Hellebergshaugen Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Hei. Mitt problem er at maskinen min vil ikke starte etter at jeg byttet kabinett. Eller det er egentlig 2 problem, men skal utdype meg mere nå: - Pc vil ikke starte når 12v kontakten fra strømforsyningen sitter plugget i hovedkortet. Det som skjer når jeg prøver å starte den da er at den starter, men skrur seg av etter 1-2 sekunder. - Mitt andre problem er at vis jeg tar av 12v kontakten, så starter maskinen, men egentlig til ingen nytte, pga at når den da starter så får jeg ikke noe skjermbilde og cd rommet funker ikke. Så da trenger jeg jo egentlig ikke å starte den heller PC deler: Hovedkort: MSI K9N Diamond Skjermkort: Sapphire Radeon X1900 Ram: TwinMOS DDR2 PC5300 Strømforsyning: Hiper Type-R 580W CPU: AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3GHz Si ifra vis dere trenger noe mere pc deler skrevet opp! På det som jeg beskriver som mitt andre problem så kommer sikkert mange til å foreslå å prøve et annet skjermkort, men dette er allerede gjort, og det til ingen nytte. Håper noen har noen svar som de kan dele med meg : ) Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 12v kontakten er strøm til prosessoren er det ikke? Ikke så rart at den holder seg på da for da kan den jo ikke gjøre noe. Lenke til kommentar
BigWhig Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Kan det være at du har vært uheldig me monteringen slik at hovedkortet ikke har skikkelig avstand til platen bak (spacere brukt?). Dette kan evt testes med å kjøre opp pc på en pult uten platen f.eks. Har selv hatt problemer med strømforsyningen, samme type som du har, der det samme skjedde. 1-2 sek så skrudde den seg av. Den hadde da blitt verre over tid og endte opp med den tilstanden. Prøv evt. annen forsyning om du har. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Sjekket at alle kabler er riktig plugget inn? Har gått på den smellen før. Får du opp lyd/lys signaler som kan identifisere problemet? Lenke til kommentar
Hellebergshaugen Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Jeg har tatt i bruk spacere/hylsene som gir hovedkortet avstand fra kabinettet. (jeg har også prøvd å starte opp bare på pc benken som er av treverk.) Alt av kabler er koblet i og sjekket så det sitter riktig og bra nok. Endret 19. mars 2008 av Hellebergshaugen Lenke til kommentar
BigWhig Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Jeg ville da prøvd å koble fra mest mulig utstyr og se om strømforsyningen maskinen da starter opp. Evt. prøve med annen forsyning. Om du har et gammelt skjermkort (som trekker langt mindre enn X1900), gjerne PCI, så kan du prøve kun kjøre opp hovedkort med kun skjermkort og se om maskinen da starter opp. Lenke til kommentar
Hellebergshaugen Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2008 Jeg ville da prøvd å koble fra mest mulig utstyr og se om strømforsyningen maskinen da starter opp. Evt. prøve med annen forsyning. Om du har et gammelt skjermkort (som trekker langt mindre enn X1900), gjerne PCI, så kan du prøve kun kjøre opp hovedkort med kun skjermkort og se om maskinen da starter opp. Jeg har prøvd med nytt skjermkort vis du bare leser på posten. (dette er mye dårligere) Jeg har jo ikke skiftet noen deler, bare kabinett, så skal jo ikke ha for lite strøm på nå da.. Lenke til kommentar
BigWhig Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Prøvd å resette bios? Ville satt pengene mine på hovedkortet eller strømforsyningen, så om du har mulighet til å teste med annen forsyning, evt prøve hiper-en på en annen pc for å se om det går bedre. Selv om en er forsiktig, kan en være uheldig å skade f.eks. hovedkortet når en bytter kabinett etc. Trenger ikke da være synlige skader. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Kan det være at du har vært uheldig me monteringen slik at hovedkortet ikke har skikkelig avstand til platen bak (spacere brukt?). Dette kan evt testes med å kjøre opp pc på en pult uten platen f.eks. Har selv hatt problemer med strømforsyningen, samme type som du har, der det samme skjedde. 1-2 sek så skrudde den seg av. Den hadde da blitt verre over tid og endte opp med den tilstanden. Prøv evt. annen forsyning om du har. Dette hadde også vært mitt gjett. Det, eller at du har brukt flere spaceren enn det er skruhull, slik at ekstra spacere kortslutter baksiden av hovedkortet i stedet. Jeg har sett dette blitt gjort sååå mange ganger heh... Men, om du fremdeles ikke får start når du kjører den fra trebenk så kan du nok utelukke det. Da blir det nok helelr det vanlige. Reset BIOS, sjekk at RAMbrikkene dine ikke trenger uvanlig høy spenning, sjekk at BIOS versjonen støtter din CPU osv. -Stigma Lenke til kommentar
Hellebergshaugen Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2008 CMOS knappen er trykt på, og bateriet er tatt ut.. dette er gjort riktig. Jeg har bare skiftet kabinett, den har jo faktisk funket før jeg skiftet kabinett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå