Gå til innhold

Hvor lang tid bør det ta mellom kode og kort?

Windoge

Anbefalte innlegg

For ca 2 uker siden ordnet jeg meg et Mastercard gjennom Nordea`s "Check-In" program. Koden kom først i posten for litt over en uke siden, men har så langt ikke mottatt noe kort. Leser så mye rart om dagene om bankkort som blir borte i posten, og lurer derfor på hvor lang tid dette normalt tar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg vet ikke om bankene har noen rutiner på faste forsinkelser mellom disse, men eg har opplevd at de kan komme alt i fra samtidig og opp mot ei uke i mellom.

For øvrig, når eg tenker meg om, faste rutiner på noe slikt vil vel kanskje motvirke formålet?

Lenke til kommentar

På vanlige debetkort tar det ett par dager med kode, og kortet ca 1 uke. Kredittkort tar ca 2 uker før kortet kommer, mens koden bør komme etter ca 2 - 4 dager. Det er ett firma i Mo i Rana som produserer kortene for banken (TAG), og det finnes kun noen få produsenter av kort i Norge. Mange banker bruker derfor samme produsent, og meg bekjent er TAG størst.

Påska med helligdager forlenger selvsagt prosessen. Du kan og ringe 815 32 500 for å sjekke status på kortet ditt.

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...