Fisk1 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Ja, som tittel sier; PC-en hang seg opp i dag, og jeg restarta den. Da ville den ikke boote, får opp svarte skjermen med beskjed om at "Windows kunne ikke starte uten feil bla bla bla", også kan jeg velge mellom sikkertmodus, starte som vanlig osv. Ingenting virker, den bare rebooter og kommer til samme stedet. Når jeg prøvde å formatere får jeg beskjed om at div. filer er korrupte, og at installasjonen er avbrutt. Ubuntu avbrøt seg da den ikke kunne lese dir/sh eller noe. Altså, min teori er at harddisken har tatt kvelden. Tredje gang på rad dette skjer i såfall. Tenkte jeg skulle høre med forumet før jeg går til innkjøp av ny disk, og muligens nytt kabinett med bedre luftstrøm... Hjelp meg, HW! Faen så typisk at dette skal skje i påsken og, forresten... Har jeg først fri skal det skje noe jævelskap. På forhånd takk! Endret 24. mars 2008 av Fisk1 Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Er nok død hd, spant på deg en god WD. De holder for alltid, bare god erfaring med wd. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Er nok død hd, spant på deg en god WD. De holder for alltid, bare god erfaring med wd. Høres ut som et godt tips, siste Maxtordisken jeg skal ha i alle fall. Jeg har en idé til hvordan jeg kan gjøre dette: - Bytte ut den 160GB IDE-disken som brøyt sammen med en SATA-disk på ca. 500 GB. - Sette den 160GB IDE-disken som fortsatt fungerer (ja, jeg hadde to stk.) til OS-disk, og legge alt annet på SATA-disken og ekstern disk. Høres dette ut som en god idé? Tenkte litt på SCSI og, men det er fryktelig dyrt og komplisert... Flere som tror HD'en er dau, forresten? Endret 20. mars 2008 av Fisk1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Du kan jo ta en sjekk med UBCD. http://www.ultimatebootcd.com/ Der finner du diagnoseprogram fra diskfabrikantene. Kjør også MemTest. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2008 Du kan jo ta en sjekk med UBCD. http://www.ultimatebootcd.com/Der finner du diagnoseprogram fra diskfabrikantene. Kjør også MemTest. Takk takk, spørs om jeg får prøve den når jeg får tid. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Disken er nok ikke død. Da ville BIOS ved post sagt no operating system found e.l. Har du oppdatert drivere (disk kontroller) eller noe annet siden problemet oppsto. Korrupt resistry hive = SYSTEM eller SOFTWARE gir noenlunde samme feilmelding. BSOD = en stop error med \system32\config\SOFTWARE eller \system32\config\SYSTEM is missing eller liknende. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) Helt enig, mange som tror at hden som er feilkilden til at pcen krasjer. Men hører du noen ulyder fra hden som f.eks tikking eller noe som ikke normalt høres fra hden? Prøv hden i anna pc før du konkluderer med at det er den som er feilkilden før du kjøper ny. Endret 20. mars 2008 av Duqe Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 Disken er nok ikke død.Da ville BIOS ved post sagt no operating system found e.l. Har du oppdatert drivere (disk kontroller) eller noe annet siden problemet oppsto. Korrupt resistry hive = SYSTEM eller SOFTWARE gir noenlunde samme feilmelding. BSOD = en stop error med \system32\config\SOFTWARE eller \system32\config\SYSTEM is missing eller liknende. Dette skjønte jeg bare halvparten av. Helt enig, mange som tror at hden som er feilkilden til at pcen krasjer. Men hører du noen ulyder fra hden som f.eks tikking eller noe som ikke normalt høres fra hden? Prøv hden i anna pc før du konkluderer med at det er den som er feilkilden før du kjøper ny. Når du sier det så lager faktisk ikke disken noe rare lyder enda, men jeg har ikke noen annen maskin å teste den i atm. Skal kjøre Ultimat Boot CD etterpå, så får vi se... Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) Ja, da har jeg kjørt UBCD. Fikk masse errors, og brukte derfor DBAN til å wipe partisjonen med Windows på. Etter at dette er gjort vil ikke maskina boote fra CD'er eller noenting. Får beskjed om at jeg ikke kunne boote fra disk, insert system disk and press enter. Så nekter den å lese CD-en. Har testa med Windows og Ubuntu. WTF the fuck? Endret 21. mars 2008 av Fisk1 Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Høres ut som du har klart å slette partisjonen på hden, det er mulig å opprette ny partisjon med UBCD eller med vista installsjonscd. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 Høres ut som du har klart å slette partisjonen på hden, det er mulig å opprette ny partisjon med UBCD eller med vista installsjonscd. Fikk den til å boote nå, men windowsinstallasjonen avbrytes med følgende melding; The file usbccgp.sys is corrupted. Press any key to continue. Hva er det nå da? Installerer forresten XP, ikke Vista. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 Er det ingen som kan hjelpe? Vær så snill, håper noen kan, dette koster meg evt. noe mellom 600 - 1000 kr. Det vil jeg helst slippe... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Har du en orginal XP CD? Kan være noe galt med CD-en. Eller det kan være problemer med minne. Kjørte du MemTest? Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 jeg foreslår å kjøpe en billig og god 320gb disk og bruke den som primary, og se hva du kan få ut av den andre med en fungerende windows installasjon siden du ikke kommer videre. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Hvis du har tilgang til internett på anna pc, så kan du boote med et ubuntu OS fra cd. Hvis dette fungerer så kan du få ut filene på cd eller usbenheter. Etter backupet anbefales det å ompartisjonere og formatere hden. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 Har du en orginal XP CD?Kan være noe galt med CD-en. Eller det kan være problemer med minne. Kjørte du MemTest? Nei faen, det må jeg teste. Hadde helt glemt det. Håper jeg slipper å kjøpe ny disk, helvetes irriterende. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) Ok, stryk alt! Disken virker igjen, etter flere omganger med disktest og reparering. Nå er det bare å få satt opp alt som før igjen. Tusen takk til alle for god hjelp! Endret 24. mars 2008 av Fisk1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå