Gå til innhold

Vista SP1 er her

Anbefalte innlegg

Husk også å sjekke softwareprodusentenes kompatibilitetserklæringer ifht til SP1. De færreste anti-virus virker med SP1, f.eks.

<kremt>Kan du utdype dette med litt fakta om hvilke anti-virus osv? Det lå en artikkel på MS sine sider om fire-fem AV som ikke fungerte med beta-SP1 som rimelig raskt ble oppdatert av sine leverandører og nå fungerer utmerket. "De fleste" AV har til enhver tid fungert utmerket med Vista, både med og uten SP1, ut fra hva jeg har fått med meg.

Vis meg gjerne alle artiklene og overskriftene jeg har gått glipp av om det du skriver er fakta og ikke meningsløse påstander uten hold i virkeligheten.

edit: rettet skriveleif

Endret av GA75
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen i det hele tatt som har funnet denne installasjonen på windows update? Har selv logitec webcam. Ikke mindre en 2 stk. Så tror at det er grunnen til at jeg ikke finner den. Men ingen jeg har snakket med har heller funnet uppdaten.

Lenke til kommentar
Jeg bruker engelsk Windows fordi a) Engelsk språk er ikke noe problem for meg. b) Man får updates tidligere c) Det er mange guider som er skrevet for engelsk. Det gjør det mye letter å følge disse.

Tror det er veldig mange som tenker som meg.

Det finnes et eneste motargument for min del, og det er faktisk stort nok til å overveie: Familie, slekt og venner bruker norsk Windows, og når jeg er den med størst datakompetanse er jeg den naturlige til å bli oppringt ved problemer. Da er det greit å ha norsk Windows!

Men ellers ville jeg vært helt enig. Engelsk innen dataverdenen er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

hmmm, oppdaterte til SP1 nå nettopp, og nå nekter PC-en å kjøre i overklokket tilstand.. selv om det står fsb 430mhz, memory 860, cpu 3,4ghz, multiplier 8x, surrer vista rundt på 2,67ghz... med 8x multiplier. så det er ikke strømsparingsfunksjonen.

noen som har vært borti dette? har resatt bios og gjort alle instillingene på nytt. utallige restarter...

men systemet går greit da. bortsett fra at jeg fortsatt hater den precachinga vista driver med etter at man logger seg på. tar jo mange minutter før mine 4gb er fylt

Lenke til kommentar

De fleste av oss har jo strengt tatt Windows XP Service Pack 3 fra før av ;)

Det er en gigantisk forskjell på Windows Vista Service Pack 1, og Windows XP Service Pack 3.

Vista SP1 forandret på store deler av kjernen til Vista, rettet på en del ting osv..

Service Pack 3 til XP derimot er bare en stor samling av alle tidligere oppdateringer, og strengt tatt ingenting mer.

Så om du sitter på en fult oppdatert Service Pack 2, så vil det knappest være noen forskjell når du går over til Service Pack 3. Alt du vil oppleve er kanskje noen eventuelle problemer som fort oppstår etter installasjon av en Service Pack (derfor burde du alltid ha en installasjonsdisk ferdig med den nye service pack'en, og kjøre en full re-installasjon for å unngå slike problemer og for optimal stabilitet).

Folk burde også være oppmerksomme på at om du har en nLite / tweaket utgave av Windows XP Service Pack 2, så vil flere ting som dere fjernet med nLite og en del av "tweakingen" deres kunne bli re-innstilt når du installerer Service Pack 3.

Så når kommer Service Pack 3 til XP?

Ryktene skal jo ha det til at Service Pack 3 v5503 er RTM versjonen av Service Pack 3, og om det er tilfelle så burde den ikke være langt unna.

But nevertheless, Service Pack 3 til Windows XP byr ikke akkurat på noen store forandringer ;)

Lenke til kommentar

glem kommentaren min. slå av pc, napp ut strøm, trykk powerknappen etpar ganger for å dumpe all strøm inni der,sett inn strømkontakten igjen, slå på pc og lev lykkelig ever after.

merkelig løsning, fant på den helt selv =)

vistaSP1 funker helt fantastisk, lastet den ned fra microsoft. kjører vista64business engelsk, fila er på omtrent 730mb.

Lenke til kommentar
Jeg bruker engelsk Windows fordi a) Engelsk språk er ikke noe problem for meg. b) Man får updates tidligere c) Det er mange guider som er skrevet for engelsk. Det gjør det mye letter å følge disse.

Tror det er veldig mange som tenker som meg.

d) For ikke å snakke om når en får feilmeldinger, så finner en mye mer info med engelske enn norske feilmeldinger (om en i det hele tatt finner noe med norske feilmeldinger)

Lenke til kommentar
Hva med sånne som meg som har engelsk vista, men med norsk språkpakke? Finner den ikke i windows update... :hmm:

Godt spørsmål! Lurer på det samme selv.

Tilltater meg å svare meg selv på dette. Prøvde å installere service packen, fikk denne beskjeden:

"Windows Vista Service Pack 1 cannot be installed on your computer because the language of Windows Vista you have installed is not supported or you have installed a language pack that is not supported."

Endret av Shagma
Lenke til kommentar
Hva med sånne som meg som har engelsk vista, men med norsk språkpakke? Finner den ikke i windows update... :hmm:

Godt spørsmål! Lurer på det samme selv.

Tilltater meg å svare meg selv på dette. Prøvde å installere service packen, fikk denne beskjeden:

"Windows Vista Service Pack 1 cannot be installed on your computer because the language of Windows Vista you have installed is not supported or you have installed a language pack that is not supported."

Tilltat meg også å svare...

Avinstaller norsk-pakken, start på nytt og alt fungerer.

Det gjore det i allefall hos meg nå!

Endret av frecjoha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...