ArildNor12 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Vurderer å kjøpe en mikrofon og ønsker derfor forslag til en god mikrofon. Pga. lyd og mikrofon problemer med den innebygde mikrofonen på webkameraet - Logitech QuickCam Pro 9000. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Og dine bruksområder er? Å ta opp til film, ta opp til radio og podcast, eller bare til chat på Skype/Messenger? Lenke til kommentar
ArildNor12 Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Bruksområde chat på Messenger. Har kjøpt meg et webkamer - Logitech QuickCam Pro 9000 med innebygget mikrofon. Etter å ha innstalert det så virker ikke lyden på PC-en. Kommer ingen lyd ut av høytalerene, verken windows lyder eller musikk. Men mikrofonen fungerer. Men når jeg disable mikrofon i Device Manager i Visa så fungerer lyden men ikke mikrofonen. Endret 20. mars 2008 av ArildNor12 Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Dersom du åpner Volumkontrollen i Windows (Start>Alle Programmer>Tilbehør>Underholdning>Volumkontroll) kan du klikke Alternativer og Egenskaper. Sett da "det vanlige lydkortet" som standardenheten. Kameraet går vell på USB tenker jeg? Da tror jeg nemlig Messenger finner utav ting selv. Lenke til kommentar
ArildNor12 Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 Det stemmer, det er USB. Har gått gjennom alle innstilingene til programmet som fulgte med webkameraet, alle innstilingen til lyd i windows, alle instillingene til programmvaren til lydkortet og alle innstilingene på Windows Live Messenger. Har prøvd flere varianter av innstilinger, selv de ulogiske. Virker veldig logisk og enkelt for meg som har ganske så mye data erfaring. Har reinstalert programvare til webkameraet. Har koblet webkameraet fra og til. Har reinstalert Windows Live Messenger. Har sjekket at jeg har de siste drivere og programmer. Har søkt på nett og funnet ut at det er ganske mange med akkurat samme problem, men jeg finner ingen løsning. Etter å ha lest på Logitech sin side og prøvd meg frem, så ser det ut til at det kan være et driverproblem mellom programvaren som fulgte med webkameraet og lydkortet - Creative Sound Blaster X-Fi Platinum. Opperativsystem: Vista Ultimate 64-bit Lydkort: Creative Sound Blaster X-Fi Platinum Webkamera: Logitech QuickCam Pro 9000 Lenke til kommentar
ArildNor12 Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg vurderer å kjøpe Hama 46109 LM-09 Lavalier Microphone til Kr. 479,- eller Logitech Desktop Microphone til Kr. 90,- Vil man merke forskjell på lyden over messenger? Noen som har erfaring med noen av disse? Andre forslag? Lenke til kommentar
Asazy Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Jeg vurderer å kjøpe Hama 46109 LM-09 Lavalier Microphone til Kr. 479,- eller Logitech Desktop Microphone til Kr. 90,- Vil man merke forskjell på lyden over messenger? Noen som har erfaring med noen av disse? Andre forslag? Hei Har en kamerat som bruker den logitechen. Spiller en del, så blir mye fart og raske kommandoer, uansett, hører han alltid krystallklart! Står også svært stødig på bordet, med god rekkevidde. Den har også en stor knapp foran som skrur den av og på, lett å kontrollere om micen er på eller ikke. Anbefaler den! Den andre tror jeg bare blir unødvendig dyr. Så er den også liten og stygg.. og går sikkert fort istykker. Asazy Lenke til kommentar
KAS Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) Jeg har god erfaring med mikrofoner fra Trust, av alle ting. Tror en av de som selges hos f.eks Komplett holder i lange baner. De som sier de må skrike i mikrofonen for å bli hørt, tror jeg neppe har gjort noe særlig forsøk på å justere innspillingsvolum/aktivere mic boost. Bare vær obs på at modellene uten støykansellering fanger -alt-, spesielt i de nedre frekvensene. Om du smeller bena på bordet, dundrer det i subwooferen til personen i andre enden Endret 20. mars 2008 av KAS Lenke til kommentar
ArildNor12 Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2008 Noen som har erfaring med: Alt 1. - Logitech Desktop Microphone til 90 kr Alt 2. - OEM Bordmikrofon til 229 kr Bruksområdet er chat på messenger. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Dersom du bare skal chatte på messenger, vil jeg anbefale et headsett med mikrofon. Ta en tur på Elkjøp eller noe, der finner du sikkert et til 100-150 kroner. Det burde holde. Lyden på messenger er så dårlig likevel. Du kan jo eventuelt prøve Class Ohlsson. Enda billigere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå