aMo Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Hva er nå dette for noe slags fenomen? Noen av dere har sikkert sett meg klage over kvaliteten på konverteringa til Oblivion fra pc til ps3, men det gjelder jo fler titler, blandt annet Timeshift og Colin McRae: DIRT, som er de titlene jeg har kunnet sammenlikne med før. De to sistnevnte spillene har jeg nå testa på både PS3 og Xbox 360, og konklusjonen er enkel, grafikken og framerate er minst 5 hakk dårligere på ps3. Dette er dog IKKE Sony/ps3 sin skyld, den klarer garantert å overgå grafikken i disse spillene, men det er heller portinga til spillprodusentene som er helt på jordet, bare for å selge noen flere enheter ved å kjapt porte spillene.. Dette er trist. Dette er sånt som kommer til å kunne skade Sony om markedsandelene. Man kan jo nesten lure om det er M$ som betaler for dårlig porting så PS3 skal se dårligere ut /end conspiracy theory Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 jeg tror at det er lettere å porte fra en 360 versjon til en ps3 versjon. Blir sikkert bedre når de lærer seg konsollen orntlig. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Kan trekke frem noe Naugty Dog-utvikler Pål Kristian Engstad sa i et intervju med meg. - Jeg tror det har noe med å gjøre at multi-threading er vanskelig og at CELL krever mange flere threader enn Xbox 360. Med CELL så går det ikke an å ha et par-tre threads og tro at det går bra. CELL trenger mange flere uavhengige og klart definerte arbeidsoppgaver. Dersom man ikke klarer å definere disse så ender man opp med en engine som ikke utnytter CELL-prosessoren's arkitektur. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Nå er jo DiRT og Oblivion merkbart bedre på PS3 enn 360 da? Men ja, det er noen veldige late produsenter der ute, som ikke gidder å fullføre konverteringa, men istedet bare forter seg med å gi ut, for å selge på navnet. Og, ja, det er lettere å konvertere fra PC til 360, enn til PS3, pga 360 er nærmere bygd opp som PCen. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 jeg synes jo burnout hadde bedre grafikk på ps3 enn 360, og har begge konsollene så ikke noe fanboy drit.. egentlig så likte jeg COD 4 bedre på ps3 og, men mest pga. online funket bedre for meg på ps3.. Lenke til kommentar
dannad Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Noen burde ta på seg oppgaven å lage en tråd hvor man kan lese hvilke spill som er porta på en måte slik at man kan se forskjell på Xbox 360 og PlayStation 3, og så kan han/hun skrive hvor stor forskjellen er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå