Gå til innhold

Trenger hjelp til å åpne porter. (Newbie)

Anbefalte innlegg

Jeg og en venn har opprettet en klan innenfor spillet soldat, og vi trenger en klan server til clan wars og trening.

Men når jeg hoster en server, med dedicated server programet som følger med soldat, er jeg den enste som kåmmer meg inn på serveren.

Derfor trenger jeg hjelp til å åpne porter så andre også klarer å komme seg inn på denne serveren.

Har prøvd www.portforwarding.com eller hva den heter, var ikke til mye hjelp.

Trenger hjelp folkens =)

Endret av SeerShadow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tråden er flyttet til en mer passende kategori. Dersom det lures på hvor noe skal postes er det beste å bevege seg til forumforsiden og finne en moderator med rødt eller grønnt nick og spørre på PM.

Denne trådens emnetittel bør også endres for å reflektere det du virkelig ønsker å vite.

Lenke til kommentar

Du hadde sikkert fått mer respons om du skriver litt om hvordan type router\modem du har hjemme hos deg, slik at det kan hostes opp en manual du kan følge.

Dersom du ikke klarer å følge manualer (www.portforward.com f.eks) så har du et problem :\

Lenke til kommentar
Du har nok sikkert en boks foran Sparklan også. Trolig er det et routermodem som enten må settes i bridgemodus eller portforwardes.

Typiske navn for de boksene du har kan være:

-SparkLAN WX-6615GT

-Speedtouch 546i

På det jeg tror er modemet, sto det: Thomson, Speedtouch 510i

Bakpå Routern, sto det:

802.11g WLAN SOHO router

Model No.: WX-6615M

Lenke til kommentar

På 510i er serienummer MBTN624MQ... og MBTN624PA... routere mens de andre serienummerne skal være modem. Er temmelig sikker på at du har router (ellers ville du måtte legge inn brukernavn og passord i Sparklanrouteren).

Veiledninger finner du her.

Jeg pleier å anbefale at man enten setter routermodem i bridgemodus og logger på med routeren som står etter eller at man setter opp den andre routeren som switch og aksesspunkt. Da slipper man å forwarde porter to ganger.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar
På 510i er serienummer MBTN624MQ... og MBTN624PA... routere mens de andre serienummerne skal være modem. Er temmelig sikker på at du har router (ellers ville du måtte legge inn brukernavn og passord i Sparklanrouteren).

Veiledninger finner du her.

Jeg pleier å anbefale at man enten setter routermodem i bridgemodus og logger på med routeren som står etter eller at man setter opp den andre routeren som switch og aksesspunkt. Da slipper man å forwarde porter to ganger.

Ser bra ut, skal teste det ikveld.

Poster om jeg ikke får det til. :p

Lenke til kommentar

Velg protokoll i nedtrekksmenyen, skriv inn IP-adressen til datamaskinen og fyll inn portnummeret. Velg Apply.

Jeg skal fylle ut forsjellige ting der. hvordan finner jeg ut ip addressen, og hvilken protokol skal jeg velge?

Skal fylle ut inside og outside ip, og inside og outside port. hva skal jeg fylle ut der?

Lenke til kommentar
Velg protokoll i nedtrekksmenyen, skriv inn IP-adressen til datamaskinen og fyll inn portnummeret. Velg Apply.

Jeg skal fylle ut forsjellige ting der. hvordan finner jeg ut ip addressen, og hvilken protokol skal jeg velge?

Skal fylle ut inside og outside ip, og inside og outside port. hva skal jeg fylle ut der?

Sett den i bridgemodus, legg så inn PPPoE, [email protected] og passord i routeren bak.

Da slipper du å bry deg med dette.

Hvis du skal forwarde porter i 510i må du forwarde til ipadressen på internettporten til Sparklan.

Lenke til kommentar

Sett den i bridgemodus, legg så inn PPPoE, [email protected] og passord i routeren bak.

Da slipper du å bry deg med dette.

Hvis du skal forwarde porter i 510i må du forwarde til ipadressen på internettporten til Sparklan.

Fikk opp dette mens jeg installerete som det sto i veiviseren:

sppeedtouch.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...