Vinojan Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 heisann! har en selvbygd pc. den har funket fint i flere måneder. men plustelig idag så ville den ikke starte. når jeg prøver å skru på pv'n skjer det rett og slett ingenting. Viftene vil ikke gå.... men jeg kan se den ene led lampen ved lyydkorte lyse.. men ellers så skjer det ingenting håper noen her kan hjelpe meg.... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Dårlig kontakt ein plass? Må nesten åpne opp kabinettet å sjekke. Alle kabler sitter skikkelig osv. Lenke til kommentar
Vinojan Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 Har sjekket at at alle kablene sitter, men hvilke kabeler er de viktigste å sjekke? Hovedkortet lyser men den vil ikke starte når jeg trykker inn knappen? Kan det vær på/av knappen det er noe feil med? Finns det noen annen måte å slå på PC-en via hovedkortet enn den knappen? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Du kan prøve å kortslutte PWR_SW jumperen. Kanskje lige greit å montere på nytt. Vanlige feil er: Minnebrikkene sitter ikke skikkelig, prøv med en brikke i forskjellige slotter 4/8-pin 12v sitter ikke i. Lenke til kommentar
Vinojan Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 PWR_SWR jumpern er brukket av. Lenke til kommentar
Vinojan Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 Når jeg kobler ut cpu strømm pluggen, så starter den.. men da vil ikke cpu'en få strøm? Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Ingen som vet noe? Prosessoren er av typen socket 939 Amd dualcore 2.2 gh. Noen bra shops jeg kan sende PC-en til rep på i osloområdet? Helst ikke altfor dyrt. Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Fikk tatt med PC-en til en venn av pappa som kunne data, og han konstanterte at hk var dødt . Det merklige var at når man koble ut den ene strømkabelen (Den som ligger nærmest CPU) så ville PC-en starte, men det kom ikke noe bilde. Men har bestilt nytt hk så tror saken er løst om ikke noe annet har gått i stykker da . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå