Dredd Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Heisann For ikke så lenge siden kjøpte jeg meg en Super Nintendo. Etterhvert fant jeg noen spill til den på qxl som jeg kjøpte. Titlene jeg kjøpte var Super Mario, Aladdin, Spiderman, Punch Out og Donkey Kong Country. Jeg lurer på om det er noen andre gamle og gode spill til Super Nintendoen som noen kan anbefale? Rett og slett spill som er verdt å bruke pengene på. Noen av de jeg lurer på å kjøpe akkurat nå: (Super)Double Dragon, Zelda, Mortal Combat 1 og 2, Mange flere titler jeg gjerne skulle skrevet inn her men det er ikke så lett å komme på alle. Jeg har ikke prøvd noen av de spillene jeg nevnte som potensielle for innkjøp. Om det er noen som har meninger om dem så skriv det gjerne ned Lenke til kommentar
Stellis Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 The legend of zelda: A Link to the past! Skal visst være et av de beste spillene i Zelda-historien, og zelda er utrolig bra Jeg har spillet, men jeg nesten ikke spilt det, pga. at jeg ikke liker gamle spill med dårlig grafikk! Vet at det er mange som er uenige med meg der, men jeg synes det er viktig med grafikk! Lenke til kommentar
-kai- Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Dette er i alle fall min topp 10 (ca): 1) Zelda: Link to the Past 2) Super Mario All Stars (Super Mario 1, 2, 3, Lost Levels) 3) Final Fantasy VI (Best kjent som Final Fantasy III i USA/Europa) 4) Chrono Trigger 5) Super Metroid 6) Super Mario World 1 7) Super Mario RPG 8) Secret of Mana 9) Donkey Kong Country 1 10) Super Mario Kart Er dog en uendelig rekke med juveler på denne maskinen... Lager en lenger liste senere hvis jeg får tid. Lenke til kommentar
-kai- Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 The legend of zelda: A Link to the past! Skal visst være et av de beste spillene i Zelda-historien, og zelda er utrolig bra Jeg har spillet, men jeg nesten ikke spilt det, pga. at jeg ikke liker gamle spill med dårlig grafikk! Vet at det er mange som er uenige med meg der, men jeg synes det er viktig med grafikk! Synes faktisk grafikken i Zelda Link to the Past er ganske god. Riktignok er det 2d og nokså enkelt, men det er etter min mening alltid pent å se på, samtidig som omgivelsene er genialt designet og veldig oversiktelige. Rent teknisk er det heller ikke så langt unna relativt nye Phantom Hourglass på DS etter min mening. Synes faktisk de gamle 2d spillene har tålt tiden betydelig bedre enn de første 3d spillene. Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Kjøp Super probotector alien rebels! Det er et megafett 2-playerspill og super mario world og zelda så klart. Lenke til kommentar
Torro Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Kjøp Super probotector alien rebels! Det er et megafett 2-playerspill og super mario world og zelda så klart. Hvordan fungerer emulatoren på en Wii? Har ikke fått (somla) meg til å få kjøpt inn en GameCube controller enda, så det har ikke vært prøvd ut. Ser en får plass til 1000+ spill på en DVD, ganske praktisk er det ho Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Tja. jeg er en rollespillfanatiker, så jeg kan jo anbefale: * Final Fantasy 1 (4 som du kjøper en japansk versjon). Grafikk? Kort sagt: Vil du ha luftskip? Sett en rotor på et vanlig skip. Vil du ha et romskip? Sett en større motor på skipet. * Final Fantasy 2 (eller 5 i Japan). Har samme stil som FF4 og min klare favoritt i hele serien. Ja, det er gammel. Ja, det ser elendig ut i forhold til Crysis. Nei, det driter jeg i, mildt sagt. Humoren er på topp, og spillet benytter et jobb-system som minner svært om det i FFX-2 og Blue Dragon. Kort sagt velger du hva hver person skal jobbe som (alt fra danser til samurai. Seriøst.) og etterhvert som de går opp i level får du nye skills. Disse kan brukes selv om du skifter klasse, men to eller tre om gangen. Dette gjør at du etterhvert kan lage stort sett hva slags folk du vil etterhvert. Hardbarka kriger/healer? Ingen problem! Ninja danser? Selvsagt. Historien er også svært bra. Eneste minus er at ennå aldri har kommet gjennom det, av en eller annen grunn. Men selv etter alle disse årene har jeg ikke gitt opp. * Chrono Trigger: Meget bra grafikk i forhold til alderen og fullt "godkjent" selv etter dagens standard. Det er riktignok 2d tegneseriegrafikk, men er det så negativt? Bra historie, bra spillbarhet, bra folk osv. Klassiker på linje med Final Fantasy 1-3 (eller 4-6 for japanere). * Secret of Mana: Minner mye om Chrono Trigger og er nesten like bra. * Legend of Zelda: A Link To The Past: Beste Zeldaspillet i serien. Kort sagt. * Lufia & The Fortress of Doom: Super Nintendo's svar på Beyond Good And Evil. Genialt spill, men sørgelig oversett av de fleste. * Lufia II: Rise Of The Sinistrals: Men det fikk da en oppfølger (forløper, faktisk). (I tillegg har vi Lufia III: The Legend Returns og Lufia IV: The Ruins Of Lore, men på GameBoy Color og Advance. Absolutt verdt en kikk som du liker de to Lufia spillene på SNES.) Om du ikke vil ha rollespill: * Super Metroid. * Super Mario World * Super Mario World 2: Yoshi's Island (du styrer i hovedsak Yoshi'er og må konstant holde et øye med baby-Mario, så det er ganske forskjellig fra SMW på mange måter, men helt klart en verdig oppfølger.) * Mortal Kombat 2 (likte ikke MK1 da det var for få folk og for kjedelig gameplay) Lenke til kommentar
Chiasm Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Super Bomberman! - Supert 4-player spill som jeg la mange timer i. Super Mario Kart - Burde ikke trenge noen forklaring. The Legend of Zelda: A link to the past - Mitt første møte med Zelda serien, flere som har nevt det. Mange bra forslag så langt i tråden, kommer ikke på noen fler som ikke allerede er nevnt. Lenke til kommentar
Herr-s Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) Mange gode titler her ja. TMNT - Turtles in time er en av mine personlige favoritter til SNES, husker jeg og en kamerat spilte det på coop ofte. Endret 20. mars 2008 av Herr-s Lenke til kommentar
Gamecuber`n Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) Secret of Mana Og Seiken Denetsu 3 .. eller noe i den duren , Tror SD3 er oppfølgeren av SoM.. Edit: Seiken Densetsu 3 , Oppfølgeren av Secret of Mana ja ^_^ .. Ikke særlig kjennt men , verdt å spille =) Endret 21. mars 2008 av Gamecuber`n Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Chrono Trigger Uniracers Kirby Super Stars Donkey Kong Country Alle Mario- og Zelda-spillene (er vel kun ett Zelda på SNES ? ) NHL 94 Rock N' Roll Racing F-Zero Final Fantasy III Dette er noen av mine favoritter til SNES, google litt og se om de ser interessante ut Lenke til kommentar
Hei8787 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 De har blitt nevnt før, men de er så gode, så derfor burde du sjekke de ut - Super Mario Kart - Donkey Kong Country - Super Mario World 2 Yoshis island Dette er noen klassikere du ikke kommer til å angre på at du har til SNES: Jeg har i alle fall mange gode minner med disse spillene, og det får nok du også Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Turtles in Time støttes Super Mario World sitter høyt oppe Final Fantasy serien er god Chrono Trigger Secret of Mana Legend of Zelda Super Mario Kart SNES er tidenes best konsoll, masser av bra spill Lenke til kommentar
a-henriksen Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Yoshi Island 2, ga meg veldig mye glede når jeg var mindre. http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01...0._AA269_.L.jpg Også er det jo Donkey Kong Country 1, 2 og 3 da Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Jeg har ikke så mange og føie til.. Så Turtles in time alt er nevnt! Bomberman 5 er derimot favoritten min, spilles på Ps2 med Snes emulator. Jeg kjøpte meg multitap og 2 kontroller ekstra kun for å spille det sammen med 4 kammerater! Og vi ler oss ihjel vær gang vi spiller! 5 spillere er kaotisk, men ekstremt morsomt! Etter BM5 kommer 3, så 4.. 4'ern har teite dyr.. Fisken f.eks, feigt! Fortsatt kjempe morsomt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå