Morelia Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Hallo alle på hardware. Jeg har ingen erfaring med bærbare pc men har nå en mulighet til å få en mellom jobben. Da jeg har svært dårlig erfaring med Ibm som vanlig pc, så lurer jeg på om noen har noen erfaringer med Ibm som bærbare. Maskinen deg gjelder heter IBM ThinkPad TV2M3NO 1800MHz og hat følgende spesifikasjoner : Mobile Intel® Pentium 4 1800MHz Harddisk: 40 GB Minne: 256MB SDRAM, utbyggbar til 1024MB Grafikk: 32MB ATI Mobility Radeon 7500 m/TV-out Lyd: Sound Blaster Pro kompatibelt lydkort Integrerte Stereo høyttalere. Skjerm: 15" Aktiv TFT fargeskjerm - 1400 x 1050 CD-ROM: 8x DVD, 8x CDRW, 24x CD-ROM I/O: Integrert nettverkskort 10/100 Integrert 56k modem 2x Type II eller 1x Type III PCMCIA kortplasser Infrarød port (IrDA kompatibelt) 2x USB Tilkobling for eksternt tastatur og mus Tilkobling for hodetelefon og mic Software: Microsoft® Windows® XP Pro Vekt: 3.5 kg Størrelse: 44.6 x 329 x 272.5 mm Batteri: 2,3 timer Lithium-Ion Tar gjerne imot noen meninger. Lenke til kommentar
Eirim Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Jeg har en litt eldre thinkpad 600 og har vært meget fornøyd med den, IBMs bærbare har generelt en godt rykte på seg, men jeg vet ikke noe om den modellen du nevner der. Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Jepp, jeg sitter også på en IBM Thinkpad (en A21p, som er et par år gammel), og kan skrive under på at den også fungerer strålende den dag i dag. Hadde riktignok litt trøbbel med nettverkskortet, noe som skyldes en dårlig kabel mellom dette og hovedkortet, men det ble byttet på stedet av IBM. Som Eirim skriver så har IBM's laptoper et godt rykte. Du skriver ikke hva slags "svært dårlige" erfaringer du har med stasjonære IBM pc'er, men rent teknisk skal vel de stasjonære pc'ene også være temmelig stabile saker...? De var i hvert fall det før i tiden. Uansett, jeg ville gått for den laptopen jeg, uten noen som helst motforestillinger. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Jeg sitter nå på en thinkpad T23, og det er min 3. thinkpad. Absolutt å anbefale, jeg har hatt mange andre merker og Thinkpad har uten tvil den beste kvaliteten. Har ikke erfaring med den modellen du tenker på men den er helt sikkert bra. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Tror nok både Compaq og Toshiba slår IBM på ren kvalitet, du bør jo se på flere før du kjøper...Pass på at du får LITT HD plass i det minste, det bruker å være veldig små som følger med Hva skal du bruke den bærbare til? Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Vel, firmaet jeg jobber i bruker IBM Thinkpad'er, og jeg er som sagt strålende fornøyd med min. Det samme er mine kollegaer, som teller ca. 90 stk. Jeg har imidlertid mange andre bekjente i it-bransjen som bruker andre laptoper, samt kunder, og Compaq blir av dem som bruker det i hvert fall ikke fremhevet som noe bra maskin...snarere tvert imot. Nå er ikke dette noe vitenskapelig kvalitetstest akkurat, men man plukker jo opp en del signaler når man jobber i markedet. Dessuten mistenker jeg at Izex ikke akkurat har noen konkrete tester å henvise til når han sier at både Compaq og Toshiba slår IBM på ren kvalitet...? Det er selvsagt mange forskjellige laptoper på markedet, og i mange forskjellige prisklasser og til forskjellige bruksområder. Og det finnes sikkert forferdlig mange ulike meninger om hva du burde velge. Men nå har du i hvert fall hørt fra noen som bruker IBM Thinkpad'er, og som skriver under på at kvaliteten er gjennomgående god. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Jeg har hatt compaq og toshiba, og toshibaen kom nærmest opp til ibm når det gjalt kostruksjonskvalitet. ( Ibm er dyre, men du får det du betaler for. Skal du ha en bærbar som er billig med mye software og "gadgets" så styr unna ibm og kjøp dell eller liknende forbruker modeller som Packard Bell osv. Skal du ha meget høy kvalitet på produktet og support som virker så velg IBM. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Har en T30 Thinkpad, se sigg. Den fikk vi gjennom et student tilbud på Universitetet i Tromsø. Det er en veldig bra maskin. Nydelig tastatur. Er det noe IBM kan så er det å lage bærbare. De er dyr, men du får det du betaler for. Lenke til kommentar
Morelia Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Takker for alle svar. Går nok for den Ibm maskinen ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå