Gå til innhold

Oppkobling av ICE USB modem via ruter

Anbefalte innlegg

Jeg har en trådløs linksys BEFW11S4 ruter som jeg ønsker å bruke til å koble opp min ICE D10 usb modem med. Jeg har kjøpt meg en overgang slik at nettverkskabelen fra rutern kan kobles til usb ledningen fra ICE D10 modemet.

jeg trenger vel brukernavn og passord for å koble opp modemet via rutern. ICE opplyser at dette kan jeg få ved å ringe support hos dem. Spørsmålet blir dermed om dette går rent teknisk. Vil en PPPoE oppkobling som er på denn gamle rutern fungere med mitt usb to ethernett adapter som jeg har lagt merke til ike lyser i funksjonslampene når jeg kobler det til ICE D10 modemet. Men det virker som om D10 modemet fungerer for alle lampene fungerer på det.

Jeg vet at jeg kan kjøpe meg et wlan modem fra ICE til 2400 kr men jeg vil heller prøve å få denne løsningen til å fungere

Endret av Ordnern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte noen usb overganger på Claes Ollson for å koble usb ledningen fra ice modemet til nettverks overgangen sunway/STlab Sunway/ST lab. Alt står på hytta nå så jeg får komme tilbake med rapport når jeg har vært der og prøvd med passord og brukernavn fra ICE

Hvis du har noen andre ideer om hvordan dette kan gjøres er jeg selvfølgelig takknemmelig for det :-)

Tviler meget sterkt på at dette går, hvilken overgang har du kjøpt?
Lenke til kommentar
Slike USB-modem må tilkobles en maskin med programvare for modemet. Dette vil normalt være en PC.

EDIT: Du kan koble til modemet til PC og lage en virtuell-nettverksbro over til ethernetkortet på PC som du plugger routeren din i.

Dette høres jo ut som en meget god ide. dessverre er ikke mine kunnskaper gode nok til at jeg uten videre vet hvordan dette gjøres så hvis du kan være så snill gi meg noen litt mer detaljerte opplysninger om hvordan en setter opp en slik nettverksbro eller hvor en kan finne ut mer om hvordan en gjør det så hadde det vært fint.

Et problem med en slik løsning er vel at en da må ha en PC stående på hele tida for at det skal kunne fungere. Noe av poenget med å gjøre det var jo nettopp at jeg kunne sette opp modemet og den trådløse rutern på et sted med god dekning slik at jeg kunne ta med meg den bærbære rundt i hytta eller ut i naturen for den saks skyld uten å tenke på dekning for modemet. Jeg har vel en gammel stasjonær som kan være brukendes, men vet ikke om det er satt opp noen nettverksbro på den slik det er på den bærbare jeg bruker nå. Så da trenger jeg i alle fall mer informasjon om hvordan en gjør dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...