Gå til innhold

Alvorlig hull i VLC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så på en film med eksterne undertekster på min mac i stad, etter en stund hang den seg helt opp, også restartet jeg, men det eneste som kommer opp på skjermen er et bilde av en mappe med et spm tegn inni...

Virker som den ikke finner harddisken lengere også, siden når jeg setter inn osx cden kommer ikke den interne harddisken opp :S

 

Vet ikke om det var VLC som gjorde det eller om bare harddisken streika, men hadde jo vært et rart sammentreff..

Lenke til kommentar

Lawl MAC virus hahaha. og dere sier OSX er så mye bedre :tease:

 

 

hehe. neida. bare måtte gjøre det. inspirert av fanboy artikkelen. skylder på den jeg.

Men at du kanskje har blitt rammet er jo veldig dumt da. Håper at du har backup om eneste løsning er formatering. At du har opplevd ett slikt problem viser jo at det ikke bar er Windows denne gangen. Lykke til og håper det får en lykkelig slutt. og at andre ikke prøver det samme.

 

Har selv ingen erfaring med MAC så kan dessverre ikke hjelpe deg. Nærmeste er 5min med bruk i en Expert butikk.

 

Beklager om jeg har oversett svaret på spm tidligere i tråden. Men vill det si at også det samme vill bli resultatet om man ser på DVDfilm i VLC? altså setter inn en kjøpt DVD film.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar

Tror mange misforstår litt her. Det er ikke slik at man automatisk får virus eller blir exploita ved å åpne en film i VLC. For at noe slikt skal kunne skje, må en ondsinnet bruker ha spesial-"crafted" undertekster for å utnytte denne feilen. Feilen er jo relativt nyoppdaget også, så de aktuelle filene må isåfall være lastet ned nylig, og da gjerne fra litt jalla kilder som er utsatt for slikt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

VLC Media Player 0.8.6f er ute. :)

 

Security updates:

* Really fixed subtitle buffer overflow (CVE-2007-6681)

* Fixed Real RTSP code execution problem (CVE-2008-0073)

* Fixed MP4 integer overflows (CVE-2008-1489)

* Fixed cinepak integer overflow

 

Various bugfixes:

* The Mozilla plugin registers a usable range of MIME-types on Mac OS X

* Improved VLC's video output behavior on multi-screen setups running Mac OS X

* Fixed crashes in H264 packetizer

* Close MMS access on network timeout

* Fix some problems with AAC decoder & packetizer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...