pedervl Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) En div har et bilde satt som bakgrunn med CSS. Når musa er over tekst i en meny, skal dette bakgrunnsbildet endres. Når musa er over knapp 1 skal bildet som er satt som bakgrunn i CSS vise. Når musa er over knapp 2 skal et annet bilde vise som bakgrunn. Når musa er over knapp 3 skal et annen bilde enn ved knapp 1 og 2 vise som bakgrunn. Jeg har spleiset sammen bildene som skal vise på knapp 2 og 3 slik at begge lastes når bildet lastes. Jeg ser helst at dette bildet lastes når siden lastes slik at folk slipper å vente på hover-effekten. Jeg har prøvd å ordne det selv men er ikke så flink. Håper noen tar seg tid til å hjelpe meg. -bronze Endret 20. mars 2008 av pedervl Lenke til kommentar
Potetgullmann1 Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 vet bare hvordan det gjøres i flash dessverre Lenke til kommentar
WiRRE Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 En div har et bilde satt som bakgrunn med CSS.Når musa er over tekst i en meny, skal dette bakgrunnsbildet endres. Når musa er over knapp 1 skal bildet som er satt som bakgrunn i CSS vise. Når musa er over knapp 2 skal et annet bilde vise som bakgrunn. Når musa er over knapp 3 skal et annen bilde enn ved knapp 1 og 2 vise som bakgrunn. Jeg har spleiset sammen bildene som skal vise på knapp 2 og 3 slik at begge lastes når bildet lastes. Jeg ser helst at dette bildet lastes når siden lastes slik at folk slipper å vente på hover-effekten. Jeg har prøvd å ordne det selv men er ikke så flink. Håper noen tar seg tid til å hjelpe meg. -bronze Definer div'en som bildet ligger inni med en id, og leg til hover funksjoner på div'ene som knappene ligger i, som endrer innerHTML på div'en med bildet i... altså: document.getElementByid('bildediv').innerHTML = "img src etc...... mekke en funksjon med dette, definere denne funskjsonen som hover på knappene... Er litt for å komme i gang.. kan lage masse gøy med javascript bare du skjønner document.getelementbyid funksjonen.. Bruker du prototype er det enda enkelere .. da skriver du bare $('bildediv')="img src etc mener jeg å huske.... Lenke til kommentar
pedervl Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2008 Dette skulle altså være en bakgrunn, som jeg skrev. Det var derfor viktig at jeg brukte background: url(bilde) isteden for img. Jeg friska opp på gamle javascript-ferdigheter og løste problemet selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå