Linnaldo Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 På nyåret kjøpte jeg mitt første speilreflekskamera, og valget falt på Canon EOS 350D. Jeg har ikke kommet i gang med bildetakinga før nå nylig, og møter nå ekle problemer. Noen av bildene mine blir oppdelte som dere kan se på bildet under. Hva skyldes dette, eller med andre ord, hva gjør jeg feil? Og hva gjør jeg for å slippe? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 reklamasjon reklamasjon reklamasjon... Dette er tydelig feil på kamera. Håper for din del at du ikke kjøpte brukt Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Trenger ikke være feil på kamera - dette kan like gjerne skyldes feil på minnekortet. Prøv med et annet minnekort og dersom det er ok, kaster du det gamle. Lenke til kommentar
Linnaldo Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Takk for tilbakemelding. Nesten så jeg sier flott! Bedre å vite at det er noe galt med kameraet enn meg Får vel bare reklamere da, synd sånn jo aldri tar kort tid. Edit: Skal prøve med ett nytt minnekort først. Canons support foreslo det samme. Siden jeg bare har ett kort liggende her, bærer det nå avsted for å kjøpe et nytt ett. Endret 19. mars 2008 av Linnaldo Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg var muligens litt kjapp. Gjør som Aetius sier og prøv med annet minnekort først. Det er faktisk mer sannsynlig, for hadde bildebrikken vært skadet (eller lignende) så ville sannsynligvis bildene hatt helt like feil, mens her er de forskjellige Lenke til kommentar
Linnaldo Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 Så fremt kameraet ikke er allergisk mot SanDisks Extreme 3-kort er det kameraet det er noe i veien med. Det oppfører seg akkurat likt med et annet kort også. Da er det vel ikke noe annet som kan utelukkes? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Da er det nok bare å bruke garanti Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Da er det nok bare å bruke garanti Eller reklamasjonsretten. Hvis du har prøvd to minnekort og begge gir samme resultat, er det nok kameraet som er kaputt ja. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Du kan jo se om det er noen bøyde pinner i CF luken på kameraet, vanlig problem på EOS xxxD serien, går på reklamasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå