EspenE Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Kan legge labbene på en slik en for nesten ingen penger, men er litt i tvil. Den er evt. tenkt brukt sammen med min gamle D50+Sigma 17-70 som nå går i arv til junior. Er dette et greit objektiv eller kan jeg like gjerne kjøpe en av de rimelige 55-200 zoomene som man får for rundt 1000 lappen? Leser at vår venn Ken R synes dette er et topp objektiv, men er jo engang greit med en "second opinion". Objektivet er forøvrig helt og pent uten riper og sår. Det fremstår også meget tight og fint i zoom mekanismen. Endret 20. mars 2008 av EspenE Lenke til kommentar
solaas Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Den er ikke akkurat lyssterk, men folk har ganske delte meninger om Ken her på forumet.. Funker den er det vell bare å prøve den og se om den er bra nok for deg? Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2008 Nå har jeg fått tid til å Google litt mer og konklusjonen min er at jeg like gjerne kan kjøpe dette fremfor en ny rimelig 55-200. Om ikke annent for å slippe plastfølelsen, optisk skal det også holde godt mål sammenlignet med alternativene som heller ikke er mer lyssterke. Tror junior blir happy jeg. Lenke til kommentar
arela Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Skyvezoom er vist ikke pop for tiden, men jeg likte min gamle 80-200mm skubbzoom godt - synd den ble solgt i et svakt øyeblikk. grattis Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Da er "antikviteten" i hus. Tok et par kjappe knips håndholdt med blitz her i kjelleren og det ser ut som den er tilstrekkelig skarp i allefall. Vedlagt ligger et par eksempler. Et "oversiktsbilde, og et 100% crop. Hvor vitenskaplig dette er kan nok diskuteres, men det gir et inntrykk om ikke annent. Har brukt 70mm f8 i eksempelet, men har og prøvd med f4. Forskjellene var marginale. Konklusjonen sålangt er "bang for the bucks" Endret 25. mars 2008 av EspenE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå