Gå til innhold

Ny mini-ITX løsning fra VIA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har peiling på om den integrerte grafikkbrikken på slike kort er noe gode, hvilket eksternt grafikkort det kan sammenlignes med?
VIA skryter av at den innebygde grafikk-kjernen skal kunne sammenlignes med Geforce 4MX-serien..

Hvis du tar egen-skrytet med en klype salt så sitter du nok igjen med svaret.

Lenke til kommentar

Nå selger jo www.databutikken.com/no pci riser kort til denne også :D

Da er det jo mulig å lage en slimpc med tv kort også :yes:

Kan bli aktuelt detta. Det jeg lurer på er hvor mye luftsirkulasjon må en ha inne i dette kabinettet? PSU blir jo ekstern så det er jo i utgangspunktet ingen vifter her eller?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
En liten advarsel til de som vurderer å kjøpe slike hovedkort...

Jeg bestilte selv to mini-itx hovedkort med 800Mhz prosessor. Disse kortene var først tiltenkt roller som filservere, men viste seg meget uegnet da de er utrolig ustabile.

Det ser nemlig ut til at de er uhyre ømfintlige for rippel fra power da de som regel krasjer når cd plater spinner i gang etc. Jeg har forsøkt alle tenkelige ting for å få dette til å bli stabilt, men ingen ting er godt nok.

Den mest stabile konfigurasjonen jeg klarte å sette opp var med et enermax power supply til en liten tusenlapp og ved å bytte ut harddisk med en 512 MB compact flash brikke slik at jeg eliminerte all rippel laget av mekaniske løsninger og spoler. Jeg benyttet på dette tidspunktet en apacer 256MB minnebrikke. Hovedkortet var ellers montert i et LianLi Alu kabinett (med tanke på jording etc), og hadde kun nettverk tilkoblet.

Med denne konfigurasjonen kjørte serveren (idle) i hele 2 døyn før den krasjet (WoW).

Jeg har kontaktet Via om dette problemet, og de var ikke videre behjelpelige, så nå ligger kortene bare og støver ned da de ikke kan brukes til noe fornuftig.

lyst til å selge ett av de kortene billig, hvis de bare ligger der likevel..?[/i]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...