Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bugatti veyron er best!

Anbefalte innlegg

En slik bil til rundt 8 mill. kroner (pluss de gigantiske forsikringene det medfører) er 40 ganger dyrere enn en enkel Skoda Octavia.

Har denne motoren 40 ganger mer krefter? nei.

Er denne bilen 40 ganger raskere? nei.

eller er kvaliteten generelt 40 ganger bedre? neppe.

Går denne bilen 40 ganger lenger enn en Octavia? nei.

Utifra den oppsummeringen der kan man jo si at Octavia taper for en 50ccm scooter til 5k også da. Menmen.

Egentlig ikke... for en scooter er så vidt meg bekjent ikke en bil....

Uansett så blir det sef. feil og sammenligne på denne måten...

Jeg sier bare at det egentlig ikke er verdt pengene og kjøpe en Veyron.

Har man nok av penger, så har det jo sef. en psykisk verdi og eie en slik bil, noe som sikkert også er grunnen til at noen med mye penger kjøper seg en slik. Da kan jo summen forsvares... altså for dem som allerede har såpass med penger at det spiller liten trille hva dem brukes til.

Men det koster faktsik over 20.000 kr. for en scooter også... så hvis man skulle sammenligne en scooter og en Octavia (noe som sef. er helt bak mål og gjøre) så kan man si at en Scoda Octavia koster ca. 10 ganger så mye som en scooter.

Har Octavia 10 ganger større motor enn en scooter? Ja

Kan den 10 ganger høyere summen forsvares ved at man faktisk har plass til 5 stk. i bilen og den komforten det medfører? tja..

Er man 10 ganger tryggere i trafikken ved at man sitter i en octavia? ja.

Blir som sagt helt riv ruskende galt og sammenligne scooter og bil, men siden det først kom på bane, så er det faktisk lettere og sammenligne en scooter og Octavia, enn en Veyron og Octavia.

Men men... ikke missforstå meg her nå.

Jeg slenger ikke dritt om Veyron her nå... Veyron er en fantastisk bil med unike prestasjoner som overgår det meste. Jeg også mener Veyron er den beste bilen hvis man snakker om fart og morro.

Men personlig så hadde jeg aldri kjøpt meg en Veyron, så sant jeg ikke på en eller annen finnurlig måte fikk 1 milliard eller 2.

Men dette kommer aldri til å skje.

Derfor så liker jeg å drømme om biler som jeg kaaanskje en gang kan få råd til... som feks. Porche Cayenne, BMW X5, Audi S6 etc etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En slik bil til rundt 8 mill. kroner (pluss de gigantiske forsikringene det medfører) er 40 ganger dyrere enn en enkel Skoda Octavia.

Har denne motoren 40 ganger mer krefter? nei.

Er denne bilen 40 ganger raskere? nei.

eller er kvaliteten generelt 40 ganger bedre? neppe.

Går denne bilen 40 ganger lenger enn en Octavia? nei.

Utifra den oppsummeringen der kan man jo si at Octavia taper for en 50ccm scooter til 5k også da. Menmen.

Poenget var vel at det ble påstått at det var det beste kjøpet, et røverkjøp eller noe i området der, litt lengre oppe i tråden. Det er selvsagt helt irrelevant for eventuelle kunder.

meste. Jeg også mener Veyron er den beste bilen hvis man snakker om fart og morro.

Personlig synes jeg en Lotus Elise ser ti ganger morsommere ut å kjøre. Det er nå meg igjen.

;)

Endret av warpig
Lenke til kommentar

Litt ironisk at du faktisk sammenligner på den måten da. Dessuten er det like mye feil å sammenligne bil med scooter som det er å sammenligne en supersportsbil med en folkebil. Det er to helt forskjellige kjøretøy, på samme måte som en scooter og en bil. Men alle er kjøretøy. Disse sykkel og scooter sammenligningene er vel for å poengtere hvor teit det blir å sammenligne data fra ulike objekter i en egen skala som er helt individuell fra person til person. Ting som krefter og fart, og hvordan en opplever det er logaritmisk, noe du ikke har tatt til høyde for.

Lenke til kommentar

Litt ironisk at du faktisk sammenligner på den måten da. Dessuten er det like mye feil å sammenligne bil med scooter som det er å sammenligne en supersportsbil med en folkebil. Det er to helt forskjellige kjøretøy, på samme måte som en scooter og en bil. Men alle er kjøretøy. Disse sykkel og scooter sammenligningene er vel for å poengtere hvor teit det blir å sammenligne data fra ulike objekter i en egen skala som er helt individuell fra person til person. Ting som krefter og fart, og hvordan en opplever det er logaritmisk, noe du ikke har tatt til høyde for.

Jeg har allerede svart på trådstartes noe litt teite innlegg flere ganger i denne tråden.

Veyron er etter min mening den ultimate sportsbilen hva prestasjoner angår.

Det at jeg blandet inn pris og andre samenligninger var bare for å poengtere noe som kanskje allerede de fleste viste (bortsett fra en). Nemmelig at en slik bil er kraftig overpriset. Det er kun dem som sitter med utømmelige ressurser som sikler når dem hører slike summer. Dessuten så er det også allerede nevnt flere ganger, at VW med 100% sikkerhet bruker denne bilen som markedsføring.

Jeg følte det trengtes en slik utredning fra min side, da det blir for platt og svare at Veyron er den beste bilen på denne jord, uten å dra inn andre faktorer. Det er den beste bilen hva fart og prestasjoner angår ja.. men altså ikke den beste bilen.

Den "beste" bilen i mine øyne er en sports SUV med samme prestasjoner som Veyron, med plass til 5 mennesker og har ett kult utseende. Fikk jeg velge, så kunne jeg også tenkt meg mindre toppfart enn 407 km/t, mot at akselerasjonen ble enda bedre. Akselerasjon og dreimoment er mye morsommere enn denne toppfarten, som det ikke finnes ett eneste sted i Norge hvor man kan teste denne på.

Konklusjon:

Bugatti Veyron ER den beste bilen hva fart og prestasjoner angår.

Men Bugatti Veyron er laaangt fra den beste bilen.

Lenke til kommentar
du får en bil som ikke kommer til å bli danka ut med det første.

Jeg kjører gladelig om kapp med en Veyron opp til hytta jeg, så kan vi se hvem som danker ut hvem, og som har den "beste" bilen. Tror nok ikke Veyronen som koster 286 ganger så mye som Patmobilen min, hadde hatt så mye å stille opp med der nei.

Dette var et eksempel. Det finnes ingen bil som er generelt "best". Veyron er god på toppfart, så lenge det varer, men også her finnes det biler som slår Veyron. Dermed blir det etter mitt synspunkt, feil å si at Veyron er best.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...