Gå til innhold

Bruke ipod uten itunes!

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har kjøpt meg en ipod classic 160gb.

Jeg har som prinsipp at jeg vil gjøre ting på min måte (ikke bøye meg for dumme løsninger). Jeg bruker MediaMonkey til musikk avspilling på PC-en, og det vil jeg så vist ikke endre på. En del av grunnen til at jeg kjøpte en ipod er mulighet for scrobbling til last.fm. Som dere kanskje skjønner så vil jeg bruke itunes så lite som mulig.

Hittil har jeg klart å få over musikk på ipoden min, og jeg har også klart å få til å scrobble uten bruk av itunes, med litt hjelp fra lastpod. Nå gjenstår det å få over film, prøvde en gang med itunes, men da forsvant all musikken jeg hadde lagt innpå. Leter nå etter alternativer til itunes for å legge inn film og eventuelt noen ting under tv-serier.

I tillegg til film kan jeg tenke meg å synkronisere bilder, kalender og eventuelt adresseboken min med ipoden, men dette er bare en bonus.

Når jeg har fått hjelp med film kan det hende jeg utvider tråden (eventuelt lager en ny) til en ipod uten itunes guide.

Takker for hjelp! :)

Takker forresten apple så mye for å ha laget et så tåpelig program som itunes... :thumbdown:

edit: Fikset linken til lastpod.

Endret av hernil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for to helt meningsløse svar... For det første så er da ipod'er pene (muligens litt subjektivt, men jeg er absolutt ingen apple fanboy, og denne ipoden er mitt første kjøpte apple produkt), brukervennlige (hvis man ikke er "vrang" sånn som jeg og vil bruke det jeg selv vil til å synkronisere med) og den eneste på markedet som tilbyr så mye lagringsplass (dessverre).

For det andre: juzz, har du lest innlegget mitt? :hmm:

Lenke til kommentar

Grunnen til at alt forsvant da du brukte iTunes er at du hadde innstillingen på automatisk, synkronisering. Hvis du bruker manuell innstilling, bestemmer du helt selv og har full kontroll. Jeg skal ikke komme med råd om hvordan du kan unngå å bruke iTunes til din ipod, men jeg vil bare fremheve at jeg synes iTunes er genial og praktisk. Jeg har hatt tre spillere og ulike systemer før ipod/iTunes. Men kunne nå ikke tenke meg noe annet. (Kanskje fordi jeg er en gammel dame og vil ha det lettvint, bruker ipod'n hver dag til lydbøker og musikk og diverse.)

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...