Etern1tyy Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) har 32-bit vista home premium, og skal oppgradere til 64-bit nå... åssen kan jeg gjøre det på en enkel måte? MÅ jeg gå til butikken å kjøpe det, eller er det en enkel måte over internett eller noe ? og bør jeg oppgradere til 64-bit Ultimate, eller 64-bit Home Premium? Endret 19. mars 2008 av Etern1tyy Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Du må nok kjøpe 64 bit, siden microsoft skal tjene på alt de gjør. På ultimate så følger det med masse ting du ikke trenger. Så home premium 64 bit holder nok lenge. Det er nok ikke noen enklere måte å gjøre det på. Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Har du mer enn 4gb ram? Om ikke har det lite hensikt å oppgradere nå! Fordelen med 64-bit er at det kan utnytte mer enn 4gb ram, men husk du må ha programmer som også støtter 64-bit for å få utnyttet fordelene. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Husk at du som oftest sparer (får en harddisk på kjøpet) ved å kjøpe OEM utgaven. OEM må kjøpes sammen med annen hardware men som sagt, kjøper du den sammen med en harddisk er den såpass mye billigere enn oppgraderingen at du får harddisken gratis. eks Vista Ultimate 64 oppgradering kr 3.095,- Vista Ultimate 64 OEM kr 1.695,- + en harddisk (fra ca kr 500,-) Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Husk at du som oftest sparer (får en harddisk på kjøpet) ved å kjøpe OEM utgaven.OEM må kjøpes sammen med annen hardware men som sagt... Der tar du helt feil, jeg har kjøpt 4 stk. Vista Ultimate OEM fra et par forskjellige nettbutikker uten å måtte kjøpe noe som helst ved siden av. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Husk at du som oftest sparer (får en harddisk på kjøpet) ved å kjøpe OEM utgaven.OEM må kjøpes sammen med annen hardware men som sagt... Der tar du helt feil, jeg har kjøpt 4 stk. Vista Ultimate OEM fra et par forskjellige nettbutikker uten å måtte kjøpe noe som helst ved siden av. Det har de ikke lov til! OEM versjonen skal bare selges ved kjøp av en PC men det er normalt sett nok å kjøpe en vesentlig del som f.eks en harddisk. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Husk at du som oftest sparer (får en harddisk på kjøpet) ved å kjøpe OEM utgaven.OEM må kjøpes sammen med annen hardware men som sagt... Der tar du helt feil, jeg har kjøpt 4 stk. Vista Ultimate OEM fra et par forskjellige nettbutikker uten å måtte kjøpe noe som helst ved siden av. Det har de ikke lov til! OEM versjonen skal bare selges ved kjøp av en PC men det er normalt sett nok å kjøpe en vesentlig del som f.eks en harddisk. Det har de lov til. De hadde ikke det tidligere, men reglene er endret. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Jeg ser de har lempet litt på reglene. Begrensningen nå (med OEM) er at du riskerer å måtte kjøpe ny lisens hvis du bytter deler i maskinen, etter en poengskala. I fullversjonen kan du skifte så mange deler du ønsker. Kilde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå