Gå til innhold

Min Weighted companion cube

Anbefalte innlegg

Etter litt små snekkring på kveldstid i ca 2mnd sitter jeg nå igjenn med min egen weighted companion cube casebuild :)

Jeg er ganske fornøyd med kassa, men den skulle gjerne hatt en bedre paintjob.

Hjertene er opplyst av 4stk rosa led på hver, og inni kassa er det 30 rosa leds fordelt ut over.

Lysene er styrt av en Sunbeam Lightbus.

Under kassa sitter det en 250mm vifte som blåser rett på cpu og gfx kort.

Luften blir så ventilert ut de sprekkene som er i kassa, pluss 6 ekstra luftehull. Temperaturen ser ut til å holde seg lik det gammle (orginal) kabinettet maskinen sto i før.

Selve boksen er bygd av 11mm mdf, mens "klossene" på sidene er av 11 og 18mm hobbyplater. Alle delene er frest ut for hånd.

Maskinen åpens som en skuff, der hele fronten kommer ut og all hardware følger med.

Alle kablene går inn i kassa igjennom et hull under kassa, dette gjør det gaske knotete å koble opp og ned maskinen, men jeg gjorde det slik bevist for å skjule alle kablene best mulig.

"rammen" som hardware er festet i her satt sammen av aluminiumsprofiler fra clas ohlson.

Her er det altså ikke brukt en eneste del fra et kabinett.. alt er laget fra bunnen av og fungerer greit.

Noe som er spesiellt er hvordan du skrur av og på maskinen.

Under to av hjørnene på maskinen er det montert magnetbrytere som er koblet til on/off og reset.

Så har jeg med god hjelp fra min bedre halvdel laget "the cake", denne har da en magnet i bunnen så når du drar den over hjørnet skrur maskinen seg på. :) eller av.. :p

Jeg har sett en weighted companion cube mod før i form av et itx system. Min var påbegynt da jeg la merke til denne maskinen. så det er på ingen måte noen kopiering av den.

Men til forandring er min faktisk nermere 40x40x40cm og hele 22kg tung! :p

Hardware som står inni er:

Abit ab9,

c2d 6400 @ 3.2 med scythe mugen kjøler (eller noe slik)

4gb 800mhz ddr2

Sapphire 3870x2

2 hd på 350 og 500gb

og en Liteon dvd brenner.

500w strømmforsyning.

Med andre ord et godt brukende spillsystem.

For øyeblikket befinner jeg meg på TG så maskinen er å se der om noen er intr. :p

Grunnen til de store sprekkene i fronten er fordi døren passet perfekt før maling, men så tenkte jeg såklart ikke på at malingen ville gjøre den litt tykkere, så da passet den ikke i det hele tatt lenger. :( skal fjerne malingen på døren og gjøre den bedre når jeg får tid.

post-3495-1205945823_thumb.jpgpost-3495-1205945893_thumb.jpgpost-3495-1205945914_thumb.jpgpost-3495-1205946286_thumb.jpg

post-3495-1205946293_thumb.jpgpost-3495-1205946299_thumb.jpgpost-3495-1205946308_thumb.jpg

attachment=217104:tg_011.JPG]

post-3495-1205946319_thumb.jpg

post-3495-1205946327_thumb.jpg

Endret av oleHgodo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bra kjøling i den da?

Skjermkortet greier seg helt fint, men cpu'n trekker inn litt varm luft, så skal lage en duct fra cpukjøler å ned til 250mm vifta som er i bunnen av kabinettet.

Alt er stabilt, men cputemp ligger vel på nermere 60c ved load.

Lenke til kommentar

Genialt kabinett ;] Holder på med et lignende selv.

Lurer p noen ting angående plexi/dioder tho'; bruker du en form for matt plexi ellerno? Ser ikke igjennom og lyset sprer seg over hele hjertet, hvordan fikk du til den effekten? :> Har også søkt en stund etter sider som har et utvalg av plexiglass uten hell. Også umulig å finne rosa dioder. ;x

/Cauw

Lenke til kommentar
Genialt kabinett ;] Holder på med et lignende selv.

Lurer p noen ting angående plexi/dioder tho'; bruker du en form for matt plexi ellerno? Ser ikke igjennom og lyset sprer seg over hele hjertet, hvordan fikk du til den effekten? :> Har også søkt en stund etter sider som har et utvalg av plexiglass uten hell. Også umulig å finne rosa dioder. ;x

/Cauw

Jeg brukte vanlig klar plexi i 5mm tykkelse.. den siden som er ut pusset jeg med pussemaskin og 80 pappir for å få en matt/ripete finnish. Men bak plexien er det festet vanlig papir så en ikke skal kunne se igjennom.

Jeg slet også med å få tak i rosa leds.. men med et søk på ebay finner du fort det du trenger :)

Jeg kjøpte 50stk fra taiwan eller kina (husker ikke) kom på 160kr for 50stk med frakt ;)

Tror de er på 8000mcd, men virker som om det kan ver litt overdrevent da de ikke er spesielt sterke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...