Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Eplehuset og service *oppdatert*


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+891234

Hvis det er et kjent problem at en rekke Vista USB 2.0-maskiner ikke fungerer med denne type iPod, på tross av at Apple i sin markedsføring fremholder at enhetene er kompatible, er det et brudd på selgers opplysningsplikt ikke å opplyse trådstarter om dette.

 

For øvrig kan trådstarter rette kravet om avhjelp/heving direkte mot Apple, som etter hva jeg forstod "sier du burde få byttet enheten".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det er et kjent problem at en rekke Vista USB 2.0-maskiner ikke fungerer med denne type iPod, på tross av at Apple i sin markedsføring fremholder at enhetene er kompatible, er det et brudd på selgers opplysningsplikt ikke å opplyse trådstarter om dette.

 

For øvrig kan trådstarter rette kravet om avhjelp/heving direkte mot Apple, som etter hva jeg forstod "sier du burde få byttet enheten".

 

Jeg tror det lar seg lettere løse om jeg retter kravet mot den lokale butikken som jeg kjøpte produktet hos enn om jeg retter det mot apple selv.

 

Apple kan strengt tatt ikke fortelle butikken at jeg skal få lov til å bytte enheten. Eller, det KAN de vel, men tror det skal litt til.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Apple kan strengt tatt ikke fortelle butikken at jeg skal få lov til å bytte enheten. Eller, det KAN de vel, men tror det skal litt til.

De kan ikke pålegge butikken å gjøre det, men de kan si til butikken at de tar alle kostnadene ved det.

 

Har du fått det skriftlig fra Apple support at de mener du bør få bytte spiller pga problemet? Det er dessverre ganske ofte at mennesker som sitter på teknisk support sier ting på telefon bare for å slippe unna en vanskelig kunde. Om du prøver å få dem til å holde ord blir det plutselig en annen tone fra de som har myndighet til å faktisk ta en slik avgjørelse.

 

Når det gjelder at det er et kjent problem, så trengs det mer enn noen forumtråder for å kunne bruke det som et argument.

 

Det er jo også interessant at du mener debatten ikke har rom for nyanser. Du vil dessverre ikke komme langt hos FTU med den holdningen, da nyanser er veldig viktig når de fatter sine avgjørelser. Argumenter som "hva faen mener du med standard USB 2.0 chipset" vil dessverre ikke hjelpe saken din nevneverdig. Du må ha noe mer håndfast å legge frem.

 

Som jeg nevnte, dersom spilleren testes på 10 maskiner, og kun din av disse 10 ikke fungerer, hvor er det mest sannsynlig at feilen ligger? Det er noe FTU vil se på om saken kommer dit. Du mener det ikke rom disse nyansene, men jeg kan garantere deg at FTU vil se på dem.

Lenke til kommentar
Som jeg nevnte, dersom spilleren testes på 10 maskiner, og kun din av disse 10 ikke fungerer, hvor er det mest sannsynlig at feilen ligger? Det er noe FTU vil se på om saken kommer dit. Du mener det ikke rom disse nyansene, men jeg kan garantere deg at FTU vil se på dem.

Det er sant, men hva sier FTU når kunden sier at han har reinstallert windows, drivere og iTunes? Da har han jo et så rent og oppdatert system som mulig.

 

Veldig kinkige slike saker, og jeg tror utfallet av saken kan falle på hvor godt partene argumenterer for seg og hvem som sitter i utvalget. Har sett at en del saker faller på den ene partens manglende dokumentasjon og argumentasjon.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Veldig kinkige slike saker, og jeg tror utfallet av saken kan falle på hvor godt partene argumenterer for seg og hvem som sitter i utvalget. Har sett at en del saker faller på den ene partens manglende dokumentasjon og argumentasjon.

Det er nettopp det jeg prøver å vise her. Eplehuset/Apple vil ha en av sine teknikere for å forsvare produktet, og om saken går til FTU har de en jurist som utarbeider svarene. Nettopp derfor nytter det ikke å komme med argumenter som at "vi har like rett" eller "det er ikke plass for nyanser". Nyansene har definitivt en plass, og kunden må overbevise FTU om at han har MER rett enn Apple. Så langt har jeg ikke sett noe som tyder på det.

 

Om 9 av 10 maskiner fungerer knirkefritt ligger feilen mest sannsynlig i den tiende maskinen. Da blir det en krevende oppgave å overbevise om noe annet, og argumentene må være bedre enn et banneord og "jeg er ikke inkompetent". Noe jeg forøvrig aldri har påstått at trådstarter er :)

 

Jeg har kverulering som levebrød, og forbereder bare trådstarter på noe av det han vil møte når han tar saken videre ;)

Lenke til kommentar
Om 9 av 10 maskiner fungerer knirkefritt ligger feilen mest sannsynlig i den tiende maskinen. Da blir det en krevende oppgave å overbevise om noe annet (...)

Trådstarter sier til FTU at 9 av 10 MP3-spillere fungerer på maskinen hans (den tiende er iPod Touch). Eplehuset sier at MP3-spilleren fungerer på 9 av 10 maskiner (den tiende er kundens maskin). Jeg tror da FTU vil si at manglen skyldes kompabilitetsproblemer, og at det ikke er noe forbruker kan lastes for ettersom at det ikke ble tatt noen forbehold for dette - samt at forbruker ikke har mulighet for å vite slike ting på forhånd da det er tilnærmet umulig å finne ut av.

 

 

Jeg har kverulering som levebrød, og forbereder bare trådstarter på noe av det han vil møte når han tar saken videre ;)

Jeg syntes der er veldig bra at vi diskuterer dette fordi jeg tror ikke det er noe svart/hvitt-svar. Det er positivt fordi trådstarter kan ha mer saklig dokumentasjon dersom han går videre. Det vil bli lettere for han å vite hvordan han skal angripe saken - om han velger å angripe saken. Det er det som er så bra med diskusjonsforum slik som dette. Man diskuterer. :)

Lenke til kommentar
Det er jo også interessant at du mener debatten ikke har rom for nyanser. Du vil dessverre ikke komme langt hos FTU med den holdningen, da nyanser er veldig viktig når de fatter sine avgjørelser. Argumenter som "hva faen mener du med standard USB 2.0 chipset" vil dessverre ikke hjelpe saken din nevneverdig. Du må ha noe mer håndfast å legge frem.

 

Som jeg nevnte, dersom spilleren testes på 10 maskiner, og kun din av disse 10 ikke fungerer, hvor er det mest sannsynlig at feilen ligger? Det er noe FTU vil se på om saken kommer dit. Du mener det ikke rom disse nyansene, men jeg kan garantere deg at FTU vil se på dem.

 

Det eneste FTU trenger å vite om min maskinvare, er om andre tilsvarende usbenheter fungerer på den, og hvorvidt maskinen min oppfyller systemkravene.

Hardwareaspektet stopper der etter min mening.

 

Du er godt på vei til å vinne NM-gull i feilsiteringer, dog jeg begynner å skjønne argumentasjonsteknikken din i større grad.

 

Med slike nyanser, nevnte jeg den bemerkelsesverdig vage definisjonen din av hva USB 2.0 kompatibilitet innebærer. Hverken meg selv, butikksjefen eller representanter fra FTU vil kunne avgjøre hvorvidt det er samtlige usbkontrollere på hovedkortet mitt eller iPod touch som avviker fra standarden.

Å gå så dypt inn i maskinvareaspektet tjener ikke formålet, og det burde du forstå.

 

Og til sist, les linken min angående hva et chipset er.

Lenke til kommentar
Det eneste FTU trenger å vite om min maskinvare, er om andre tilsvarende usbenheter fungerer på den, og hvorvidt maskinen min oppfyller systemkravene.

Hardwareaspektet stopper der etter min mening.

Ja, jeg har skjønt at det er etter din mening.

 

I andre saker har FTU gått inn i ISO-standarder for å vurdere om noe er en mangel, uavhengig av hva forbrukeren mente om disse standardene. Men det jeg ser er at du ikke forventer noen motargumenter fra Eplehuset/Apple, og at FTU ikke kommer til å ta noe hensyn til hva de måtte komme med. Med den innstillingen kan jeg bare ønske deg lykke til. Når en sak faktisk kommer til FTU, som er et organ med makt til å tvinge Apple til noe, er det faktisk ikke en supportarbeider som svarer for Apple, det er Apples advokat i samarbeid med teknikere.

 

Men lykke til, jeg håper bare du åpner øynene litt for nyanser før du skriver dine svar til FTU selv.

Lenke til kommentar
Det eneste FTU trenger å vite om min maskinvare, er om andre tilsvarende usbenheter fungerer på den, og hvorvidt maskinen min oppfyller systemkravene.

Hardwareaspektet stopper der etter min mening.

Ja, jeg har skjønt at det er etter din mening.

 

I andre saker har FTU gått inn i ISO-standarder for å vurdere om noe er en mangel, uavhengig av hva forbrukeren mente om disse standardene. Men det jeg ser er at du ikke forventer noen motargumenter fra Eplehuset/Apple, og at FTU ikke kommer til å ta noe hensyn til hva de måtte komme med. Med den innstillingen kan jeg bare ønske deg lykke til. Når en sak faktisk kommer til FTU, som er et organ med makt til å tvinge Apple til noe, er det faktisk ikke en supportarbeider som svarer for Apple, det er Apples advokat i samarbeid med teknikere.

 

Men lykke til, jeg håper bare du åpner øynene litt for nyanser før du skriver dine svar til FTU selv.

 

Jeg har ikke avvist at det vil kunne komme motargumenter fra eplehuset, det jeg derimot hevder er at fra et hardwaremessig standpunkt er argumentene dine i tynneste laget.

 

Jeg håper at den tekniske assistansen de måtte stille med innehar kompetanse på ingeniørnivå, eller vil jeg tro at det blir en lei affære å bevise at Asus P5N-E SLI er et hovedkort hvis usbkontrollere ikke følger usb 2.0 standarden, noe jeg ser på som det siste halmstrået eplehuset har å gripe etter. Asus er ingen useriøs aktør på hardwaremarkedet, og hvorvidt enkelte av Apples produkter følger ISO standarder er vel strengt tatt under tvil.

 

Forøvrig er det underholdende å tenke på hvilke kostnader juridisk/teknisk bistand vil koste eplehuset i forhold til å heve kjøpet, i og med at selv med denne assistansen er det langt fra sikkert de er i stand til å vinne saken.

Avdelingen jeg rettet klagen mot har ingen egen teknisk avdeling, og må antakeligvis hente hjelp utenfra.

 

Men dette er for tidlig å si noe om, papirene mine har vel knapt ankommet forbrukerrådet enda.

 

Veldig kinkige slike saker, og jeg tror utfallet av saken kan falle på hvor godt partene argumenterer for seg og hvem som sitter i utvalget. Har sett at en del saker faller på den ene partens manglende dokumentasjon og argumentasjon.

 

Om den tekniske innsikten butikksjefen demonstrerte for meg blir presentert som eplehusets side av saken, har jeg vel strengt tatt allerede vunnet. Samtalen bar preg av at han mente at det var forbrukers ansvar å sørge for at selger fikk godkjent retur av produktet tilbake til leverandør.

 

"Det er da så mange hardwarekonfigurasjoner der ute, man kan liksom ikke lage noe som passer til alt"

 

Når jeg tenker på det, hørtes den biten ut som en innrømmelse, men blir vel problematisk å få det skriftlig.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Forøvrig er det underholdende å tenke på hvilke kostnader juridisk/teknisk bistand vil koste eplehuset i forhold til å heve kjøpet, i og med at selv med denne assistansen er det langt fra sikkert de er i stand til å vinne saken.

Avdelingen jeg rettet klagen mot har ingen egen teknisk avdeling, og må antakeligvis hente hjelp utenfra.

Apple vil nok uten tvil stille med den bistanden, og det koster ikke Apple noe ekstra da advokat og teknikere uansett jobber for dem med fast lønn ;)

 

Det vil nok henge mest på hvor prinsipielt viktig Apple anser at saken er. Og siden du har "varslet" at du vil angripe markedsføringen deres, vil jeg nok tro at saken får litt prioritet om den når en instans som FTU eller høyere.

Lenke til kommentar
Forøvrig er det underholdende å tenke på hvilke kostnader juridisk/teknisk bistand vil koste eplehuset i forhold til å heve kjøpet, i og med at selv med denne assistansen er det langt fra sikkert de er i stand til å vinne saken.

Avdelingen jeg rettet klagen mot har ingen egen teknisk avdeling, og må antakeligvis hente hjelp utenfra.

Apple vil nok uten tvil stille med den bistanden, og det koster ikke Apple noe ekstra da advokat og teknikere uansett jobber for dem med fast lønn ;)

 

Det vil nok henge mest på hvor prinsipielt viktig Apple anser at saken er. Og siden du har "varslet" at du vil angripe markedsføringen deres, vil jeg nok tro at saken får litt prioritet om den når en instans som FTU eller høyere.

Logistikk er også gratis, skjønner jeg?

 

Apple, apple apple, dette er eplehuset. Og har ikke som du nevnte Eplehuset to avhjelpsforsøk for å rette på systemkravene sine før jeg kan koble inn forbrukerrådet i utgangspunktet? :D

 

Vi stanger hodet i veggen her og bruktbilselgerlogikken din begynner å kjede meg, tråden kan stenges.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Forøvrig er det underholdende å tenke på hvilke kostnader juridisk/teknisk bistand vil koste eplehuset i forhold til å heve kjøpet, i og med at selv med denne assistansen er det langt fra sikkert de er i stand til å vinne saken.

Avdelingen jeg rettet klagen mot har ingen egen teknisk avdeling, og må antakeligvis hente hjelp utenfra.

Apple vil nok uten tvil stille med den bistanden, og det koster ikke Apple noe ekstra da advokat og teknikere uansett jobber for dem med fast lønn ;)

 

Det vil nok henge mest på hvor prinsipielt viktig Apple anser at saken er. Og siden du har "varslet" at du vil angripe markedsføringen deres, vil jeg nok tro at saken får litt prioritet om den når en instans som FTU eller høyere.

Logistikk er også gratis, skjønner jeg?

 

Apple, apple apple, dette er eplehuset. Og har ikke som du nevnte Eplehuset to avhjelpsforsøk for å rette på systemkravene sine før jeg kan koble inn forbrukerrådet i utgangspunktet? :D

 

Vi stanger hodet i veggen her og bruktbilselgerlogikken din begynner å kjede meg, tråden kan stenges.

"Bruktbilselgerlogikken" med å nevne Apple er ganske enkelt at Apple kommer til å bistå Eplehuset i saken, samme pokker om du ønsker det eller ikke. Eplehuset har to avhjelpsforsøk for å rette en feil. Men nå er det jo ikke noen feil ved produktet du reklamerer på lenger, det er at produktet ikke holder det markdsføringen av det lover.

 

Det er helt greit at du ikke liker "bruktbilselgerlogikken" min, men da tror jeg du bør sette deg bedre inn i hva du ønsker å ta Eplehuset og Apple for. De områdene du forbereder deg for å klage på er nemlig ikke så enkle som du ser ut til å tro.

Lenke til kommentar

Regner med at eplehuset er, som de fleste større elektronikkjeder, er med i elektronikkbransjen (kjeders svar på forbrukerrådet). Da er det bare for butikksjefen i eplehuset å sende inn all sakspapir og vips har han et hav av advokater til rådighet.

Lenke til kommentar
"Bruktbilselgerlogikken" med å nevne Apple er ganske enkelt at Apple kommer til å bistå Eplehuset i saken, samme pokker om du ønsker det eller ikke.

 

Hm, da vet du mer enn jeg vet. Alt jeg har å forholde meg til er uttalelsene fra teknisk support som da åpenbart var av annen mening enn det butikksjefen valgte å ytre.

 

Dette blir omtrent samme logikk som om noen skulle kjøpt en pakke cornflakes hos Coop, ville bytte den fordi den ikke smakte som forventet (noe som etter det jeg vet faller inn under coops egen 100% fornøyd eller pengene tilbakegaranti), bli nektet å bytte, ta kontakt med forbrukerrådet og så måtte møte kellogg's advokater flydd inn fra tyskland.

 

Regner med at eplehuset er, som de fleste større elektronikkjeder, er med i elektronikkbransjen (kjeders svar på forbrukerrådet). Da er det bare for butikksjefen i eplehuset å sende inn all sakspapir og vips har han et hav av advokater til rådighet.

 

De har sine egne vurderinger å ta innad. Det er ikke som å sende opp batsignalet, om de skal engasjere seg må det være snakk om en sak av viss signifikanse.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
De har sine egne vurderinger å ta innad. Det er ikke som å sende opp batsignalet, om de skal engasjere seg må det være snakk om en sak av viss signifikanse.

 

Har brukt dem selv flere ganger i tvister med kunder hvor jeg ikke har hatt tid til å skrive svarbrev til kunder. Så det trenger absolutt ikke være store saker for at dem skal ta saken!

Lenke til kommentar
Dette blir omtrent samme logikk som om noen skulle kjøpt en pakke cornflakes hos Coop, ville bytte den fordi den ikke smakte som forventet (noe som etter det jeg vet faller inn under coops egen 100% fornøyd eller pengene tilbakegaranti), bli nektet å bytte, ta kontakt med forbrukerrådet og så måtte møte kellogg's advokater flydd inn fra tyskland.

Som jeg har prøvd gjentatte ganger å si til deg, så er det ikke fullt så enkelt som du ønsker at det skal være.

 

Du har gjentatt flere ganger her at du hevder produktet ikke fungerer slik det er markedsført. Det betyr faktisk at det du trekker inn for FTU i så fall vil være Apples markedsføring av produktet, ikke kun Eplehusets behandling av saken. Det er nemlig ikke Eplehuset som utarbeider markedsføringsmateriellet for iPod. Når du velger å "angripe" Apples markedsføring av et produkt, så er det Apple som vil forsvare denne. Det er ikke sånn at et internasjonalt konsern som Apple legger seg flate og endrer markedsføringen av iPod i Europa fordi en enkelt kunde er misfornøyd. De forsøker å forsvare produktet sitt og markedsføringen av dette.

 

Å sammenligne smaken av Cornflakes med Apples markedsføring av iPod blir en så grov forenkling at den ikke vil holde vann noe bedre enn muggen sveitserost. Du kan heller sammenligne det med at du hevder at Kellog's lyver om hva Cornflakes inneholder. Og ja, da kan jeg love deg at du hadde blitt møtt av deres advokater.

 

Og når det gjelder Elektronikkbransjen så er de det samme for Eplehuset som Forbrukerrådet er for deg. De bistår butikkene som selger elektrisk utstyr med juridisk hjelp og formulering av brev i tvister.

Lenke til kommentar
Dette blir omtrent samme logikk som om noen skulle kjøpt en pakke cornflakes hos Coop, ville bytte den fordi den ikke smakte som forventet (noe som etter det jeg vet faller inn under coops egen 100% fornøyd eller pengene tilbakegaranti), bli nektet å bytte, ta kontakt med forbrukerrådet og så måtte møte kellogg's advokater flydd inn fra tyskland.

Som jeg har prøvd gjentatte ganger å si til deg, så er det ikke fullt så enkelt som du ønsker at det skal være.

 

Du har gjentatt flere ganger her at du hevder produktet ikke fungerer slik det er markedsført. Det betyr faktisk at det du trekker inn for FTU i så fall vil være Apples markedsføring av produktet, ikke kun Eplehusets behandling av saken. Det er nemlig ikke Eplehuset som utarbeider markedsføringsmateriellet for iPod. Når du velger å "angripe" Apples markedsføring av et produkt, så er det Apple som vil forsvare denne. Det er ikke sånn at et internasjonalt konsern som Apple legger seg flate og endrer markedsføringen av iPod i Europa fordi en enkelt kunde er misfornøyd. De forsøker å forsvare produktet sitt og markedsføringen av dette.

 

Å sammenligne smaken av Cornflakes med Apples markedsføring av iPod blir en så grov forenkling at den ikke vil holde vann noe bedre enn muggen sveitserost. Du kan heller sammenligne det med at du hevder at Kellog's lyver om hva Cornflakes inneholder. Og ja, da kan jeg love deg at du hadde blitt møtt av deres advokater.

 

Og når det gjelder Elektronikkbransjen så er de det samme for Eplehuset som Forbrukerrådet er for deg. De bistår butikkene som selger elektrisk utstyr med juridisk hjelp og formulering av brev i tvister.

 

Da må jo i såfall apple bevise at produktet fungerer på min datamaskin, om de skal hevde at produktet fungerer som markedsført.

Det kan bli relativt problematisk, og all ingeniørkompetansen i verden kan vel vanskelig benekte at jeg kan demonstrere og dokumentere feil i synkroniseringsprosessen mellom maskin og produkt, en feil som beviselig ikke forekommer på tre av selskapets andre modeller. Hvilke argumenter skal de presentere?

At touch ikke fungerer med windows?

At touch ikke fungerer med nforce 650 chipsettet?

I såfall hadde de i utgangspunktet opplysningsplikt om dette. Og hvordan vil de stille seg til at jeg også kan referere til at iphonebrukere har opplevd samme problemet, en modell som bruker i stor grad samme firmware?

 

Jeg kan bevise at produktet ikke fungerer på min pc, jeg kan også bevise at produktet fungerer på en annen XPbasert pc, og jeg har problemer med å se motargumentet. "Ja, men den funker jo om du holder den opp-ned" holder ikke.

 

Du prater om advokater og teknisk bistand, men du har ikke produsert ett eneste tungtveiende argument som tilsir at dette er brukerfeil, med mindre du mener "slå av antivirus" er noe du er den første som tenkte på.

 

Og du prater om nyanser, samtidig klarer du tydeligvis ikke å se forskjell på "produktet fungerer ikke som markedsført på min pc" og "produktet er misledende markedsført".

 

Eplehuset får enten dokumentere en defekt ved min pc eller svelge kula og la meg heve kjøpet.

 

Det er ikke sånn at et internasjonalt konsern som Apple legger seg flate og endrer markedsføringen av iPod i Europa fordi en enkelt kunde er misfornøyd. De forsøker å forsvare produktet sitt og markedsføringen av dette.

 

Uff, ikke gi meg falske forhåpninger her. Å få dette til hadde vært som å vinne i lotto.

 

Jeg har kverulering som levebrød, og forbereder bare trådstarter på noe av det han vil møte når han tar saken videre ;)

 

Jeg gjetter på enten trygdet forumtroll, butikksjef hos eplehuset eller juridisk bistand hos ærlige Erlings pent brukte biler.

 

Nå er det ikke snakk om motargumenter lengre, nå er det snakk om å prøve fraråde meg å forfølge en sak som forbrukerrådsrepresentanten hadde en annen mening om, noe som leder meg til å tro at du eller arbeidsgiveren din muligens er involvert.

 

Du har i grunn sagt det jeg mener jeg trenger å høre fra deg i denne saken.

Lenke til kommentar
Jeg gjetter på enten trygdet forumtroll, butikksjef hos eplehuset eller juridisk bistand hos ærlige Erlings pent brukte biler.

 

Nå er det ikke snakk om motargumenter lengre, nå er det snakk om å prøve fraråde meg å forfølge en sak som forbrukerrådsrepresentanten hadde en annen mening om, noe som leder meg til å tro at du eller arbeidsgiveren din muligens er involvert.

 

Du har i grunn sagt det jeg mener jeg trenger å høre fra deg i denne saken.

Med andre ord du har ikke noe å komme med, derfor prøver vi oss på litt personangrep og forsøk på konspirasjonsteorier istedet? Jeg har ikke frarådet deg noe som helst. Noe av det første jeg sa var faktisk det stikk motsatte. Det at jeg ikke er i nesegrus beundring av ditt pågangsmot og gir deg uforbeholden støtte i at dette er en kjempeenkel sak hvor du vinner fram uten at noen sier deg imot er ikke det samme som å fraråde deg noe.

 

Apple har ikke markedsført produktet med at det fungerer på noen navngitt person sin maskin, ei heller har de markedsført med at det fungerer på samtlige spesifikke merker av hovedkort, har de? Nei, trodde ikke det. Ergo, at det ikke fungerer på din maskin med ditt programvareoppsett har de faktisk ikke sagt noe om. De har markedsført at produktet fungerer med USB 2.0 og Windows Vista, noe de ikke vil ha noen som helst problemer med å bevise.

 

Der har vi forenklet saken for Apples side på samme måte som du forenkler den for din del. Apple vant, de har ikke gjort noe feil med markedsføringen.

 

Er det så enkelt? Nope. Det er heller ikke så enkelt for deg å vinne fram.

 

Jeg er forøvrig ikke trygdet, ikke noe troll, ikke juridisk bistand for noen bruktbilselger eller ansatt i Apple eller Eplehuset. Men jeg har tydeligvis en god del mer erfaring enn deg når det gjelder saker i FTU.

Lenke til kommentar

Hold dere på matta nå, diskuter sak og ikke person, og hold dere saklige og høflige. Jeg vil slette poster som går over grensen.

 

Grensen går HER, og den betyr at fra og med nå roer alle seg kraftig ned.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Apple har ikke markedsført produktet med at det fungerer på noen navngitt person sin maskin, ei heller har de markedsført med at det fungerer på samtlige spesifikke merker av hovedkort, har de? Nei, trodde ikke det. Ergo, at det ikke fungerer på din maskin med ditt programvareoppsett har de faktisk ikke sagt noe om. De har markedsført at produktet fungerer med USB 2.0 og Windows Vista, noe de ikke vil ha noen som helst problemer med å bevise.

 

Jepp, og det som er leit med det gitte systemkravet, er at det innbefatter ALLE maskiner med usb 2.0 og windows vista. Ergo kalles det systemkrav, det ligger i ordet at alle maskiner som oppfyller disse kravene skal fungere med produktet.

Hadde ikke det vært tilfelle, ville ikke systemkravene hatt noen funksjon.

 

ERGO, hadde jeg ingen måte å vite på forhånd at jeg ville motta et produkt hvis firmware var inkompatibelt med hovedkortet mitt.

 

Og når selger nekter meg å bytte grunnet at butikken hans vil tape penger på det, går jeg selvfølgelig videre med saken.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...