Bruker BulletProof, men greien er at jeg ikke får koblet til serveren eksternt, den funker kun dersom jeg benytter intern IP adresse.

Bruker router fra Nextgentel (SpeedTouch 5X6) og har gjort som NGT sier (tilordnet FTP server til min pc, og diablet FTP service i telnet)

Likevel får jeg det ikke til...

Noen tips til meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva mener du med "tilordnet FTP serveren til min pc"? Du må i alle fall forwarde/åpne porten du bruker på ftp-serveren i routeren slik at den går mot serveren. Standard er port 21.

Hvis en går inn i det grafiske grensensittet i routeren så kan en tilordne portene til PC-er i hjemmenettverket.

Det jeg gjør er å åpne port 21 (tcp) mot min pc som har lokal IP 10.0.0.16 Skal jeg gjøre mer enn det?

Lenke til kommentar
Du kan eventuelt prøve en annen port en 21. 47638 for eksempel. Deretter skjekker du om du kommer inn via http://www.net2ftp.com/

Det gikk, men jeg får ikke opp mappene jeg har delt...

Da jeg prøvde CuteFTP så får jeg ikke koblet meg til.. Har endret til passive mode, men det hjelper ikke... Hva er det ejg gjør gale, hvorfor får jeg koblet meg til (selv om mappene jeg deler ikke viser) i NER2FTP, men får ikke koblet meg til via Cute?

Lenke til kommentar
Du kan eventuelt prøve en annen port en 21. 47638 for eksempel. Deretter skjekker du om du kommer inn via http://www.net2ftp.com/

Det gikk, men jeg får ikke opp mappene jeg har delt...

Da jeg prøvde CuteFTP så får jeg ikke koblet meg til.. Har endret til passive mode, men det hjelper ikke... Hva er det ejg gjør gale, hvorfor får jeg koblet meg til (selv om mappene jeg deler ikke viser) i NER2FTP, men får ikke koblet meg til via Cute?

Hei,

Jeg hadde et lignende problem. Kanskje du har det samme. DVS at man selv ikke kan koble seg til sin egen server ved hjelp av "internet IPen", men kun ved lokal IPen. Har ikke funnet noen løsning på dette, men serverene mine fungerer veldig bra så lenge jeg kobler meg på fra en annen hustand. Men jeg hadde ikke det samme problemet som deg, for hos meg kom alle mappene fram i net2ftp. Vet ikke hva grunnen til det kan være, men er du sikker på at du fikk koblet deg på? hvis mappene ikke vises `?

Lenke til kommentar

Det er noen routere som krangler når du har satt opp port-forwarding på port 21, og du sitter på innsiden og forsøker å kommunisere på inet-adressen.

Det kan fort bli litt rot for routeren.

På endel routere er det forskjell på "virtual server" og "port forwarding". Førstnevnte pleier å fungere mye bedre, men på rimligere og enklere routere er det bare port forwarding som skjer uansett.

Lenke til kommentar

Kan man bruke hosts fila til å mappe ip til ip?

Isåfall er det ikke værre enn å legge til en linje med:

127.0.0.1 [internettIP]

I fila c:\windows\system32\drivers\etc\hosts (forutsatt windows altså)

Da vil ting funke internt også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...