Fjøslukt Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Har en SpeedTouch 5x6 router samt at jeg har IP telefoni fra Nextgentel. Problemet er at boksen for IP telefonen har ip adresse 10.0.0.2. Der får får jeg ikke telnettet fra 10.0.0.2. Skal nemlig åpne porter for å kunne sette opp FTP server, og har forstått at jeg skal skrive dette etter jeg har forwardet portene i routeren: service system modify name=FTP state=disabled Finnes det måter jeg kan telnette fra uten at pcen har lokal ip 10.0.0.2? Lenke til kommentar
madmats Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 det er ikke no krav om ipadresse for å bruke telnet, selv om pcen din har ip 10.0.0.3 går det helt greit.. Lenke til kommentar
rwu Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) går ut fra du mener at du vil telnete hjemmerouteren(SpeedTouch)din. det er forøvrig lettere å bruke web-grensesnittet i hjemmerouteren din. du sier adapteret til ip-telefonen din har ip 10.0.0.2, og du forsøker å nå hjemmerouteren din på samme adresse? det er umulig! hverken internett på datamaskinen eller telefonen din hadde virket hvis så var tilfelle. speedtouchen din har mest sannsynlig ip-adressen 10.0.0.138 eller 10.0.0.1. dette sjekker du ved å åpne kommandolinja (start-kjør i xp, start-søk i Vista; skriv cmd og trykk ENTER) skriv "ipconfig /all" i det sorte vinduet, og trykk ENTER. her kommer det opp litt av hvert, men det intressante er "Standard gateway". dette er adressen til hjemmerouteren din. skriv denne adressen inn i nettleseren din, så finner du ut resten der. men ikke forvent så veldig mye funksjonalitet av speedtouchen. Lykke til! edit:leifer'n - nei, ikke stor forbokstav! Endret 21. mars 2008 av rwu Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Drit i å telnete til boxen, med mindre du skal nå avangserte funksjoner på den så holder det lenge å bruke http konfigurering for å sette den opp. Jeg har samme modem og det funker som gull å logge seg inn på det for å forwarde porter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå