Gå til innhold

BK: Ekorn i tre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De uklare grenene i forgrunnen er svært forstyrrende, jeg ville ha gått for en mye tettere crop. Spørsmålet da blir om ekornet er skarpt nok. Jeg synes treet virker skarpere enn ekornet, hvilke innstillinger er bildet tatt med? (Får dessverre ikke sjekket EXIF på maskinen jeg sitter på nå)

Lenke til kommentar

Takk for tips :) Var usikker selv på hvor mye jeg skulle croppe. På en side synes jeg at de ufokuserte greinene/konglene passer til bildet. Og fordi ekornet ble passende akkurat der det ikke er greiner.

Men som du sier, det blir nok litt for forstyrrende med så mye greiner som det er i første versjon. Prøver med en tettere crop nå..

Exif på bildet er f/13, 1/500sek og ISO400. Treet og ekornet skal da være like skarpt.. hm. Prøvde så godt jeg kunne å treffe på fokusen (manuel fokus). Sikkert mulig å gjøre bedre redigering på bildet og..

Bedre slik? Hva synes dere om bildet nå? :)

post-101385-1205982648_thumb.jpg

Endret av VegardSK
Lenke til kommentar

Jeg likte den rammen av kvister og kongler! Hvis jeg kjenner etter er kanskje de aller nærmeste greinene bittelitt forstyrrende, men bare hvis jeg kjenner etter. Likte definitivt best det føste, da ble det liksom et poeng i galskapen av kvister, det dannet en ramme. På det andre utsnittet ble det bare litt rot i forgrunnen.

Et herlig bilde faktisk, i farger og komposisjon og alt. Og ekornet er vel rikelig skarpt nok. Skriv det ut, ram det inn i en treramme og heng det på hytta!

-si

Lenke til kommentar

Var forstyrrende med alle de greinene rundt, for mange greiner og annet til at det kan kalles ramme etter min meninig. Jeg ville ha croppet enda mer. Ellers var dette bra fanget, kanskje litt dølle farger og kontrast. Ville ha økt fargemetningen og kontrasten.

Lenke til kommentar
Var forstyrrende med alle de greinene rundt, for mange greiner og annet til at det kan kalles ramme etter min meninig.

I beg to differ.

Nå har jeg forresten konferert med min mor, og hun var helt klar på at det er jeg som har rett. Så det.

-si

Endret av si
Lenke til kommentar

Takk for flere tips! Økte fargemetningen og kontrasten en smule, og det ble litt bedre :)

Personlig er jeg enig med Si, at den første versjonen er den beste av de to jeg har lagt ut. Siden bakgrunnsfargen er lik overalt er det lett å fjerne noen greiner i PS. Feks den rett til høyre for ekornet, så det blir litt jevnere mengde med luft rundt. Printet det forøvrig ut i dag (20x30) og jeg ble fornøyd! Supert tips å henge på hytta si :)

Om noen vil prøve å croppe/redigere slik de mener hadde jeg blitt glad! Eller andre meninger om bildet :)

Vegard.

Endret av VegardSK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...