bobbyen! Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Har fått problemer med at pcen restarter hver gang jeg kommer til windows vellkomst skjermen Prøvde å ta ut ene ram brikka å bare kjøre med en ram brikke i slot 1, da kommer jeg inn og maskinen fungerer normalt en stund før den plutselig restarter seg igjen. Er det HK som synger på siste verset eller? Kjørte forresten memtest på den ene rambrikka i slot 1 som fungerer relativt bra og fant ingen feil på den. Kjørte bare memtest i et par timer å det er kanskje litt lite? Har en kamerat som har opplevd det samme med samme HK, altså at bare ene ram slotten fungerte plutselig. Hardware: Asus P5N-E SLI, nForce-650i Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 1,8ghz core2duo Corsair Powersupply 650W Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Det er et kjent problem med disse hovedkortene, send det inn igjen å be om et annet i retur (altså IKKE P5N-E SLI) Lenke til kommentar
bobbyen! Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 Ok, det visst jeg ikke. Skal sende det i retur snarest. Men visst jeg nå får et annet hk enn p5n-e sli kan jeg da sette det i pcen å boote opp min nåværende windows xp eller må jeg installere xp på nytt? (sorry for noob spm ) Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Synes nå dette var litt vel hurtig konkludering, men men. Det burde gå fint å boote windows med et annet hovedkort. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Da må du i tilfelle ha et annet Nforce hovedkort skal det gå bra, men jeg hadde benyttet muligheten til å hoppe over på et Intelbasert hovedkort hvis du kan, medmindre du ikke kjører SLI da? Synes nå dette var litt vel hurtig konkludering, men men. Det burde gå fint å boote windows med et annet hovedkort. Det har du vel rett i, men har sett dette problemet (blant mange andre) på mange P5N-E SLI, så jeg har en tendens til å råde folk å kvitte seg med det med en gang de begynner å krangle Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Gir du minnebrikkene rett spenning? BallistiX brikkene fungerer ikke så bra på 1,8v. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Gir du minnebrikkene rett spenning? BallistiX brikkene fungerer ikke så bra på 1,8v. Du har forsåvidt rett i det BallistiX 6400 trives best rundt 2.1v hvis jeg ikke husker feil, men de er ikke så kresne som PC8500 utgaven. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Hørt at 650 og 680 chipset trives best med å ha ramen på 1,9v eller 2,1v. Hadde tidligere veldig lik problem og problemet løste seg med å ha ramen på 1,9v. Du blir også tatt betalt for hovedkortet hvis de ikke finner noen feil med det, så det er lurt å være helt sikker. PC4200 og PC5300 brikker fungerer utmerket på kortet uten justeringer hvis du har tilgang til å prøve disse. Endret 19. mars 2008 av Duqe Lenke til kommentar
bobbyen! Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 Prøvde å starte maskinen med begge ram brikkene med volten på 1.9. Fikk boota opp windows, men tok bare et par min før maskinen restarta igjen. Prøvde da å sette volten til 2.1 men da boota ikke maskina opp i det hele tatt. Plukka ut den ram brikka i slot nr. 2 da boota maskina fint igjen. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Prøvd 2.0v på ramen og cpuen på stock? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Prøv å oppdatere bios. Skal kunne gjøres via bios. Bare å hente ned fila og legge den på en minnepinne og gå inn i bios. Maskinen bør da være rimelig stabil først! Skader neppe å gi brikkene 2,2v. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Det er andre (inkludert meg selv) som har opplevd problem med disse Ballistix brikkene. PerUlv2 (og sikkert flere) har mistet tiltroen til P5N-E SLI, men jeg tror ikke det er hk'et som er skyldneren her. Mitt P5N-E SLI har nå fungert upåklagelig i snart ett år, med sikkert 3-4 CPU-bytter (sist til E8400). Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Har ikke tiltro til noe Nvidia har designet utenom skjermkort og det nye 790i chipsettet Mitt tredje P5N-E SLI funket upåklagelig ;-) Endret 19. mars 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
bobbyen! Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 Prøvde meg med å oppdatere bios for en stund tilbake. Men det funka dårlig Prøvde å legge inn nyes og an nyeste bios fra diskett men han nekta å ta imot filene, påsto det var feil filer. Er helt sikker på jeg lasta ner riktige bios filer fra asus, dobbel og trippel sjekka. Har prøvd div volt helt opp til 2,2 men ser ikke ut som det hjelper så mye. Tror jeg blir nødt til å sende det i retur. Er Nforce så dårlig asså? Skulle helst å sluppe å installert windows på nytt, så hvilket hk anbefaler dere? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Hvis du kjører SLI eller har planer om det så fortsetter du med Nforce, hvis ikke er f.eks et Intel P35 kort som Gigabyte P35-DS3/DS3R et bra valg i samme prisleie. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Du finner bios fil HER. Pakk ut og legg BIN filen på en minnepinne. Plugg i pinnen, gå inn i bios, finn verktøyet osv. Kan sikkert også legge bin filen på en CD uten at jeg har prøvd det. Lenke til kommentar
bobbyen! Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Har prøvd med versjon 0901 og 0803 på diskett men skal prøve å hive filene inn på en minnepinne, mulig noe galt med disketten. Prøvde nå med 0901.bin på en minnepinne men funker fortsatt ikke Får denne beskjeden: "Downgraded rom is not suitable for the system" merkelige greier asså Endret 19. mars 2008 av Bozmann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå