Gå til innhold

oppgradere til 64-bit vista?

Anbefalte innlegg

har 32-bit vista home premium, og skal oppgradere til 64-bit nå... åssen kan jeg gjøre det på en enkel måte?

MÅ jeg gå til butikken å kjøpe det, eller er det en enkel måte over internett eller noe ?

og bør jeg oppgradere til 64-bit Ultimate, eller 64-bit Home Premium?

Endret av Etern1tyy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du mer enn 4gb ram? Om ikke har det lite hensikt å oppgradere nå!

Fordelen med 64-bit er at det kan utnytte mer enn 4gb ram, men husk du må ha programmer som også støtter 64-bit for å få utnyttet fordelene.

Lenke til kommentar

Husk at du som oftest sparer (får en harddisk på kjøpet) ved å kjøpe OEM utgaven.

OEM må kjøpes sammen med annen hardware men som sagt, kjøper du den sammen med en harddisk er den såpass mye billigere enn oppgraderingen at du får harddisken gratis.

eks

Vista Ultimate 64 oppgradering kr 3.095,-

Vista Ultimate 64 OEM kr 1.695,- + en harddisk (fra ca kr 500,-)

Lenke til kommentar
Husk at du som oftest sparer (får en harddisk på kjøpet) ved å kjøpe OEM utgaven.

OEM må kjøpes sammen med annen hardware men som sagt...

Der tar du helt feil, jeg har kjøpt 4 stk. Vista Ultimate OEM fra et par forskjellige nettbutikker uten å måtte kjøpe noe som helst ved siden av.

Lenke til kommentar

Der tar du helt feil, jeg har kjøpt 4 stk. Vista Ultimate OEM fra et par forskjellige nettbutikker uten å måtte kjøpe noe som helst ved siden av.

Det har de ikke lov til!

OEM versjonen skal bare selges ved kjøp av en PC men det er normalt sett nok å kjøpe en vesentlig del som f.eks en harddisk.

Lenke til kommentar

Det har de ikke lov til!

OEM versjonen skal bare selges ved kjøp av en PC men det er normalt sett nok å kjøpe en vesentlig del som f.eks en harddisk.

Det har de lov til. De hadde ikke det tidligere, men reglene er endret.

Lenke til kommentar

Jeg ser de har lempet litt på reglene.

Begrensningen nå (med OEM) er at du riskerer å måtte kjøpe ny lisens hvis du bytter deler i maskinen, etter en poengskala.

I fullversjonen kan du skifte så mange deler du ønsker.

Kilde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...