Espen_jobb Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Ønsket å se en film på NRK3 i kveld, men ble møtt av et skjermbilde med beskjed om å skrive inn PINkode? Trodde NRK3 var gratis!! Er ikke alle NRK kanalene gratis? Hvor får jeg evt denne PINkoden? Er forøvrig MØKK lei av RIKSTV allerede, bakkenettet og mottakerforhold som detter ut, forstyrres av ethvert elektronisk instrument i huset, og en SAGEM 91 boks der fjernkontrollen allerede har sluttt å fungere... Hva er det NRK har stelt i stand??? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Etter det jeg har forstått og erfart skal NRK være gratis ja. Du burde vurdere skikkelig kabel tv, fremfor "vånnebi-greit-kvåliti-tivi", også kjent som RiksTV. Lenke til kommentar
tevgyrt Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Det kan høres ut som om foreldrekontroll er slått på i mottakeren din. I så fall vil du trenge PIN-koden for å se filmer med høyere aldersgrense enn det som er innstilt i mottakeren. NRK sine kanaler sendes helt åpent, utenfor RiksTV sin kontroll, og kan mottas med kompatible mottakere, uten kort, koder eller noe annet. Problemene med forstyrrelser fra elektriske apparater tror jeg kan fikses med antennekabler med ordentlig skjerming, sjekk med en forhandler. Sagem-boksen takler svake signaler dårligere enn Grundig-boksene, prøv å bytte til en av disse hvis det er mulig. Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Sagem-boksen takler svake signaler dårligere enn Grundig-boksene, prøv å bytte til en av disse hvis det er mulig. Går ut fra at du mente at Grundig takler svake signaler bedre enn Sagem-boksene Lenke til kommentar
Espen_jobb Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) Ja, skulle nok kjøpt Grundig sin boks istedet for Sagem... men nå er det engang denne jeg endte opp med. Den fikk så grassat flott omtale på DinSide eller i Nettavisen... (jaha.. så mye for den testen..kjøpt og betalt antakeligvis!) Vel, kommer kanskje til å bytte, men det koster jo det også, som alt annet... Men hvordan skal jeg få skrudd av foreldrekontroll når fjernkontrollen ikke virker? (dvs - den virker innimnellom hvis jeg trykker 100 ganger... da plutselig slår den inn og fanger opp et par tast i rask rekkefølge... og da er den selvfølgelig fort langt forbi der jeg ønsket den skulle stoppe...) Å gå på Elkjøp og beklage meg og håpe på en ny er vel utopi (ble kjøpt i slutten av november, dvs 4 mnd siden) - må vel da leveres inn og evt repareres i et par måneder... Antennekablene skal være greie (dvs nye, og har forsøkt ulike..) har også forsøkt ulike antenner, også en slik Triax (?) som skulle være laget spesielt for det digitale bakkenettet, OG skjermet mot f.eks. GSM nettet. Hjalp ikkenoe, og tok knapt inn signaler i det hele tatt! Er vel kanskje ingen annen utvei enn å måtte ut med X lapper og investere i en takantenne, dra en fæl kabel gjennom hele stua og resten av huset og håpe på det beste...og i verste fall få vannlekkasje fra taket... F### møkk - hva er vitsen. Slik dette utvikler seg skulle NRK lisensen vært reversert - man skulle fått betalt for å ha TV??!! Endret 20. mars 2008 av Espen_jobb Lenke til kommentar
tevgyrt Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Går ut fra at du mente at Grundig takler svake signaler bedre enn Sagem-boksene Det var det jeg mente (og vel omtrent det jeg skrev). Men, jeg skjønner at "en av disse" kunne misforstås, jeg mente en av de to Grundig-modellene på markedet. Dersom fjernkontrollen allerede er gåen, og den ikke har vært utsatt for noen uhell, burde i alle fall den kunne byttes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå