Gå til innhold

Når bør en kjøpe PC?

Anbefalte innlegg

Har tenkt på å kjøpe ny PC nå, men tingen er at jeg egentlig ikke får så mye tid til å bruke den før jeg begynner å studere i August.

Så tingen er egentlig. Kommer det noe nytt, ala nytt PCI express som gjør at det er fornuftig å vente?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du holder deg til mainstream/budget markedet, så kommer du alltid godt ut på pc-kjøp..

highend blir alltid mainstrem ikke mange mnd etter lansering.. komponentene koster ofte MYE mer en mainstream og yter ikke veldig mye bedre egentlig.

Lenke til kommentar
Har tenkt på å kjøpe ny PC nå, men tingen er at jeg egentlig ikke får så mye tid til å bruke den før jeg begynner å studere i August.

Så tingen er egentlig. Kommer det noe nytt, ala nytt PCI express som gjør at det er fornuftig å vente?

http://www.digi.no/php/art.php?id=514992

Den er vel verd å få med seg, skal du se ting i perspektiv. Ellers så kommer det alltids noe nytt. Nå har jo penryn kommet som da gir 45nm arkitektur og lavere varme samt høyere hastighet til samme klokkefrekvens. Så om ikke annet skaff en penryn-basert maskin nå over en Santa Rosa-basert.

Lenke til kommentar

Etter 12-15 år med kjøp og bygging av datamaskiner, har jeg kommet til at den beste tiden for å kjøpe komponenter eller ny masking er: Når du har behov for den. Kjøp det du trenger, når du trenger det - og slutt å se etter priser og sånn, det er bare deprimerende... Det kommer alltid noe nytt som er bedre, raskere og billigere like etter at du har kjøpt noe som helst.

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...