Gå til innhold

Advarer mot flere profetkarikaturer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det å være litt taktisk i tilnærmingen overfor motparten man har en konflikt med, betyr ikke at ytringsfriheten for all fremtid er borte.

 

Bare for øyeblikket? Hvorfor skal vi fire på våre rettigheter for ikke å støte en bisarr gjeng med folk som provoseres over slikt og ingenting? Det er DE som tar feil. Vi innser tom. deres rett til å ta feil. At de således krever at vi forandrer våre lover, vel... det oser av total mangel på respekt.

 

Med andre ord... vi har intet ansvar for deres handlinger, moralsk eller ellers. En bedre taktisk tilnærming til muslimene ville være å komme med en tilsvarende reaksjon for hver av deres handlinger.

 

De boikotter vesten? Vesten boikotter dem.

De brenner ned vår ambassade? Vi kaster ut deres diplomater.

De begår terroraksjoner på vår jord? Vi innvanderer landene dems og straffer de ansvarlige, samt de som har samme verdenssyn.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er veldig ironisk når jeg hører kvinner på venstresiden som taler for at innvandrere må få beholde sine tradisjoner i Norge og må få lov til å gå med sjal der hvor det er tradisjon for at ingen nordmenn skal ha noe på hodet... og så ser man bilder av de samme kvinnene på besøk i et muslimsk land hvor de skjuler håret sitt under sjal. :lol:

Lenke til kommentar

Usikker på lovene rund rasisme, men hadde man blitt straffet om man gikk inn på en politi station og holdt en høylytt rasistisk samtale med noen venner. Fraser som "Jævla niggere/gulinger" ville blitt brukt, rettet mot folket generelt og ikke en enkeltperson. Hvis en kan bli straffet av å være rasist så er jo ytringsfriheten allerede ødelagt. Virker jo som at de blir mer fornermet når en mobber muhamed en når en mobber rasen.

Lenke til kommentar
Usikker på lovene rund rasisme, men hadde man blitt straffet om man gikk inn på en politi station og holdt en høylytt rasistisk samtale med noen venner. Fraser som "Jævla niggere/gulinger" ville blitt brukt, rettet mot folket generelt og ikke en enkeltperson. Hvis en kan bli straffet av å være rasist så er jo ytringsfriheten allerede ødelagt. Virker jo som at de blir mer fornermet når en mobber muhamed en når en mobber rasen.

 

Ingen land (Norge inkludert) har ytringsfrihet i den betydningen at man kan si hva som helst i en hvilkensomhelst situasjon, lovlig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det å være litt taktisk i tilnærmingen overfor motparten man har en konflikt med, betyr ikke at ytringsfriheten for all fremtid er borte.

 

Bare for øyeblikket? Hvorfor skal vi fire på våre rettigheter for ikke å støte en bisarr gjeng med folk som provoseres over slikt og ingenting? Det er DE som tar feil. Vi innser tom. deres rett til å ta feil. At de således krever at vi forandrer våre lover, vel... det oser av total mangel på respekt.

 

Med andre ord... vi har intet ansvar for deres handlinger, moralsk eller ellers. En bedre taktisk tilnærming til muslimene ville være å komme med en tilsvarende reaksjon for hver av deres handlinger.

 

De boikotter vesten? Vesten boikotter dem.

De brenner ned vår ambassade? Vi kaster ut deres diplomater.

De begår terroraksjoner på vår jord? Vi innvanderer landene dems og straffer de ansvarlige, samt de som har samme verdenssyn.

 

Hvilke resultater har den innstillingen fra vår side gitt? Har vi kommet noe videre fremover, eller har vi invitert alle fundamentalister på begge sider til å få en enda større oppmerksomhet? Burde vi ikke velge en strategi som eliminerer idioter på begge sider heller?

 

:)

Lenke til kommentar

Litt åff the topic:

Jeg måtte le litt idag da jeg så en episode av Southpark. Gjett hvem som var med? Jepp, Mohammed The Profet. Denne episoden var forresten fra sesong 5, og uten at jeg er sikker, vil jeg si den ble laget for minst 6-7 år siden.

Mulig det var greit for muslimene den gangen, da nevnte profet ble fremstilt som en superhelt og skøyt flammer fra henda?

Endret av Tharos.
Lenke til kommentar
Hvilke resultater har den innstillingen fra vår side gitt?

 

Resultater og instillinger er uansett irrelevant. Det er en menneskerett å si hva man vil. Og ikke faen om en gjeng innvandrere eller hjernevaskede, uskolerte, barbariske fjols ifra verdens mest rasistiske og hyklerske verdensregion, skal få preke moral til meg.

 

Har vi kommet noe videre fremover, eller har vi invitert alle fundamentalister på begge sider til å få en enda større oppmerksomhet? Burde vi ikke velge en strategi som eliminerer idioter på begge sider heller?

 

Det er nødvendigvis noen ganger slik når man har en debatt at det er ytterpunktene som kommer til ordet. Personlig har jeg ikke lyst til å krige eller krangle med noen. Grensen går når jeg ikke får tegne hva jeg vil i mitt eget land. Da er jeg nødt til å forsvare meg.

Lenke til kommentar

Hvis vi godtar at disse karikaturene skal sensuereres, noe som allerede til stor grad har skjedd, hvem vet hva som blir det neste? Dersom et krav blir akseptert, må det jo vel bare føre til at flere krav kommer. Jeg vil påstå at den eneste løsningen er å stå imot disse kravene helt til de skjønner at det ikke nytter å kreve noe fra folk som ikke har samme kultur eller religion.

Lenke til kommentar
Hvis vi godtar at disse karikaturene skal sensuereres, noe som allerede til stor grad har skjedd, hvem vet hva som blir det neste? Dersom et krav blir akseptert, må det jo vel bare føre til at flere krav kommer. Jeg vil påstå at den eneste løsningen er å stå imot disse kravene helt til de skjønner at det ikke nytter å kreve noe fra folk som ikke har samme kultur eller religion.

Nemlig!

 

Lenke til kommentar

Selvsagt skal ikke den arabiske verden bestemme hva Vesten har lov til å foreta seg innenfor sine egne grenser. Men når feks. Osama Bin Laden går ut med trussler til alle land som trykker tegningene så er det ingen vits å provosere frem en konflikt som godt mulig kan ende med vold.

 

Det er konflikt mellom Vesten og den arabiske verden i bla Afghanistan og Irak. Det er ingen grunn til å oppfordre terrorister som Al Qaida til å begå nye angrep.

Lenke til kommentar
Selvsagt skal ikke den arabiske verden bestemme hva Vesten har lov til å foreta seg innenfor sine egne grenser. Men når feks. Osama Bin Laden går ut med trussler til alle land som trykker tegningene så er det ingen vits å provosere frem en konflikt som godt mulig kan ende med vold.

 

Det er konflikt mellom Vesten og den arabiske verden i bla Afghanistan og Irak. Det er ingen grunn til å oppfordre terrorister som Al Qaida til å begå nye angrep.

 

Så du mener at vi skal følge Osama sine visdomsord for å ungå terrorangrep? Hvis kariakturtegningene skal bli ulovlig må jo også hver minste kritisme eller spøk om kristendommen også bli forbudt, vi skal vel ikke ha forskjellsbehandling her på berget? Det vil da si alt fra Life of Brian, Jesus Christ Superstar, Otto Jesperen og svartmetal vil komme på svartelisten, men du er vel for dette også tenker jeg.

 

Nå som det var gjort, er det bare å vente i spenning på Osamas neste krav, kansje vi må tildekke kvinnfolka våres med telt for å ungå terrorangrep? Lurer på hvor langt vi skal strekke oss før vi sier at nok er nok? Eller du er kansje klart til å tilbe islam som din nye religion, det er jo Osamas hovedmål.

 

Gir vi etter for terroristenes trusler er vi allerede fortapt.

 

@:-)-<-<||| <-- Muhammed

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Selvsagt skal ikke den arabiske verden bestemme hva Vesten har lov til å foreta seg innenfor sine egne grenser. Men når feks. Osama Bin Laden går ut med trussler til alle land som trykker tegningene så er det ingen vits å provosere frem en konflikt som godt mulig kan ende med vold.

Dette er ren ønskedrømming da provoseringen allerede har funnet sted. Ikke fra oss, men fra islamistene.

 

Det er to måter å svare på en slik trussel på; enten ved å gjøre som vi vil og i praksis be dem dra til helvete (den riktige tingen å gjøre), eller å føye seg, eller ikke provosere fram en konflikt som du kanskje vil kalle det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...