Inc2000 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Mottok i går min HD dekoder fra Canal Digital. Når jeg hadde fått koblet den opp, var det en enorm skurring i høytalerene. Lyden er der uannsett om det er lyd på kanalen eller ikke. Selv mellom kanal skift hører jeg denne. Snakket med CD kundeservice, som aldri hadde vært borti dette før. De sa de ikke hadde så mye erfaring med denne dekoderen, etter som den var helt ny. Er det noen andre som har hatt samme problem, og kanskje funnet en løsning på dette? CD sa de skulle sende en ny dekoder, men kjenner jeg dem rett tar det fort litt tid... Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Mottok i går min HD dekoder fra Canal Digital. Når jeg hadde fått koblet den opp, var det en enorm skurring i høytalerene. Lyden er der uannsett om det er lyd på kanalen eller ikke. Selv mellom kanal skift hører jeg denne. Snakket med CD kundeservice, som aldri hadde vært borti dette før. De sa de ikke hadde så mye erfaring med denne dekoderen, etter som den var helt ny. Er det noen andre som har hatt samme problem, og kanskje funnet en løsning på dette? CD sa de skulle sende en ny dekoder, men kjenner jeg dem rett tar det fort litt tid... Hvordan har du koblet opp mottageren og hva er den koblet til ? Har ingen problemer med den selv. Jeg har koblet digital audio (coax S/PDIF) til Denon AV receiver. Lenke til kommentar
Inc2000 Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 Mottok i går min HD dekoder fra Canal Digital. Når jeg hadde fått koblet den opp, var det en enorm skurring i høytalerene. Lyden er der uannsett om det er lyd på kanalen eller ikke. Selv mellom kanal skift hører jeg denne. Snakket med CD kundeservice, som aldri hadde vært borti dette før. De sa de ikke hadde så mye erfaring med denne dekoderen, etter som den var helt ny. Er det noen andre som har hatt samme problem, og kanskje funnet en løsning på dette? CD sa de skulle sende en ny dekoder, men kjenner jeg dem rett tar det fort litt tid... Hvordan har du koblet opp mottageren og hva er den koblet til ? Har ingen problemer med den selv. Jeg har koblet digital audio (coax S/PDIF) til Denon AV receiver. har prøvd forskjellig tilkoblings muligheter. HDMI, Scart og den vanlig stereo tilkobling. Det er samme skurring på alle måtene... Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 har prøvd forskjellig tilkoblings muligheter. HDMI, Scart og den vanlig stereo tilkobling. Det er samme skurring på alle måtene... Da er det vel ikke noe annet å gjøre enn å vente på en ny en Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 kansje ett dumt spørsmål, men du har maks eller høyt volum på dekoderen? ikke lavt på dekoder og høyt på tv mener jeg. For da skurrer det,,eller suser. Lenke til kommentar
Inc2000 Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 kansje ett dumt spørsmål, men du har maks eller høyt volum på dekoderen? ikke lavt på dekoder og høyt på tv mener jeg. For da skurrer det,,eller suser. Har prøvd alle mulige innstillinger for å fjerne skurringen. Så mye tyder på at feilen ligger i dekoderen. Så er vel bare å leve uten tv kanaler en peiode til Lenke til kommentar
tha78 Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Hei. Ikke sikkert dette er problemet ditt,men man kan få brumming(skurring) i høyttalere når man bruker skjerma lydkabler og jorda stikkontaker sammen. Da blander nettjordingen seg med skjerm(jordingen til kabelen) seg sammen og lager en summelyd. Har selv dette probl. med min bærbare pc og lydanlegget koblet sammen. Løsningen min var å bytte ut den ene stikken til ujordet. Kjører du lyden optisk er dette ikke noe probl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå