Gå til innhold

Trenger hjelp til å åpne porter. (Newbie)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei det behøver du ikke. Du kan forwarde porter gjennom 100 routere om du vil. Pass bare på å forwarde til ipadressen som neste boks har blitt tildelt på 'internettporten'.

Jeg skjønner egentlig veldig lite av hva du mener...

Pass bare på å forwarde til ipadressen som neste boks har blitt tildelt på 'internettporten'????

?????

Lenke til kommentar

Hvis du har et routermodem med ipadresse mot internett på 85.100.100.100 og som har gatewayadresse 10.0.0.1 så vil den kanskje dele ut 10.0.0.2 til neste router som er tilkoblet. 10.0.0.2 er alså tildelt internettporten til router#2.

Det betyr at du må forwarde porten din til ip 10.0.0.2 i routermodemet.

Deretter vil kanskje router#2 ha ipadressen 192.168.1.1 og dele ut 192.168.1.2 til tilkoblet PC med programmet du skal forwarde til. Da må du forwarde porten til 192.168.1.2.

Porten er mao forwardet fra internett til 10.0.0.2 som er router#2s internettinngang (også kalt WAN). Trinn to er å forwarde i router#2 til den PC som har ipadressen 192.168.1.2.

Har du flere bokser så må du gjøre den samme forwardingen der.

Poenget er at du får inn en forespørsel fra internett 85.100.100.100 og port xxxx.

Da må alle boksene mellom vite til hvilken ipadresse de skal sende data når port xxxx er aktuell. Det er kun den siste routeren som kan adresseres mot PC med programvaren. Resten må lede data til neste routers ipadresse.

Lenke til kommentar

Du, la7dfa.com.

Jeg kunne trenge litt mere hjelp med å åpne porter. vis du kan gi meg msn adressen din, så du kan hjelpe meg direkte, ville det være fint, så jeg kan sende screenshots og sånt får å gjøre det enklere.

Er veldig avhengi av å få hosta den serveren =/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...