noeidenduren Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Jeg har følgende komponenter: Hovedkort: MSI K7N2 DELTA-ILSR Hovedkort Socket A nForce2 Ultra400/MCP2T, SATA, Firewire Grafikk kort: Gainward GeForce FX 5600 ULTRA 128MB DDR AGP, 2,5ns DDR,Tv-Out/DVI, Retail Problemet er som følger: Når jeg har installert Winxp, så virker ikke lyd etc. på hovedkortet og skjermen "oppdaterer" seg tregt. Dette fordi ingen drivere er installert enda. Når jeg så installerer driveren for grafikk kortet blir skjermen slått av under installasjonen, starter jeg maskinen på nytt etter driver installasjonen blir skjermen slått av når jeg har kommet inn i windows. Når jeg installerer driverene for lyd og nettverk. Dette er komponenter som er på hovedkortet(onboard) så får jeg masse rare farger under installasjonen. Jeg installerer driverene fra CDene jeg fikk med hovedkortet/grafikk kortet. Jeg har prøvd å installert med oppdaterte drivere fra netter også. Jeg har tilgang til nette via et annet nettverks kort jeg har puttet i maskinen. Rignte komplett og de sa det kanskje var hardwaren til hovedkortet som har gått føyken. Jeg husker en gang tilbake at jeg brukte en annen driver til grafikk kortet, en "random" driver, kanskje det hadde hjelpet og så kunne jeg puttet inn et lydkort og vola... Noen som har vært bortig dette problemet før? NB! Når jeg starter opp PCen sier den at Biosen er loada til Deafult, dette pga bios batteriet er gåent. Jeg har reinstallert winxp flere ganger før i tiden og brukt driverene fra CDene og dette har alltid fungert fint. Takk for alle svar Endret 19. mars 2008 av noeidenduren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå