Gå til innhold

Trenger hjelp med HTML tabell.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bruker en html - tabell for å lage en ramme som består av bilder - noen er satt til repeat -x, og noen ikke. Jeg har lagt til bilde på topp, venstre og høyre, men får problemer når jeg skal legge til bunnlinjen. Jeg får lagt til bildet, men den repeterer seg selv vannrett 3 ganger. Dette fordi størrelsen på bildet i pixler er veldige liten(høyde). Setter jeg til no-repeat i .css - filen, så forsvinner bildet. Noen som vet hvordan jeg kan lure meg unna her ? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
litt rart at det forsvinner med no-repeat, det skal det ikke. Men du kan jo prøve repeat-y.

Edit: har du noe kode vi kan smake på?

Hei Rasks

Jeg prøvde repeat - y også, men da forsvant bildet også.

Koden jeg bruker er som følger:

i .css

.bunn

{

background:url('../../../images/Nedre-Bunnlinje-1x7px.png') no-repeat;

}

html - siden

<table cellpading="0" cellspacing="0">

...mange <tr>'er og <td>'er..

<!-- har problemer med denne -->

<tr>

<td class="bunn" colspan="9"> </td>

</tr>

</table>

Lenke til kommentar
Tror ikke dette hjelper så mye, men skal det ikke stå background-image:url('../../../images/Nedre-Bunnlinje-1x7px.png') no-repeat; i stedet for bare background?

Å skrive background-image er bare en måte å separere bakgrunnsbilder og bakgrunnsfarger. Om man vil gi et element både et bakgrunnsbilde OG en farge der bildet tar slutt, kan man godt skrive background: #2D2D2D url(fil/plassering.jpg) no-repeat; eller man kan bruke background-color: og background-image.

Lenke til kommentar

Takker for alle innspill. Prøvde alt, men det gikk ikke :-)

Løste problemet ved å gjøre bildet større. Utvidet "whitespace" med 14 pixler, og problemet ble løst. :new_woot:

Endret av aic007
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...