aic007 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Hei. Jeg bruker en html - tabell for å lage en ramme som består av bilder - noen er satt til repeat -x, og noen ikke. Jeg har lagt til bilde på topp, venstre og høyre, men får problemer når jeg skal legge til bunnlinjen. Jeg får lagt til bildet, men den repeterer seg selv vannrett 3 ganger. Dette fordi størrelsen på bildet i pixler er veldige liten(høyde). Setter jeg til no-repeat i .css - filen, så forsvinner bildet. Noen som vet hvordan jeg kan lure meg unna her ? Lenke til kommentar
Rasks Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) litt rart at det forsvinner med no-repeat, det skal det ikke. Men du kan jo prøve repeat-y. Edit: har du noe kode vi kan smake på? Endret 19. mars 2008 av Rasks Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 litt rart at det forsvinner med no-repeat, det skal det ikke. Men du kan jo prøve repeat-y. Edit: har du noe kode vi kan smake på? Hei Rasks Jeg prøvde repeat - y også, men da forsvant bildet også. Koden jeg bruker er som følger: i .css .bunn { background:url('../../../images/Nedre-Bunnlinje-1x7px.png') no-repeat; } html - siden <table cellpading="0" cellspacing="0"> ...mange <tr>'er og <td>'er.. <!-- har problemer med denne --> <tr> <td class="bunn" colspan="9"> </td> </tr> </table> Lenke til kommentar
Rasks Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg kan ikke se noe galt med koden. Men min ville tipping vil ha det til at bunn-raden kanskje er flat?? Føler at jeg drar denne lenger og lenger ut på et jorde... har du en link til siden? Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 Hehe, ser ikke noe galt jeg heller Siden er ikke online, men kan laste opp et bilde. Takk for at du gidder å hjelpe Lenke til kommentar
Rasks Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Må si at jeg ikke blir så veldig mye klokere... Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Tror ikke dette hjelper så mye, men skal det ikke stå background-image:url('../../../images/Nedre-Bunnlinje-1x7px.png') no-repeat; i stedet for bare background? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Vet ikke om dette hjelper, er usikker på hvorfor den linjen tegnes 3 ganger... .bunn { background: url('../../../images/Nedre-Bunnlinje-1x7px.png') no-repeat; height: 1px; width: 7px; } Lenke til kommentar
pedervl Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Tror ikke dette hjelper så mye, men skal det ikke stå background-image:url('../../../images/Nedre-Bunnlinje-1x7px.png') no-repeat; i stedet for bare background? Å skrive background-image er bare en måte å separere bakgrunnsbilder og bakgrunnsfarger. Om man vil gi et element både et bakgrunnsbilde OG en farge der bildet tar slutt, kan man godt skrive background: #2D2D2D url(fil/plassering.jpg) no-repeat; eller man kan bruke background-color: og background-image. Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) Takker for alle innspill. Prøvde alt, men det gikk ikke :-) Løste problemet ved å gjøre bildet større. Utvidet "whitespace" med 14 pixler, og problemet ble løst. Endret 21. mars 2008 av aic007 Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 har du en link til siden din? Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Nei, det her jeg ikke. Det er en intranettside. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå