cracy-john Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Har en 1990 mod Golf II turbo disel. Noen som har erfaringer med hvor mye turbo trykk en kan kjøre på en slik motor? John Endret 19. mars 2008 av cracy-john Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Tror ikke du skal overstige 0.8 bar uten videre modifikasjoner. Lenke til kommentar
cracy-john Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 Den går med 0.8 Bar nå og går greit.. Men hadde jo vert humor med litt mere guffe enn dette.. He-he John Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Den går med 0.8 Bar nå og går greit..Men hadde jo vert humor med litt mere guffe enn dette.. He-he John Artig helt til toppakninga eller stempelringene begynner å ryke tenker jeg. Hehe... Vurder minimum en intercooler av grei størrelse før en begynner å bevege seg over det, tenker jeg. Er ikke helt inne i hvor mye trykk en Golf tåler, er sikkert noen her inne som veit bedre enn meg. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Den går med 0.8 Bar nå og går greit..Men hadde jo vert humor med litt mere guffe enn dette.. He-he John Artig helt til toppakninga eller stempelringene begynner å ryke tenker jeg. Hehe... Vurder minimum en intercooler av grei størrelse før en begynner å bevege seg over det, tenker jeg. Er ikke helt inne i hvor mye trykk en Golf tåler, er sikkert noen her inne som veit bedre enn meg. Er nok toppakninga som takker for seg først. Regner med det er en orginal toppakning som sitter på? Er ikke sikker hvor mye denne tåler, hær med Wv/audi forumet da. Siden dette er en diesel, så er jeg ikke sikker hvor mye lengre du kan gå. Men kan du ikke chippe den isteden for å drive å skru opp turbo trykket? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Men kan du ikke chippe den isteden for å drive å skru opp turbo trykket? Chipping koster nå en del mer enn å justere turbotrykket da, bare så det er nevnt... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Men kan du ikke chippe den isteden for å drive å skru opp turbo trykket? Chipping koster nå en del mer enn å justere turbotrykket da, bare så det er nevnt... Sant.. Men om du betaler en slant med penger og får chip med garanti over så så lang tid er jo det ganske greit da. I steden for at han skrur opp trykket for mye å blåser toppakning, stempelringer etc. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Sant.. Men om du betaler en slant med penger og får chip med garanti over så så lang tid er jo det ganske greit da. I steden for at han skrur opp trykket for mye å blåser toppakning, stempelringer etc. Det er også helt sant! Her er det risiko veid opp mot engangskostnad, rett og slett. Lenke til kommentar
otis Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 På en slik motor som trådstarter har, så kan man vel ikke forandre mer enn innsprøytning med en chip? Mulig ikke det engang, da det kanskje er mekanisk styrt innsprøytning? Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 På en slik motor som trådstarter har, så kan man vel ikke forandre mer enn innsprøytning med en chip?Mulig ikke det engang, da det kanskje er mekanisk styrt innsprøytning? Tror den er mekanisk her, da kan man skru opp diesel pumpa så den gir mer(soter mer) da kan man kjøre opp lade trykket, men sett på en intercooler da det blir jævelig varmt i golf 2 ene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå