rvenes Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Har eit litt snodigt problem her. Var på besøk av kamerat. Når han lasta ned fra internet med sitt trådlause, fikk han 300-400kb/s. Når han lasta ned fra internet med kabelnettverk fikk han 600kb/s. Klødde meg litt i hodet, og prøvde så og kopiere noken filer over lanet, trådlaust, og fikk 20-25mbit, noke som er heilt normalt på eit vanlig 54mbit nett (Linksys WRT54GS router) Det var da 2 trådlause PC-er tilkobla nettet. Eg testa og laste ned fra internet med min bærbare pc, og fikk full fart, 600kb/s (Linja er nok ikkje kjappere) Altså så fungerer alt, untatt på PC-en hans med når han laster ned fra internet. Testa å laste ned fra uninett sine sider, og diverse sider rundt om kring (ubuntu isoer). Eg oppdaterte PC-en med siste nettverkskort drivere (Intel wireless trådlaust nic), siste chipsett drivere, og siste biosen fra Acer.com (Acer Aspire 5680 bæbar trur eg det var) Eg prøvde også å endre kanalen på det trådlause nettet, men farten er jo der ved lan kopiering. Noke eg har oversett? Noken tips? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Hvis han har Win-XP eller tidligere så ville jeg sjekke om maskinen hans er optimalisert. http://www.dslreports.com/tweaks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå