MotorOLA1234 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Hei, Lurer enkelt å greit på om PS3 60GB er bakoverkompatibel så den kan spille alle PS2 og PSX spill? Etter det jeg har forstått så er ikke PS3 40GB bakoverkompatibel i det hele tatt? Hvis ikke 60GB'en er bakoverkompatibel kommer jeg bare til å kjøpe 40GB og heller bruke PS2'en til å spille PS2 og PSX spill... Lenke til kommentar
Agg Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 60GB-versjonen er bakoverkompatibel... Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 jo ps3 60gb er bakoverkompatibel til PS2 og PSX spill men fins ikke på markedet lenger, så du må nok lete litt på bruktmarkedet og sånt (qxl osv.) 40gb er ikke bakoverkompatibel, nei! Lenke til kommentar
MotorOLA1234 Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 60GB vil vel komme tilbake på markedet går jeg ut fra? Noen som vet når denne vil komme i nytt parti? Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 ingen som vet noe som helst, den selges for blodpris på qxl for øyeblikket.. 40gb kan spille ps1 spill da.. så, får spilt favoritt FF spillene dine.. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Bestill en 80Gb fra Videogamesplus.ca Ps3 er sonefri på ps3 spill, men ikke på ps1 og ps2 spill. Dette betyr at du må kjøpe ps2 spillene dine på nytt. Men dette vil uansett ikke koste mange penger om du kjøper dem fra ebay.com. 20-80 kr er vanlig for ps2 spill, 100-300 for de veldig sjeldne eller populære. Lenke til kommentar
-kai- Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Virker det bare slik, eller er det en ny tråd om dette spørsmålet hver dag? Svaret er i alle fall at 60gb som er kompatibel med det meste av PS1 og PS2 er utgått, og 40gb som bare er kompatibel med PS1 er eneste alternativ i butikkene. Man må altså kjøpe en PS2 for å spille PS2 spill i dag. En slik maskin koster imidlertid under 1000 kroner, så det er billigere med 40gb + PS2 enn den gamle 60gb, samtidig som kompabiliteten naturlignok er bedre. Selvsagt kan man også importere 80gb fra utlandet, men ville heller hatt én ekstra konsoll (PS2) enn et ekstra eksemplar av alle PS2 spill (PS2 er sonesperret). PS3 spil er dog sonefrie (ENDELIG!) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Tror jeg bare kopierer det du sier her -kai- og venter på neste tråd med å trykke på Ctrl+V... Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Nå ble jeg lei meg, ingen PS3 60GB å finne, men fordi den er bakoverkompatibel er det den eneste jeg vil ha... Gjør Sony dette bare for at vi skal pynte på PS2 tallene deres? Hvorfor ha 2 konsoller isteden for 1, blir alltfor mye kabler med 2 konsoller ^^ Nei, jeg for vel bare vente og se om 60GB'n kommer tilbake snart... Lenke til kommentar
langkaas Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Har du vært å sjekka på ebay og andre nett sider etter 60 gb a? Kanskje prøve det Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Ja, 40GB støtter PS1-spill, men ikke PS2-spill. Lenke til kommentar
pinngu Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 60GB er ikke bakoverkompatibel med ALLE spill. Jeg har hatt problemer med en del - blant annet Ratchet and Clank serien, Constantine og MGS3. Jeg trodde 60GB skulle være bakoverkompatibel med alle spill jeg? Vil det noen gang bli det? Hadde store planer om å spille rundt alle PS2 spillene mine på PS3 (aner ikke hvorfor, likte bare det interne memory card greiene). Men det går jo ikke nå. Lenke til kommentar
praystation Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 60GB har aldri vært 100% bakoverompatibel. Liste over hvilke spill og hvordan de fungerer finner du her Lenke til kommentar
pinngu Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg er klar over at den europeiske ikke har vært det. Men mener å ha hørt at den amerikanske er det? Innenfor sin sone selvsagt. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Jeg er klar over at den europeiske ikke har vært det. Men mener å ha hørt at den amerikanske er det? Innenfor sin sone selvsagt. De første hadde full PS2-hardware innebygd. Men de bakoverkompatible som selges i USA nå har samme type bakoverkompatibilitet som 60gb'ene som ble solgt her, altså blanding av hardware og software-emulering. Endret 31. mars 2008 av Geofrank Lenke til kommentar
pinngu Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hvorfor sluttet de med den som hadde full PS2-hardware da? Ikke at det gjør meg så mye, har to PS2-er, men hadde vært kos å fått lagt de på hylla og bare hatt de nyere konsoller på gulvet. Lenke til kommentar
Toreal Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 60GB er ikke bakoverkompatibel med ALLE spill. Jeg har hatt problemer med en del - blant annet Ratchet and Clank serien, Constantine og MGS3. Jeg trodde 60GB skulle være bakoverkompatibel med alle spill jeg? Vil det noen gang bli det? Hadde store planer om å spille rundt alle PS2 spillene mine på PS3 (aner ikke hvorfor, likte bare det interne memory card greiene). Men det går jo ikke nå. Har runda MGS3 flere ganger på PS3, hva slags problemmer hadde du? Lenke til kommentar
pinngu Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Har runda MGS3 flere ganger på PS3, hva slags problemmer hadde du? Det låste seg etter alt fra 20 minutter til en halvtimes spilling - stoppet liksom helt opp. Mått avslutte spillet for så å fortsette i enda 20-30 minutter. Det sugde =/ MGS3 Snake Eater (det finnes vel forskjellige versjoner?) Endret 1. april 2008 av pinngu Lenke til kommentar
master_al Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Har runda MGS3 flere ganger på PS3, hva slags problemmer hadde du? Det låste seg etter alt fra 20 minutter til en halvtimes spilling - stoppet liksom helt opp. Mått avslutte spillet for så å fortsette i enda 20-30 minutter. Det sugde =/ MGS3 Snake Eater (det finnes vel forskjellige versjoner?) Det skal være forbedret nå, for hadde også slike problemer for en god stund siden. Så det er nok fikset i en firmware update. Men er det noen som vet om Metal Gear Solid 1(psone) funker bra på PS3. Bare leste at det ikke funker så bra på den backwardscomptiable listen. Endret 1. april 2008 av master_al Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå