Fritz0r Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Tror dessuten at også Koenigsegg sin nye doning slår denne, både på pris og fart. Men VAG har selv sagt at de ikke er inni dette for pengene, de hevder de taper penger perr solgte bil, for ikke og snakke om spesial utgavene som er kommet av denne, "Pur Sang" [ingen lakk] og den nyere "Bugatti Veyron Fbg par Hermes". er Bugatti en bra bil, seff, er det den raskeste, nja... Hva kan en kalle en rask bil? Rask topp hastighet, eller raskest rundt Nurburgring's Nordschleife? Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Du skal ikke tro det du lese på internett. Dataen du har der er på ingen måte i tråd med virkeligheten. Ok. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Men VAG har selv sagt at de ikke er inni dette for pengene, de hevder de taper penger perr solgte bil Så og si alla halo-biler blir solgt med tap, Porsche gjorde det med 959 og det sies at Dodge gjorde det samme med sin Viper. Det har imidlertid en effekt på salget av selskapets andre modeller, det er i hvert fall det man ønsker. Ren markedsstrategi med andre ord. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 De tar dessuten erfaring og teknologi fra superbilene videre til sine undermodeller. Lenke til kommentar
ginark Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) her kommer noen grunner til at jeg syntes at bugatti veyron er best: Bugatti Veyron 16.4 er den kraftigste, dyreste og raskeste produksjonsbilen i verden med sine 1000 hestekrefter. toppfart på 407 km/t. Veyron er utstyrt med en W16-motor – 16 sylindre i fire rekker á fire sylindre, eller tilsvarende to smale V8-motorer koblet sammen i en V-konfigurasjon. Endret 20. mars 2008 av ginark Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Det siste der så mer ut som en oppsummering av fakta, ikke din personlige begrunnelse. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Vel.. den er nok best på fart, akselerasjon, krefter osv osv... men tester man i forhold til pris, så vil en Skoda Octavia trolig vinne en komeriell test over denne. Så vidt meg bekjent koster denne bilen i undekant av 10 millioner.... ? Hadde jeg hatt en milliard, hadde jeg vurdert å kjøpe en slik, hadde jeg hatt 20 millioner hadde jeg ikke engang vurdert det. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) Vel.. den er nok best på fart, akselerasjon, krefter osv osv... men tester man i forhold til pris, så vil en Skoda Octavia trolig vinne en komeriell test over denne. tror du tar feil der. VW taper 50mill per Veyron, mens de tjener på hver solgte Octavia? et par millioner euro er ingenting for denne. du får langt mer enn du betaler for.. Endret 20. mars 2008 av toro2 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Vel.. den er nok best på fart, akselerasjon, krefter osv osv... men tester man i forhold til pris, så vil en Skoda Octavia trolig vinne en komeriell test over denne. tror du tar feil der. VW taper 50mill per Veyron, mens de tjener på hver solgte Octavia? et par millioner euro er ingenting for denne. du får langt mer enn du betaler for.. En slik bil til rundt 8 mill. kroner (pluss de gigantiske forsikringene det medfører) er 40 ganger dyrere enn en enkel Skoda Octavia. Har denne motoren 40 ganger mer krefter? nei. Er denne bilen 40 ganger raskere? nei. eller er kvaliteten generelt 40 ganger bedre? neppe. Går denne bilen 40 ganger lenger enn en Octavia? nei. Bugatti Veyron er en fantastisk bil i seg selv, men slike biler kan man ikke teste i forhold til pris. Når man gjør dette, vil den tape glatt mener jeg. Men ser man bort fra pengene man må ut med for en slik doning, så får man kanskje den raskeste/kraftigste doningen til bruk på normale veier. Men skal man på ferie med familien, så er den ikke brukenes. Lurer på hvor mye det koster å forsikre en slik bil jeg da.... uff og uff... Lenke til kommentar
warpig Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) Vel.. den er nok best på fart, akselerasjon, krefter osv osv... men tester man i forhold til pris, så vil en Skoda Octavia trolig vinne en komeriell test over denne. tror du tar feil der. VW taper 50mill per Veyron, mens de tjener på hver solgte Octavia? et par millioner euro er ingenting for denne. du får langt mer enn du betaler for.. Nå har det seg sånn at man ikke trenger å finansiere et helt lag med forskere hver gang man kjøper seg en Octavia. De fleste nye bilmodeller koster rundt 1- til 4 milliarder doller å sette i produksjon. Ser man for seg at VW bestemte seg for å kun selge én bil av den nye modellen så vil dette, med din logikk, være et røverkjøp om du kun får den for ... Vel, 200 millioner? ... Og som sagt over: Summene VW påstår å tape er alldeles ikke reelle. Endret 21. mars 2008 av warpig Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 for en tullete sammenligning. Skal vi begynne å sammenligne sykler med biler, og argumentere at det er bedre i forhold til pris..? Sammenligning er relativt og det blir feil uansett.. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 for en tullete sammenligning. Skal vi begynne å sammenligne sykler med biler, og argumentere at det er bedre i forhold til pris..? Sammenligning er relativt og det blir feil uansett.. Jeg sier ikke man SKAL teste Bugatti i forhold til pris. Jeg skrev at HVIS man gjorde det, ville den tape glatt. For 80% av verdens befolkning som ikke har økonomisk mulighet til å finansiere ett slikt kjøp, mener jeg at man bør sette pengene opp mot hva man faktisk får. Hadde denne bilen gått 40 ganger raskere/lengre og man kunne hatt denne bilen restev sitt liv uten noe som helst problemer utover service og slikt, så hadde det jo vert økonomisk forsvarlig til en viss grad. Sef. blir det feil og argumentere i retning røverkjøp når man kjøper en slik bil.... da slike biler KUN er beregnet for de høye herrer som ikke merker spesielt til det økonomiske tapet ved kjøp av en slik doning. Til disse menneskene sier jeg bare en ting. Løp og kjøp!! Men det blir som nevnt litt feil og sammenligne. Bugatti Veyron koster flesk, nettopp forde det er utrolig hva noen vil betale for å ha det raskeste/beste når det gjelder fart/akselerasjon/råskap/eleganse. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) lol, 200mill hadde vært litt for mye penger selv om jeg var Bill Gates. skal vi se.. Bugatti skal lage 300 stk av denne. hvis det da koster 5 milliarder $ å produsere Veyron.. hm, det blir ca 16 mill $ per stk? ja, 80 millioner kroner. hvis den da koster 20 i Norge? nei, glem det. jeg kan uansett ikke se at denne ikke er et røverkjøp når produsenten taper millioner.. du får en bil som ikke kommer til å bli danka ut med det første. jeg mener, ingen vil jo kopiere dette. tape så mye penger bare for å bevise at de er råest? bilprodusenter vil helst tjene penger, det er derfor de selger bilene for mer en det koster å lage de! jeg kan være sikker på kun en ting: når saldoen min tipper noen hundere mill, kommer jeg til å kjøpe meg en Veyron på flekken! for å sette det litt i perspektiv. vinner jeg 20 mill i Lotto, kjøper jeg meg bil til ca 5-600k. så gjerrig er jeg! EDIT: forsikring?? du får ikke noe mer enn ansvar, det kan jeg forsikre deg om EDIT2: hvis noen lurer på hva faen jeg preker om i denne posten- jeg ser på X-files reprise samtidig som jeg hører på musikk, samtidig som jeg mekker meg en fet en.. sorry. Endret 21. mars 2008 av toro2 Lenke til kommentar
warpig Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) lol, 200mill hadde vært litt for mye penger selv om jeg var Bill Gates. skal vi se.. Bugatti skal lage 300 stk av denne. hvis det da koster 5 milliarder $ å produsere Veyron.. hm, det blir ca 16 mill $ per stk? ja, 80 millioner kroner. hvis den da koster 20 i Norge? nei, glem det. jeg kan uansett ikke se at denne ikke er et røverkjøp når produsenten taper millioner.. du får en bil som ikke kommer til å bli danka ut med det første. jeg mener, ingen vil jo kopiere dette. tape så mye penger bare for å bevise at de er råest? bilprodusenter vil helst tjene penger, det er derfor de selger bilene for mer en det koster å lage de! Poenget er at det er ikke sånn det fungere. En ting blir ikke automatisk billig om produsenten har brukt større summer på å lage den, enn man senere kan få kjøpt den for. Rimelighet blir målt ut fra markedet den konkurrer i. Om du selv mener det er verdt pengene så respekterer jeg det, for all del, men det er likevel ikke røverkjøp. Forresten så må du nok regne med at Veyron ikke er et unikum. Blant annet så Porsche, Dodge, Honda (stabliserte seg etter hvert) og svært mange har også solgt med tap. Du må heller ikke ta tallet Vag slenger ut som en absolutt sannhet, da biler som dette er gull i markedsføringssammenheng. VW har også planer om andre biler bygget på samme platform og motoren skal Bentley få bruk for (i hvert fall om vi skal tro rykter). ... Også kommer jo selvsagt det "tronni87" nevnte: Det er nok irrelevant for eventuelle kjøpere om bilen koster ti eller femten millioner. Ralph Lauren, Jay leno og Sultanen av Brunei har råd uansett. Endret 21. mars 2008 av warpig Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 EDIT: forsikring?? du får ikke noe mer enn ansvar, det kan jeg forsikre deg om Alt kan forsikres.... bare man har penger nok. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) Det som jeg tror VAG mener med at de taper på Veyron, er at de bygger bilene og selger dem uten fortjeneste, derav selges de med tap, i VAG konsernets øyne, men på ett sett må det være vert penga, ettersom det finnes 3 forskjellige Bugatti Veyron EB 16.4 og velge i. Bugatti Veyron EB 16.4 Bugatti Veyron EB 16.4 Pur Sang Pur Sang special edition - Tatt fra Wikipedia - On 10 September 2007 a special version of the Veyron called the Bugatti EB 16.4 Veyron "Pur Sang" was unveiled at the Frankfurt Motor Show. The difference from a standard Veyron is the body finishing: the Pur Sang has none. Instead it reveals the Veyron's pure aluminium-carbon fibre body. Pur Sang is French, meaning thoroughbred or pure blood (literally). Production will be limited to 5 cars. The car will be included with high-gloss aluminum wheels with a diamond cut finish. Pur Sang: Bugatti Veyron EB 16.4 Fbg par Hermes Fbg par Hermès special edition - tatt fra Wikipedia - At the Geneva motor show in 2008 Bugatti announced a partnership with the French fashion house Hermès. The Bugatti Veyron Fbg Par Hermès was the result. It features several new features as well as a redesigned front end. The interior is done in Hermès leather and it comes with a specially designed Hermès suitcase to fit in the trunk. Fbg par Hermes: Og det kommer sikkert en 4. variasjon av dette vidunderet. Endret 21. mars 2008 av Fritz0r Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Henger meg på det warpig sier over her... Markedsføring er tingen. Enkelte ganger må man bruke penger for å tjene penger... Det er rett og slett en maktkonkurranse bland de store bilprodusentene. En genial måte og markedsføre på spør du meg... Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) faktisk enig, dette prestige prosjektet VAG og Bugatti er med på er egentlig en makt demonstrasjon av VAG. Har folkene her sett bilde (3d bildet) av motoren?? til forskjell fra VW's W12, er denne motoren....legendarisk... fant video på youtube Bugatti Veyron BE 16.4 animasjon av motorens design. Se filmen hos Youtube Endret 21. mars 2008 av Fritz0r Lenke til kommentar
ginark Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 hehe takk for infoen Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) En slik bil til rundt 8 mill. kroner (pluss de gigantiske forsikringene det medfører) er 40 ganger dyrere enn en enkel Skoda Octavia. Har denne motoren 40 ganger mer krefter? nei. Er denne bilen 40 ganger raskere? nei. eller er kvaliteten generelt 40 ganger bedre? neppe. Går denne bilen 40 ganger lenger enn en Octavia? nei. Utifra den oppsummeringen der kan man jo si at Octavia taper for en 50ccm scooter til 5k også da. Menmen. Endret 21. mars 2008 av AlltidRett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå