ATWindsor Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Dette er godt nytt for alle, BD+ er knekt noe som gjør HD-filmer til et bedre alternativ for almuen. http://www.cdfreaks.com/news/AnyDVD-HD-now...ss-Release.html AtW Lenke til kommentar
cliffy Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Dette er godt nytt for alle, BD+ er knekt noe som gjør HD-filmer til et bedre alternativ for almuen. http://www.cdfreaks.com/news/AnyDVD-HD-now...ss-Release.html AtW Endelig faktisk..... Er piratkopiering positivt? Neh. Og, mener du HD-filmer, som i HD DVD filmer? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 Dette er godt nytt for alle, BD+ er knekt noe som gjør HD-filmer til et bedre alternativ for almuen. http://www.cdfreaks.com/news/AnyDVD-HD-now...ss-Release.html AtW Endelig faktisk..... Er piratkopiering positivt? Neh. Og, mener du HD-filmer, som i HD DVD filmer? Jeg mener HD-filmer som i filmer med HD-oppløsning, slik situasjonen er i dag: i praksis blu-ray. Filer med BD+ ble piratkopiert allerede, dette er positivt for brukeren, som slipper å forholde seg til PUOs, soner, HDCP og denslags. AtW Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Er nå ikke bare piratkopiering dette kan brukes til vel? Skal vel også gi Linux-brukere muligheten til å spille av BD+. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Det er vel ingen hemmelighet at en stor prosentdel av de som får et utbytte av dette er "piratene". Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 Det er vel ingen hemmelighet at en stor prosentdel av de som får et utbytte av dette er "piratene". Gjør de egentlig det? BD+-titler ble allerede lansert på piratsider vha å hente bildet rett fra HDMI-streamen, lenge før BD+ ble knukket. AtW Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) Jeg skal ikke si noe for sikkert, for jeg vet faktisk ikke, men er det ikke slik at når de henter det fra HDMI'en så vil det redusere bildekvaliteten? Endret 21. mars 2008 av porcelaiN Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 Jeg skal ikke si noe for sikkert, for jeg vet faktisk ikke, men er det ikke slik at når de henter det fra HDMI'en så vil det redusere bildekvaliteten? Ikke såfremt man faktisk får alle dataene, det er jo digitalt, og hjemme i stua så går jo alt igjennom HDMI-kablen uansett, så hadde det blitt redusert hadde det ikke blitt redusert enn om du kjørete en orginalplate på en vanlig blu-ray-spiller. AtW Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Det stemmer vel ikke helt. Med mindre de gir ut råvideo på mange terrabyte encoder de HDMI-streamen med en lossy codec som betyr at sluttresultatet har kvalitetstap i forhold til kilden. Hvor stort tapet er er en annen sak, men tap blir det vel uansett. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 Det stemmer vel ikke helt. Med mindre de gir ut råvideo på mange terrabyte encoder de HDMI-streamen med en lossy codec som betyr at sluttresultatet har kvalitetstap i forhold til kilden. Hvor stort tapet er er en annen sak, men tap blir det vel uansett. Jojo, men det gjelder jo alle "pirat-enkodinger", vil du ha en hel image, så kunne man jo fint lage dette, selv om imaget hadde BD+, og spille av imaget på en spiller som støtter BD+, akkurat som en orginal. Det var jo kun for enkodinger det var nødvendig å kjøre det via HDMI AtW Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Men kan du ikke nå kopiere 1-til-1 den orginale h.264-strømmen uten transkoding? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 Men kan du ikke nå kopiere 1-til-1 den orginale h.264-strømmen uten transkoding? Jo, det kan du jo, om man har interesse av det. Men såvidt meg bekjent er det svært uvanlig å kun ta ut video-strømmen ukomprimert uten å ta med resten av plata i "piratbransjen", enten kompromerer man videoen ned, ellers så er det en hen hel image. Dermed framholder jeg at piratene klarte seg fint før BD+ ble knekt. AtW Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Det kan nok stemme at det ikke har vært vanlig tidligere, men så har vi heller ikke hatt fungerende kopibeskyttelser før. Rene DVD-images er ikke uvanlig, og nå kan også BD-images uten avspillingsbegrensninger lages. En multipass transkoding uten mellomlagring til et lossless format blir nok også lettere ved å ta ut orginalstrømmen uten at det er annet enn en teori fra min side. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 Det kan nok stemme at det ikke har vært vanlig tidligere, men så har vi heller ikke hatt fungerende kopibeskyttelser før. Rene DVD-images er ikke uvanlig, og nå kan også BD-images uten avspillingsbegrensninger lages. En multipass transkoding uten mellomlagring til et lossless format blir nok også lettere ved å ta ut orginalstrømmen uten at det er annet enn en teori fra min side. Ja, sltså det vil jo uten tvil komme inmages uten BD+ nå, men også før kunne man jo ha images med BD+ intakt, mao et produkt som ikke er dårligere enn orginalen (men ei heller bedre), og det er jo uten tvil lettere å transkode nå. Så sånn sett er det jo litt lettere for piratene også. Men for konsumenten er det mye mye bedre, å ta ut en HDMI-strøm er utenfor de flestes rekkevidde, nå kan hvem som helst fjerne PUOs, og transkode og anedre godsaker. Så for hjemmebrukeren er dette en kjempefordel, og det er hjemmebrukeren som definitivt drar mes nytte av dette. AtW Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Må bare gi applaus til Slysoft for en jobb vel gjort. Er nok ikke akkurat en helt triviell oppgave å reverse-engineere hele BD+. Bra nå at dette endelig blir tilgjengelig for "mannen i gata" slik at det er med på å gjøre formatet mer brukervennlig. Selv om jeg på nåværende tidspunkt ikke trenger AnyDVD vurderer jeg meget sterkt å kjøpe det når den endelige versjonen kommer ut, kun for å støtte utviklernes gode arbeid. Anbefaler alle andre å gjøre dette også for å vise sin støtte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå