Gå til innhold

Iphone (Ipod touch), den nye spill plarformen?


Anbefalte innlegg

Under SKD møtet med Iphone kom det fremm mange spennende og intresange ting. Noe av det mest lovende var spill. Spill til Iphone. Iphone har for en stund siden fortalt at 10 store spill skulle komme til sommeren. Her får vi en smakebit av tre spill.

Touch Fighter

Se filmen hos Youtube

 

Spore

name="wmode" value="transparent"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>">
name="wmode" value="transparent"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

 

Super Monkey Ball

Se filmen hos Youtube

 

Selv syns jeg dette ser svært lovendes ut og gleder meg som en unge til de kommer :) Hva syns dere?

Endret av Nikkopikko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig intressant.

Hadde dette vært på en Ipod Touch hadde det vært enda mer å se frem til, men tror ikke at Iphonen får mange tilhengere pga. spillene.

Telefonen er ikke engang ute i norge, de fleste hacker den, men jeg tror flere er enige med meg i at Ipod Touch kanskje er produktet gaming burde bli retta mot :)

 

(Tror ikke det er store forskjeller innenfor hva de to maskinene kan prestere, noen som har nøyaktige tall? )

Lenke til kommentar

Så på keynoten i går, noe jeg ikke helt skjønte var at de snakka om en viss Fee til Ipod Touchen.

Noen som har sett keynoten eller veit noe om hva denne feen gjaldt?

 

Tror det blir en ipod touch på meg hvis spillutviklinga fortsetter på plattformen, Sega og EA allerede på banen, kan ikke se bortifra at andre utviklere også joiner :)

Lenke til kommentar
Så på keynoten i går, noe jeg ikke helt skjønte var at de snakka om en viss Fee til Ipod Touchen.

Noen som har sett keynoten eller veit noe om hva denne feen gjaldt?

 

Tror det blir en ipod touch på meg hvis spillutviklinga fortsetter på plattformen, Sega og EA allerede på banen, kan ikke se bortifra at andre utviklere også joiner :)

 

Hvis det blir skikkelig seriøs produsering av spill til Iphone/ipod touch så kjøper jeg meg enn Touch jeg også :D Detta var jo knallkult! Og grafikken så jo alldeles deilig ut!

 

Noen som har noen spesifikasjoner på innmaten i en Ipod Touch? f.eks 500MHz CPU osv.. Eller er det helt forskjellige komponenter i en sånn?

Lenke til kommentar

Her er Iphone og Ipod Touch sine specs:

 

Iphone:

 

* Screen size: 8.9 cm (3.5 in)

* Screen resolution: 320×480 pixels at 163 ppi

* Input method: Multi-touch screen interface plus a "Home" button

* Operating System: iPhone OS

* Storage: 8 or 16 GB flash memory (4 GB model discontinued)

* Quad band GSM (GSM 850, GSM 900, GSM 1800, GSM 1900)

* Wi-Fi (802.11g), EDGE and Bluetooth 2.0 with EDR

* 2 megapixel camera

* Built-in rechargeable, non-removable battery with up to 8 hours of talk, 6 hours of Internet use, 7 hours of video playback, and up to 24 hours of audio playback, lasting over 250 hours on standby.[45]

* Size: 115×61×11.6 mm (4.5×2.4×0.46 in)

* Weight: 135 g (4.8 oz)

* Digital SAR of 0.974 W/kg[77][78]

 

 

Ipod Touch:

 

# Screen material: Glass

# Screen size: 8.9 cm (3.5 in)

# Screen resolution: 480×320 pixels at 163 ppi

# Input method: Multi-touch screen interface, Sleep/Wake button, Home button

# Operating system: iPhone OS

# Storage: 8, 16 or 32 GB flash memory (up to 1,750, 3,500 or 7,000 songs; up to 10,000, 20,000 or 25,000 photos; up to 10, 20 or 40 hours of video)

# CPU: Underclocked 620 to 412 MHz ARM

# RAM: 128 MB

# Wi-Fi (802.11 b/g)

# Built-in rechargeable, non-removable lithium battery with up to 5 hours of video playback, and up to 22 hours of audio playback, times vary.

# Size: 110×61.8×8 mm (4.3×2.4×0.31 in)

# Weight: 120 grams (4.2 ounces)

# Direct iTunes Wi-Fi store access

# Wide screen video

# Applications: Safari web browser, YouTube client, Mobile e-mail client, Google Maps

# Widgets: Stocks, Weather, Notes

# Access to Starbucks music (available only in selected cities across the United States)

Lenke til kommentar

Her er Iphone og Ipod Touch sine specs:

 

Iphone:

 

* Screen size: 8.9 cm (3.5 in)

* Screen resolution: 320×480 pixels at 163 ppi

* Input method: Multi-touch screen interface plus a "Home" button

* Operating System: iPhone OS

* Storage: 8 or 16 GB flash memory (4 GB model discontinued)

* Quad band GSM (GSM 850, GSM 900, GSM 1800, GSM 1900)

* Wi-Fi (802.11g), EDGE and Bluetooth 2.0 with EDR

* 2 megapixel camera

* Built-in rechargeable, non-removable battery with up to 8 hours of talk, 6 hours of Internet use, 7 hours of video playback, and up to 24 hours of audio playback, lasting over 250 hours on standby.[45]

* Size: 115×61×11.6 mm (4.5×2.4×0.46 in)

* Weight: 135 g (4.8 oz)

* Digital SAR of 0.974 W/kg[77][78]

 

 

Ipod Touch:

 

# Screen material: Glass

# Screen size: 8.9 cm (3.5 in)

# Screen resolution: 480×320 pixels at 163 ppi

# Input method: Multi-touch screen interface, Sleep/Wake button, Home button

# Operating system: iPhone OS

# Storage: 8, 16 or 32 GB flash memory (up to 1,750, 3,500 or 7,000 songs; up to 10,000, 20,000 or 25,000 photos; up to 10, 20 or 40 hours of video)

# CPU: Underclocked 620 to 412 MHz ARM

# RAM: 128 MB

# Wi-Fi (802.11 b/g)

# Built-in rechargeable, non-removable lithium battery with up to 5 hours of video playback, and up to 22 hours of audio playback, times vary.

# Size: 110×61.8×8 mm (4.3×2.4×0.31 in)

# Weight: 120 grams (4.2 ounces)

# Direct iTunes Wi-Fi store access

# Wide screen video

# Applications: Safari web browser, YouTube client, Mobile e-mail client, Google Maps

# Widgets: Stocks, Weather, Notes

# Access to Starbucks music (available only in selected cities across the United States)

 

Ser jo lovendes ut! Håper bare prisen dropper litt mer, så blir det en mindre iPod Touch i butikken ja.. :D

Lenke til kommentar
Eneste jeg er skeptisk til er at mange av spilla blir like, ved tanke på touch og tilt funksjonene.

Jeg kan f.eks ikke se for meg et komplisert kampspill på Iphonen eller Ipod touchen.

 

Jeg ser ingen form for ensformighet her... bilspill, skytespill osv. alt kan bli bra med spesielt tilten!

 

Touchen kan jo brukes som mange forskjellige knapper som de kan legge ut på skjermen vil jeg anta! (f.eks i bilspill så lager de knapper på sidene som kan være speed, brems, håndbrekk og mer!)

 

Tror det kan bli mye morro med dette!

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...