DilliMusic Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) heisann da jeg skulle ta lappen måtte jeg ha briller. da jeg tok synstest så sa de at der var så vidt på grensa at jeg trengte det. men sa jeg burde bruke det for å se bedre og jeg likte det. men jeg merker at jeg glemmer å ta den på meg av og til når jeg skal ut å kjøre. og jeg har ikke noe problem med å se skilt og alt det der, hva skjer hvis en gang politiet stopper meg? det er vel ikke noen måte de kan finne ut om jeg må ha briller eller? vanlig stopp, kontroll for promille eller annet? kan de finne det ut? hva hvis jeg sier at jeg har på linser? vil de ha noe bevis på det? kan man se det på en som har linser? jeg har som regel på brillene men merker jeg glemmer meg bort. så lurer da bare på hva som skjer hvis jeg glemmer det en gang og blir stoppet PS:er ute etter svar på DET JEG SPØR! mvh Dilli EDIT: går det foresten ann å ta en ny synstest der jeg ikke er så trøtt? på trafikk stasjon der man leser av noen tall før man får ta teori eller gå til en brille butikk og ta ny test som man kan levere inn? noen som vet noe om dette? Endret 20. mars 2008 av DilliMusic Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Jag kan aldri tro at politiet kommer til å innføre synstest ved siden av promilletest o.l.. Når så du sist politiet gå rundt med et synstestskilt? De er nok dog oppmerksomme på folk som sjangler/kjører unødvendig ujevnt på veien, selv om dette som regel heller skyldes påvirkning av alkohol/narkotika. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Du tok vel synstesten før du fikk førerkortet? Hvis det ikke står på førerkortet at du må bruke briller/linser er det jo ikke noe problem.. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 Du tok vel synstesten før du fikk førerkortet? Hvis det ikke står på førerkortet at du må bruke briller/linser er det jo ikke noe problem.. tok den testen jo. leste en bokstav feil. men var sååå grise trøtt. og da jeg var å tok synstest sa han som tok testen dette: du så vidt på grensa til å ha briller. du ser egentlig ganske bra. men er bare så vidt på grensa. jeg tok å kjørte en del idag for en time siden uten briller for å se om jeg bør ha på briller. og jeg hadde ikke noe problemer med å få med meg skiltene og slikt. står ikke noe på førerkortet mitt at briller må has på. men står vel i databasen eller noe Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Ser ikke helt problemet da... Tviler på at det står noe informasjon om deg i "databasen". Du får vurdere å ta testen på nytt eller nyte kjøringen uten briller. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 Ser ikke helt problemet da... Tviler på at det står noe informasjon om deg i "databasen". Du får vurdere å ta testen på nytt eller nyte kjøringen uten briller. er vel ikke noe problem men måtte bare skjekke da nyter kjøringa uten briller. eller blir vel sol briller fremover Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Gjør som en venn av meg; ta synstesten med linser på. Han gjorde det riktig nok ikke med vilje, glemte bare at han hadde de på... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Solbriller med styrke = WIN Det er enormt irriterende å komme oppi en bilulykke, og da tenker jeg ikke på de evt. retslige konsekvensene du kan pådra deg. Hvis det ikke er oppført i førerkortet at du trenger briller er du vel uansett trygg på det punktet, selv om alle og enhver skal påse at de og bilen er skikket til å være på veien... Jeg tenker primært på skadene du kan påføre egen bil, skadene du kan påføre andre... du skal tross alt leve med deg selv etterpå også (om du er heldig). Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Dersom du har kode 01 nederst i førerkortet, er du nødt til å kjøre med briller/linser. Blir du stoppa i kontroll kan du få bot og kjøreforbud fram til du har skaffa deg briller/linser om du ikke har det. Skjer det noe å du ikke har briller/linser, kan du stilles til annsvar på lik linje med en promille-kjører eller en uten lappen. Dersom du IKKE har kode 01 i førerkortet, er det valgfritt om du vil kjøre med korreksjon av synet, å du kan ikke idømmes noen skyld som følge av at du ikke hadde på deg briller. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Men er det mulig å se om noen har på seg linse, uten og fysisk prøve å ta dem av i tvang? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Ja, vis man går nærmt nok kan man skimte omrisset av linsen. Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Spørsmålet var hva konsekvensene av å kjøre uten syns-korreksjon var, å det er vel ganske godt besvart. Hvor lett det er å se om en person har linser eller ikke, er en helt annen diskusjon. Men for all del, å lure politi-menn er ikke vansklig. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Han spurte jo selv også om det er mulig, og grunnen til at jeg spør er av ren nysgjerrighet. Aldri bevegd meg innenfor det feltet. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 når har jeg kjørt ganske mye uten briller eller linser og har ikke hatt noe problemer i det hele tatt. alt går fint. Han spurte jo selv også om det er mulig, og grunnen til at jeg spør er av ren nysgjerrighet. Aldri bevegd meg innenfor det feltet. smile.gif lurer jo på det og da. av nysgjerrighet. må vel være vansklig å se om man har på linser vel?? men blir nok ikke noe problem. kjører ikke noe særlig over grensa og står ikke at jeg må ha på briller på førerkortet jeg har i lomme boka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå