Vidi Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Jeg vurderer å bli kunde i en bank til, nærmere sagt DnBNOR. Tenker meg at formålet først og fremst er sparing, da jeg tenker at det kan være gunstig å ha penger stående på en ekstra konto i en annen bank (som ikke nødvendigvis er så synlig, foruten en månedlig overføring). For selve sparingens del gir det jo mindre renteinnekt, men jeg er uheldigvis typen som bruker til det ikke er mer (noe som vanskeliggjør sparing). Noen som er kunde i flere banker en én? Endret 19. mars 2008 av Vidi Lenke til kommentar
gorber Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Om du skal velge en bank for utelukkende sparing er vel DnBnor ditt dårligste alternativ, med unntak av Sparebank1. Jeg ville sett på betingelsene til Bank Norwegian, Bank 2, Ya Bank. Norske banker som er omfattet av bankgarantifondet, og som ikke er islandske. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Kaupthing er medlem av Bankenes sikringsfond de også, selv om de er islandske, så jeg skjønner ikke helt skepsisen. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Javel, det er bra. Uansett har Kaupthing en vesentlig høyere konkurssansynlighet nå om dagen enn de nevnte norske bankene, derfor skepsisen. Lenke til kommentar
oniko Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg bruker selv 5 forskjellige banker, og har ikke noe problem med det Lenke til kommentar
thevoice Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 På www.finansportalen.no kan du søke opp de beste vilkårene for banksparing, avhengig av din alder og det beløpet du ønsker å spare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå