Gå til innhold

Kan GFFX noensinne dra fra 9700PRO?

BolleKalle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kanskje om et års tid når doom3 kommer men da er jo begge ute med nye kort så nei foresten kommer jo kanskje r350 før fx,da blir fx enda dårligere,oppfordrer alle til å satse på ati slik at markedsandelene blir gjevnt ut,akuratt nå har nvidia rundt 50 alt for mye.

Lenke til kommentar

Først, bare for å ha gjordt det klart, så er jeg nVidia fanboy. :D

Nvidia driver og babler om "bla bla Doom3 Unreal2 fullt potensial bla bla"

Hvorfor har jeg på følelsen at dette er gjennomført pølsevev?

For å svare på spørsmålet ditt i topic. Nei...... :(

Geforce FX er og blir en flopp. Så et navn bytte med NV35 hadde ikke vært så dumt.

kanskje om et års tid når doom3 kommer men da er jo begge ute med nye kort så nei foresten kommer jo kanskje r350 før fx,da blir fx enda dårligere,oppfordrer alle til å satse på ati slik at markedsandelene blir gjevnt ut,akuratt nå har nvidia rundt 50 alt for mye.

Nei. nVidia har ikke 50% av markedsandelene. De har 32%. Ati har 19%.

Lenke til kommentar

Intel har også store deler (integrert grafikk)

Og som noen sa, FX blir ikke DÅRLIGERE når R350 kommer. Å si hvordan FX vil yte etterhvert er ren gjetting. Jeg tror at det er endel forbedringspotensiale på driver siden, med tanke på hvor mye bedre R9700Pro har blitt pga oppdaterte drivere. Men resten blir gjetting, og selv om noen prøver å gi et fasit svar, så vil det ikke være riktig.

Vent og se.

Lenke til kommentar

i minnebåndbreddeavhengige situasjoner vil gffx aldri bli kjappere enn radeon9700pro, ettersom gffx har 16gb tilgjengelig og r9700pro har 19gb-og-en-skvett tilgjengelig... (ettersom begge to klarer å bruke minnebåndbredden ca like bra)

radeon9700pro kan også overklokkes en god del, det kan ikke gffx

radeon9700pros kjøling bråker ikke sinnsykt

radeon9700pro er billigere

selv har jeg gf4ti4200 ;)

Lenke til kommentar
Med tanke på at neste toppmodell fra ATI kommer i løpet av en måneds tid tror jeg vi trygt kan erklære Geforce FX 'dead on arrival'.

Det skulle ikke forundre meg om neste ATI-serie (9600/9800 eller hva den blir hetende) kommer i vanlig salg FØR Geforce FX.   :lol:

Det KAN teoretisk skje, men det er er veldig lite sannsynlig. Hvis du husker annonseringen av R9700 så tok det over 3 måneder før noen så noe som helst til kortet, og det vil ikke overraske meg om det samme skjer med det neste kortet deres. FX er faktisk det raskeste akkurat nå, om ikke med enorm margin, så kan man på ingen måte si at det er en flopp. Det blir kun spekulative fanboy utsagn. Jeg anbefaler å vente å se, NVidia gjør sikkert forbedringer på driver fronten, som de har gjort med alle kort hittil, OG som ATI har gjort med R9700.

Så ikke hopp til konklusjoner helt uten videre, jeg foreslår at endel personer lukker kjeften og venter og ser ;P

Lenke til kommentar
Med tanke på at neste toppmodell fra ATI kommer i løpet av en måneds tid tror jeg vi trygt kan erklære Geforce FX 'dead on arrival'.

Det skulle ikke forundre meg om neste ATI-serie (9600/9800 eller hva den blir hetende) kommer i vanlig salg FØR Geforce FX.   :lol:

Det KAN teoretisk skje, men det er er veldig lite sannsynlig. Hvis du husker annonseringen av R9700 så tok det over 3 måneder før noen så noe som helst til kortet, og det vil ikke overraske meg om det samme skjer med det neste kortet deres. FX er faktisk det raskeste akkurat nå, om ikke med enorm margin, så kan man på ingen måte si at det er en flopp. Det blir kun spekulative fanboy utsagn. Jeg anbefaler å vente å se, NVidia gjør sikkert forbedringer på driver fronten, som de har gjort med alle kort hittil, OG som ATI har gjort med R9700.

Så ikke hopp til konklusjoner helt uten videre, jeg foreslår at endel personer lukker kjeften og venter og ser ;P

Så så,hadde du fulgt litt med teknologisk sett så ser du at NV ikke har klart å gjøre noe med ytelsen i AA og AF i GF familien.Hvorfor?jo fordi det er for lite power i harwaren,noe som er tilfellet nå også.Helt klart at de vil klare å tweake driverne litt men ikke på dette området som gjelder i dagens grafikk kort marked.

Og før de får max ut av sitt kort,så tenker jeg at de er kommet ut med 1-2 nye generasjoner.

Og ATi kommer garantert til å levere når de skal,skal du ta med det negative så ta med at de leverte 9500 og 9500 Pro før de lovte at det skulle komme.

Lenke til kommentar

Det KAN teoretisk skje, men det er er veldig lite sannsynlig. Hvis du husker annonseringen av R9700 så tok det over 3 måneder før noen så noe som helst til kortet, og det vil ikke overraske meg om det samme skjer med det neste kortet deres.

Jeg tror nok situasjonen er litt anderledes nå. ATI har selv sagt R350 vil være ute på markedet innen 30 dager.

FX er faktisk det raskeste akkurat nå, om ikke med enorm margin, så kan man på ingen måte si at det er en flopp. Det blir kun spekulative fanboy utsagn.

GF FX ultra er ikke der raskeste på markedet, for det er ennå ikke ute.

Men jeg skal være enig i at GF FX ultra er raksere enn R9700Pro hvis man ignorerer bildekvalitet. Men mer apples to apples tester så er det ikke så mye tvil hvilkne av kortene som er raskest.

GeForceFX 8xS FSAA 8xAF

Radeon9700Pro 6x FSAA 16xAF

Radeon9700 viser dog til bedre IQ her så 4xFSAA og 8xAF ville vært mer rettferdig.

Med den høye prisen så vil jeg si at GF FX er en flopp. Man skal være rimelig tjukk i hue eller ekstrem fanatisk hvis man kjøper GF FX til den prisen fremfor et R9700 kort, IMHO.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok situasjonen er litt anderledes nå. ATI har selv sagt R350 vil være ute på markedet innen 30 dager.

Grav frem stedet du leste det, så kan vi godt ta et veddemål om det er mulig å få kjøpt 30 dager fra den datoen.

Når det gjelder bildene du postet, så forundrer det meg at du ikke linket til siden, istedenfor bare et og et bilde. Det blir alltid misvisende. Spesielt når GF FX kortet bruker ikke bare 8xfsaa, men 8xS FSAA, og radeon kortet bruker 6x. Du må da selv skjønne at her er det ikke engang grunnlag for sammenlikning... Så derfor gidder jeg ikke kommentere det.

Dersom det finnes en sammenlikning der FX er treigere på likt grunnlag, gi meg gjerne url til SIDEN.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...