Gå til innhold

hvilke program anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

heisann! :)

nå er jeg drittlei av virus og sånn shit! og trenger et greit program som beskytter meg mot virus, spyware, etc. det bør helst være gratis, da jeg ikke har noen form for inntekt og har ca. ingenting i lommeboka. det må gjerne være flere programmer som har hver sin jobb, så lenge jeg blir beskyttet mot styggedom.

håper på kjappe svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mot spyware:

Ad-Aware

Spybot - Search & Destroy

Anti-virus:

Antivir

Avast

AVG

Du kan bruke både Ad-Aware og Spybot S&D mot spyware kombinert, men du må velge mellom Avast eller Antivir for de kan ikke fungere sammen. AVG fungerer sammen med både Antivir og Avast. Dermed får du:

-Ad-Aware

-Spybot S&D

-AVG

-Avast eller Antivir

Noen programmer kan kjøre planlagte søk hver dag og oppdateringer. Noen må du selv manuelt starte søk og oppdateringer. Totalt sett skulle dette være en grei sikkerhetspakke.

Lenke til kommentar
tusen takk for raskt svar :)

den kombinasjonen skal prøves når jeg får installert vista på den stasjonære :)

Hyggelig det! Nå har jeg kun testet disse til xp, men de bør fungere glatt til vista, siden dette er populære programmer som er brukt av svært mange. *Til kamp mot datavirus og spyware og annet møkk*

Lenke til kommentar
heisann! :)

nå er jeg drittlei av virus og sånn shit! og trenger et greit program som beskytter meg mot virus, spyware, etc. det bør helst være gratis, da jeg ikke har noen form for inntekt og har ca. ingenting i lommeboka. det må gjerne være flere programmer som har hver sin jobb, så lenge jeg blir beskyttet mot styggedom.

håper på kjappe svar :)

super Anti Spyware (SAS), er og et skikkelig godt program for fjerning. hadde en pc som begynte å bli noe treg. Da kjørte jeg noen andre programmer før jeg prøvde sas. De fant noe, men SAS kom opp med en skikkelig lang liste med møkk.. vært å prøve

Lenke til kommentar
Mot spyware:

Ad-Aware

Spybot - Search & Destroy

Anti-virus:

Antivir

Avast

AVG

Du kan bruke både Ad-Aware og Spybot S&D mot spyware kombinert, men du må velge mellom Avast eller Antivir for de kan ikke fungere sammen. AVG fungerer sammen med både Antivir og Avast. Dermed får du:

-Ad-Aware

-Spybot S&D

-AVG

-Avast eller Antivir

Noen programmer kan kjøre planlagte søk hver dag og oppdateringer. Noen må du selv manuelt starte søk og oppdateringer. Totalt sett skulle dette være en grei sikkerhetspakke.

Tusen takk ^^, :thumbup:

Lenke til kommentar

Antivir:

Avira antivir

antispyware:

SUPERantispy (aka SAS)

Brannmur:

comodo firewall

og ellers kan du sjekke om det er noe er galt med pc-en din ved å gjøre det som står i spoileren under (laget av norbat)

Kortversjon: (Tar ca. 2 min.)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Post en logg som kan fortelle om og hva du er infisert av.

Last ned Hijackthis til en egen mappe på skrivebordet.

Start programmet og velg "Do a system scan and save a logfile" . Loggfilen kopierer du og limer inn i en egen tråd.

Hva gjør Hijackthis:

- Det scanner enkelt og greit systemet og lager en loggfil

- Hijackthis har muligheten til å slette div oppføringer, men dette blir du veiledet i, om det blir nødvendig.

Ikke begynn å slette noe selv, men vent til noen kan veilede deg fram mot en ren pc :)

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...