Gå til innhold

Vista SP1 er her

Anbefalte innlegg

Jeg bruker engelsk Windows fordi a) Engelsk språk er ikke noe problem for meg. b) Man får updates tidligere c) Det er mange guider som er skrevet for engelsk. Det gjør det mye letter å følge disse.

Tror det er veldig mange som tenker som meg.

Det finnes et eneste motargument for min del, og det er faktisk stort nok til å overveie: Familie, slekt og venner bruker norsk Windows, og når jeg er den med størst datakompetanse er jeg den naturlige til å bli oppringt ved problemer. Da er det greit å ha norsk Windows!

Men ellers ville jeg vært helt enig. Engelsk innen dataverdenen er ikke noe problem.

Jeg har brukt engelsk windows de siste 10årene, med norsk regionale innstillinger av en eneste grunn: engelske versjoner er naturlig nok alltid mer kompatible med utenforstående programvare.

Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg glatt gitt engelsk versjon til mine egne brukere, men siden oem pc leverandørene ikke er så villige til det, må jeg pent nødt til å surre meg igjennom nok et lass med dårlig oversatte windows versjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvorfor i pokker er "verdensspråket tysk" SP1 ferdigutviklet, men feks ikke Norsk eller Svensk for den saks skyld?? Greit nok med Fransk og Spansk, siden det er litt flere enn kun Tyskland, halve Sveits og Østerike muligens som snakker det..

Hvem (her inne) bruker norsk uansett? Har aldri brukt norsk og jeg trodde egentlig det var ganske vanlig å bruke engelsk.

En del tusen kontorbrukere her i landet, samt eldre mennesker som ikke er så sterk på engelsk. I tillegg de som ikke har lært seg engelsk i lav alder ennå.

Lenke til kommentar

hmm, kjapt spørsmål her.

har en partisjon på 22,4gb som jeg har vista på.

vista spiser utrolig mye diskplass, faktisk så mye som 16,6gb (inkludert adobe pro, office, og etpar småprogrammer på max 300mb tilsammen.)

før SP1 hadde jeg 8,6gb fri diskplass, nå har jeg 5,8gb. Har slått av system restore, og slettet alle shadowcopies.

er det noen mapper å slette, programmer som kan dumpe unødvendige drivere, ettellerannet som kan redusere vista til en mer fornuftig størrelse?

skjønner ikke MS sin tankegang om "jo større, jo bedre"...

Lenke til kommentar
Hva med sånne som meg som har engelsk vista, men med norsk språkpakke? Finner den ikke i windows update... :hmm:

Godt spørsmål! Lurer på det samme selv.

Tilltater meg å svare meg selv på dette. Prøvde å installere service packen, fikk denne beskjeden:

"Windows Vista Service Pack 1 cannot be installed on your computer because the language of Windows Vista you have installed is not supported or you have installed a language pack that is not supported."

Tilltat meg også å svare...

Avinstaller norsk-pakken, start på nytt og alt fungerer.

Det gjore det i allefall hos meg nå!

Hvordan kan jeg avinstallere norsk pakken?

Lenke til kommentar

Noen med Creative Audigy SE/Value som har fått SP1 til å virke?

Ifølge MS vil ikke SP1 installeres dersom P17.sys driveren er lastet. Denne driveren brukes til Audigy SE/Value kortene (men ikke "vanlig" Audigy). Som vanlig driter Creative i kundene sine... Har sett litt på alternative drivere, men de jeg har funnet virker bare på "vanlige" Audigy kort, og ikke SE.

"Creative Audigy

• For x86-based and x64-based computers: Ctaud2k.sys - version 6.0.1.1242 or earlier

• For x86-based computers: P17.sys – all versions (This was originally a Windows XP-based driver.)"

Lenke til kommentar

Bruk denne fremgangsmåten:

How to remove a language pack

1. Click Start Start button , and then click Control Panel.

2. In Control Panel, click Clock, Language, and Region, click Regional and Language Options, and then click Change display language.

3. On the Keyboard and Languages tab, click Install/uninstall languages under Display language. User Account Control permission If you are prompted for an administrator password or for confirmation, type the password, or click Continue.

4. In Choose to install or remove languages, click Remove languages.

5. Under Select the languages that you want to remove, select the language that you want to remove, and then click Next.

6. Click the language that you want to remove, and then click Remove.

Link til forklaringen her.

Lenke til kommentar

Bruk denne fremgangsmåten:

How to remove a language pack

1. Click Start Start button , and then click Control Panel.

2. In Control Panel, click Clock, Language, and Region, click Regional and Language Options, and then click Change display language.

3. On the Keyboard and Languages tab, click Install/uninstall languages under Display language. User Account Control permission If you are prompted for an administrator password or for confirmation, type the password, or click Continue.

4. In Choose to install or remove languages, click Remove languages.

5. Under Select the languages that you want to remove, select the language that you want to remove, and then click Next.

6. Click the language that you want to remove, and then click Remove.

Link til forklaringen her.

Jeg har rett og slett ikke den funskjoen som heter "installer/avinnstaller" under punkt 3 som du nevner. Rare greier. Har prøvd mange ganger. Finner ikke ut av det. Gir opp.

Lenke til kommentar
Jeg har rett og slett ikke den funskjoen som heter "installer/avinnstaller" under punkt 3 som du nevner. Rare greier. Har prøvd mange ganger. Finner ikke ut av det. Gir opp.

Jeg så dette nederst på siden akkurat nå:

APPLIES TO

• Windows Vista Ultimate 64-bit Edition

• Windows Vista Ultimate

Jeg har Ultimate 64-bit, og det fungerte greit for meg. Mulig det ikke fungerer på andre versjoner av Vista?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...