uranus Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 $query = mysql_query("INSERT INTO geiteryggen ( navn, fodselsnr, adresse, tlfnr, jobbtlf, fax, yrke, epost, medlemsnr, licensklasse, underskrift, a_navn, a_licensnummer, a_adresse, a_tlf, a_fax, a_epost, a_klasse, a_kjoretoynavn, a_fabrikant, a_startnummer, a_modell, a_aar, a_motorstorrelse, a_motorfabrikant, a_vognlisens, a_sted, a_dato, a_underskrift) VALUES ('".$_POST['navn']."', '".$_POST['fodselsnr']."', '".$_POST['adresse']."', '".$_POST['tlfnr']."', '".$_POST['jobbtlf']."', '".$_POST['fax']."', '".$_POST['yrke']."', '".$_POST['epost']."', '".$_POST['medlemsnr']."', '".$_POST['licensklasse']."', '".$_POST['underskrift']."', '".$_POST['a_navn']."', '".$_POST['a_licensnummer']."', '".$_POST['a_adresse']."', '".$_POST['a_tlf']."', '".$_POST['a_fax']."', '".$_POST['a_epost']."' '".$_POST['a_klasse']."', '".$_POST['a_kjoretoynavn']."', '".$_POST['a_fabrikant']."', '".$_POST['a_startnummer']."', '".$_POST['a_modell']."', '".$_POST['a_aar']."' '".$_POST['a_motorstorrelse']."', '".$_POST['a_motorfabrikant']."', '".$_POST['a_vognlisens']."' '".$_POST['a_sted']."', '".$_POST['a_dato']."', '".$_POST['a_underskrift']."')") or die(mysql_error()); Column count doesn't match value count at row 1 Jeg har sjekka at jeg har samme info i tabellen og alt stemmer, så jeg fatter ikke hvorfor jeg får denne feilmeldingen. Noen som forstår noe her? Lenke til kommentar
Zandar Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Du mangler komma mellom verdiene $_POST['a_aar'] og $_POST['a_motorstorrelse']. '".$_POST['a_aar']."' '".$_POST['a_motorstorrelse']."', Skal være '".$_POST['a_aar']."', '".$_POST['a_motorstorrelse']."', Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Du har ikke tilfeldigvis tenkt på å escape variablene for å minske risikoen for SQL Injections vel, bare sånn..? Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Bare sånn for sikkerhetensskyld liksom. mysql_real_escape_string(); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå