Gå til innhold

Mitt første Lan:S HJELP=)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg skal arrangere mitt første lan. Trenger litt hjelp om hva som er viktig å huske osv. Også trenger jeg forslag til spill som kan spilles på lanet. Helst en liten pekepinn hvor jeg finner dem. Vil ha alle typer kategorier.

 

Ellers noe jeg burde vite?? Skriv det.. :thumbup:

 

MVA Oddvar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

får dere et stort rom som en gymsal kan dere jo sette det opp som en sirkel, og i midten ha en 48porters switch, og har dere byggstrømuttak der (pga skolerevyer f.eks. som krever abnormt med strøm til lys) så kan dere ha en boks i midten med jordfeilbryter og flere ulike kurser.

 

Det viktigste er i alle fall å passe på at det er nok strøm til alle og at det ikke blir mcgyverløsninger med at alle pcne skal inn i et støpsel ved bruk av forgrenere. Strøm trenger dere virkelig å planlegge. I tillegg burde dere avtale med skolen om nettilgang.

Lenke til kommentar

La oss si at du skal ha et LAN med 30 deltakere og du vil gi en deltaker 2 Amper (Holder i massevis). Da vil du trenge 30 * 2 Amper som er 60 Amper. En sikring har som regel 16 Amper så da vil du trenge et sikringsskap med 60 / 16 sikringer som er 3,75 (4). Dette går som regel på 5-fas stikkontakter (røde). Dersom du bor i Stavanger området kan jeg hjelpe deg ang. strøm. Men hvis ikke er det lurt å høre først med om en slik kontakt finnes så går du til din lokale elektro forhandler og hører om sponsing

Lenke til kommentar

Trur ikkje du er den rette til å hjelpe fyren med straum når du pratar om 5-fas... Det er 5 pinnar inne i den raude kontakten som er til TN-nett, 400V. Det er tre fasar, PE(jord) og N(nøytral) leiar. I eit IT-nett er det blå kontaktar, 230V. Her er det dei samme pinnane som er i den raude kontakten utanom nøytralleiaren. Mellom ein fase og nøytralleiar er det 230V på eit TN-nett. Eg kan skrive meir om dette vist du er interisert...

 

Mine erfaringar tilseier at du treng maks 1.5A på kvar deltakar/maskin.

Det vil sei at du treng 45A 1 eller 2fas eller ein 32A 3-fas kurs.

Lenke til kommentar

når skal du ha dette da? har du fått nett tilgang? 10\10mbit er vel et minimum her, på 30 stk , men siden du er på en skole regner jeg med at dere har tilgang på 100mbit linje?

 

men er vel strøm og switch som er det viktigste

 

cs-source er vel det ultimate Lan spillet :D

 

steam har mange greie LAN spill

 

COD4

Endret av toazty
Lenke til kommentar

Spill som alltid og en suksess er jo cs 1.6 og wc3.

men andre spill som også er greie kan være cod1 Aoe2 ( age of empires) utover natta skal jeg love deg at Fy_poolday på cs sjef. ( fugerte topp for meg igår har nettop hatt noe lignende) eller så kan du gå over på litt nyere spill som crysis, cod4 etc.

ellers så er det bare og ta de spillene som gøy:)

Lenke til kommentar
Spill som alltid og en suksess er jo cs 1.6 og wc3.

men andre spill som også er greie kan være cod1 Aoe2 ( age of empires) utover natta skal jeg love deg at Fy_poolday på cs sjef. ( fugerte topp for meg igår har nettop hatt noe lignende) eller så kan du gå over på litt nyere spill som crysis, cod4 etc.

ellers så er det bare og ta de spillene som gøy:)

 

Fy_poolday hvor finner jeg denne banen??

Lenke til kommentar
Spill som alltid og en suksess er jo cs 1.6 og wc3.

men andre spill som også er greie kan være cod1 Aoe2 ( age of empires) utover natta skal jeg love deg at Fy_poolday på cs sjef. ( fugerte topp for meg igår har nettop hatt noe lignende) eller så kan du gå over på litt nyere spill som crysis, cod4 etc.

ellers så er det bare og ta de spillene som gøy:)

 

Fy_poolday hvor finner jeg denne banen??

Her har du den. :)

Lenke til kommentar
Trackmania kan jo være et ok lan spill :)

 

Kan du finne en nedlastingslink som funker?? JEg fant ingen da jeg søkte på google osv....

 

Spill som alltid og en suksess er jo cs 1.6 og wc3.

men andre spill som også er greie kan være cod1 Aoe2 ( age of empires) utover natta skal jeg love deg at Fy_poolday på cs sjef. ( fugerte topp for meg igår har nettop hatt noe lignende) eller så kan du gå over på litt nyere spill som crysis, cod4 etc.

ellers så er det bare og ta de spillene som gøy:)

 

Fy_poolday hvor finner jeg denne banen??

Her har du den. :)

 

takk,takk=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...