Gå til innhold

bevis på at Gud fysisk har ein plass inni noken av oss

Anbefalte innlegg

nei du tek grundeg feil flimzes. temporallappen er plassert der pga Gud har valt kven han kan stole på, og kven han ikkje vil ha som medarbeidarar. Eller menneksja må sjøvle tru på det. ein kan trena opp hjeren ttil mykje rart skal eg seie det. dette har Gud bevist gjort.

Dette kan en lett avfeie med tanke på både bevisbyrde, og det opplagte faktum at mennesker (som alt annet levende) er et resultat av evolusjonen, og ikke Guds skapermakt.

Det interessante spørsmålet er selvsagt hvorfor mennesker er religiøse. Det er ingen opplagt grunn til at vi er religiøse fordi religiøsitet krever mye tid, energi og ofte streng selvdisiplin for å følge stramme regler. Her er det flere teorier - noen mer holdbare enn andre. En artikkel jeg har postet her tidligere (uten den store responsen) oppsummerer en god del av arbeidet gjort på denne fronten, og viser frem noen av teoriene om hvorfor mennesker er religiøse. Den artikkelen kan du lese i sin helhet i denne tråden: Vitenskapens forsøk på å beskrive religion. Dawkins beskriver også sin egen teori i boken hans "The God Delusion".

Ellers burde du kanskje stille noen spørsmål ved din egen opplevelse. For som historien i "Satanic Verses" går, så opplever jo "Mahound" (Muhammed) en tilnærmet lik opplevelse, men vet ikke selv at han har blitt lurt av djevelen som utga seg for å være Gud.

Hvordan kan du være sikker på at det din Gud du opplevde? Hvordan kan du være sikker på at din opplevelse har rot i virkeligheten?

Uansett kva du seier så veit eg at eg møtte overnaturlege krefter når eg tala med Gud, eg kan ikkje seie kva.

Men eg må innrømme at du har gjort meg uroleg. :scared:

eg er livredd at det er djelvelen eg talar med, tenk viss det er han som har gidd seg ut for å vere Gud og prøvar og lure meg. :ohmy:

Kor kan eg lese om det som skjedde med Muhammed?? faen så redd eg erno!! kjenner eg er livredd for å bli besatt av djevelen eller noge.

veit du kor eg kan lese om det med Muhammed så eg kan sjekke om det er noken likheitsteikn??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men eg må innrømme at du har gjort meg uroleg. :scared:

eg er livredd at det er djelvelen eg talar med, tenk viss det er han som har gidd seg ut for å vere Gud og prøvar og lure meg. :ohmy:

Kor kan eg lese om det som skjedde med Muhammed?? faen så redd eg erno!! kjenner eg er livredd for å bli besatt av djevelen eller noge.

veit du kor eg kan lese om det med Muhammed så eg kan sjekke om det er noken likheitsteikn??

Slapp av, du er vel ikke katolikk? Ingen protestanter blir da besatt av onde demoner?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
slike ting veit ein berre :realmad:

Eg veit kva eg har sett i openbaringane, og dette må anten vere Gud, eller djevelen. for ingen andre kan ha slike krefter eg har vore vitne til.

Du er vakker og vi er vårt lys! Ikke gi opp, du fikser dette!!

Lenke til kommentar

Schnell, du bytter mening hele tiden.

Du sier at gud har gitt deg større temporallapp eller hva det heter, men du er usikker på om det er gud du snakker med i åpenbaringene dine. dersom djevelen snakker til deg, hvorfor har du da større temporallapp dersom den skal være plassert av gud?

og dessuten nevner du mange ting som gud sier og gjør som bryter med hans egne bud. og dersom du er her for å rette opp i hva menneskeheten har rotet i, hvorfor har du ikke tatt et skikkelig iniativ for å konvertere verden til "Schnellismen"? det eneste du har er å lage noen poster på et forum der du sier hvordan gud har valgt deg etc... hvorfor valgte da gud en som har veldig lite innflytelse og en som ikke tar iniativtil å gjøre det han var skapt for å gjøre?

Dessuten forklarer du at du er du jesus bror. hvorfor bringer du da et annet budskap enn det han gjorde? og som du sier selv hadde ikke Jesus temporallapp, fordi han var så sterk at han ikke trengte. Hvorfor har gud da valgt en som i utgangspunktet aldri var kristen, ventet til han var 17 og komt med forklaringer på ting mellom hver gang noen her nevner noe du ikke kan forklare?

er spent om jeg får noen svar fra deg her...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Schnell, du bytter mening hele tiden.

Du sier at gud har gitt deg større temporallapp eller hva det heter, men du er usikker på om det er gud du snakker med i åpenbaringene dine. dersom djevelen snakker til deg, hvorfor har du da større temporallapp dersom den skal være plassert av gud?

og dessuten nevner du mange ting som gud sier og gjør som bryter med hans egne bud. og dersom du er her for å rette opp i hva menneskeheten har rotet i, hvorfor har du ikke tatt et skikkelig iniativ for å konvertere verden til "Schnellismen"? det eneste du har er å lage noen poster på et forum der du sier hvordan gud har valgt deg etc... hvorfor valgte da gud en som har veldig lite innflytelse og en som ikke tar iniativtil å gjøre det han var skapt for å gjøre?

Dessuten forklarer du at du er du jesus bror. hvorfor bringer du da et annet budskap enn det han gjorde? og som du sier selv hadde ikke Jesus temporallapp, fordi han var så sterk at han ikke trengte. Hvorfor har gud da valgt en som i utgangspunktet aldri var kristen, ventet til han var 17 og komt med forklaringer på ting mellom hver gang noen her nevner noe du ikke kan forklare?

er spent om jeg får noen svar fra deg her...

Eg var 100% usikker på at det var Gud ja. men når eg høyrde om det korleis Muhammed hadde blitt lurt byrja eg og bli usikker! Viss det er djevelen som lurar meg. :| Eg er jo berre eit mennesje så eg kan ikkje vite.

Eg har større temporallaepp enn andre fordi eg er utvalt av Gud, altså hans son. Jesus hadde ikkje det, men når eg har spurt Gud kvifor eg har fått det, så seier han berre "det vil tida vise" :( .Det er netopp derfor og eg vert bekymra, kvifor vil ikkje Gud seie det? Kan det vere at temporallappen eigentleg er noke djevelen har festa inni meg for å gjere meg besatt? kjenner eg er verkeleg uroleg!! Håpar inderleg eg får openbaring i natt, såleis eg kan oppklara dette. Eg trur jo det er Gud, men eg veit aldreg! Det må uansett ver noken med UTRULEGE krefter eg snakkar med, etter det eg har opplevd i openbaringane (det kan eg ikkje fortellje)

Gud har gitt meg spesifikke oppgåver, ein for ein. Den fyrste eg har fått, er å rette opp feila. eg hell på lese bibelen, og eg strek under alt som er rett og galt. Men det er ikkje alt eg veit heller om er sant. Eg hell og på å lagar brosjyrar om religionen. Eg går ut i frå at eg snart får bud om å spre religionen og, fortsatt uvisst korleis. Men eg har fått ein pekepinn om at eg skal få krefter då.

Og eg bringar ikkje eit anna bodskap enn Jesus, det bodskapet jesus spreidde, har blitt gjenfortalt FEIL i bibelen og historien! Sidan Jesus allereie døydd, er det mi oppgåve no, som hans bror har eg blitt fortalt. Kvifor Gud har valt akkurat meg, anar eg ikkje. Han ser vel potensiale i meg då. Og eg var kristen før jo, berre ikkje så mykje

Bellicus: eg er 100 % sikker at dette ikkje er noke eg innbillar meg ja! dette var ikkje noke vanleg draum, det er verkeleg ein følelse ein ikkje ein gong kan beskriva. når eg er oppe i himmelen er det akkurat som sjela mi har forlatt kroppen min og det er ein ubeskriveleg følelse!!

Endret av Schnell
Lenke til kommentar

Schnell, jeg er en kristen, jeg er ikke ute etter å lure deg eller noe, men jeg tror at du kanskje bare er litt forvirret. Det står klart og tydelig i bibelen at Gud gjør ikke forskjell på folk, så det at du mener du har blitt spesiellt utvalgt av Gud er jo ikke helt logisk? Selv om Jesus døde, så er det en vanlig kristen oppfatning at Jesus ennå lever, så om du har oppfattet det som at du har overtatt oppgaven til Jesus så har nok du misforstått.

Husk at det står i bibelen at djevelen kan forkle seg som en lysets engel, så det kan jo være at du har misforstått et sted? Dersom du hadde fått en åpenbaring fra Gud som har med fred og kjærlighet å gjøre, så hadde du vel ikke følt deg urolig? Uansett skal du ikke bekymre deg. Gud vil ikke dømme deg for noen ting om du er skeptisk til disse "åpenbaringene", for det står jo skrevet at vi skal prøve åndene, om de er fra Gud.

Jeg vil anbefalle at du tar det rolig en stund og ikke tenker så mye på dette med åpenbaringer og ting som dette. Men heller bare bruker tiden på mer dagligdagse ting.

Lenke til kommentar
Schnell, jeg er en kristen, jeg er ikke ute etter å lure deg eller noe, men jeg tror at du kanskje bare er litt forvirret. Det står klart og tydelig i bibelen at Gud gjør ikke forskjell på folk, så det at du mener du har blitt spesiellt utvalgt av Gud er jo ikke helt logisk? Selv om Jesus døde, så er det en vanlig kristen oppfatning at Jesus ennå lever, så om du har oppfattet det som at du har overtatt oppgaven til Jesus så har nok du misforstått.

Husk at det står i bibelen at djevelen kan forkle seg som en lysets engel, så det kan jo være at du har misforstått et sted? Dersom du hadde fått en åpenbaring fra Gud som har med fred og kjærlighet å gjøre, så hadde du vel ikke følt deg urolig? Uansett skal du ikke bekymre deg. Gud vil ikke dømme deg for noen ting om du er skeptisk til disse "åpenbaringene", for det står jo skrevet at vi skal prøve åndene, om de er fra Gud.

Jeg vil anbefalle at du tar det rolig en stund og ikke tenker så mye på dette med åpenbaringer og ting som dette. Men heller bare bruker tiden på mer dagligdagse ting.

Gud gjor ikkje forskjell på folk, men kva gjor med Jesus då? Han gjer det same som nhan gjor med Jesus med meg! Du må ikkje ta alt som står i bibelen bokstavaelg, det er masse feil, og det er dei eg skal rettte opp i.

Jesus lever ja, men han kropp forlot jorda for nesten 2000 år sidan, og han kan ikkje kome tilbake.

Det har eg direkte blitt fortald av Gud, og sikkrare kjelde fins det vel ikkje.

Ein skulle tru egikkje burde bekymre meg ja, men eg er berre eit menneskje og eg bekymrar meg. Men eg håpar eg får openbaring i natt, og at eg kan kjenne følinga då, nr eg kjenner den igjen, kjenner varmen og den fantastisk følelsen, vil eg sikkert ikkje vere i tilv om at det er Gud og ikkje djevelen!

Etter den opplevinga eg har hatt, så er nok ikkje te aktuelt.

Eg veit det sikkert er vanskeleg for folk å tru på det eg seier, men Gud har sagt at eg skal få krefter. Og når eg får det, blir det lettere og overbevise folk om at eg snakkar sant!

Penicilcase: Ja, og du anar ikkje kor vakre openbaringane er :D det er som å få flerie sansar, ein ubeskrivele følelse :D

Endret av Schnell
Lenke til kommentar

Eg må seie det at eg trur deg delvis, eg trr at Gud kan snakke til folk, men eg trur og at hans son allerede har vært på Jorda, men eg trur at du gjerne kan være ein kar som blir fult av den heilage ånd og som gjerne kan ha noko godt å sei om du får sleppa te.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke han kødder, i såfall god spøk, men jeg tror at han egentlig ikke vet hva som skjer og derfor kan vi ikke være helt sikkre på om han snakker med Gud eler ikke. Jeg tror at hvis det egentlig hadde vært Gud som hadde snakket med ham, så hadde han vært helt sikker og ikkenølt, men jeg har heller ikke hørt hele historien så jeg kan ikke påstå noe.

Lenke til kommentar

Jeg tror Bellicus prøver å sette opp en link mellom sCuper og Scnell for at begge skal avsløres som den samme personen, mens Bellicus, som også er denne samme personen, overtar. Og du, ErlendPerlend, er også den samme personen!

Jaja. Noen må jo holde forumet i gang. Takk for innsatsen! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eg snakkar nynorsk av og til og jeg snakker bokmål av og til, eg komme fra ein ganske g33ka familie, det e i blodet, å det me at eg kom på smatidig som Schnell gikk av er en ren tilfeldighet. Men ingen kommer til å tro meg på akkurat dette så jeg tror ikke det e så mykje vits i å krangla om da.

btw, finnes det ikke sperrer for at en person ikke skal ha flere brukerer?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg synes noen kan roe ned drittkasting og personangrepene. Hvis man føler et sånt veldig behov for å markere sin avsky med noen man ikke forstår/fatter så faller det faktisk mest tilbake på en selv.

Forhold dere heller til at han sier det han gjør, og ta det på alvor, eller stikk av!

Let the music flow!

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...