jfkleven Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Har kjøpt meg en WD 80 gb disk, og skal legge inn XP. Hvordan lønner det seg å partisjonere denne? Jeg bruker kun denne disken, og har planer å la hele disken være i NTFS! Takker for svar fra dere som har greie på det! Lenke til kommentar
extreme Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Bare formater den. Ikke partisjoner den opp! Helt enklest og greiest. NTFS sløser ikke med plassen som FAT32, så det å partisjonere er det ingen vits i. Har hørt noen som har sagt at det kan lønne seg å partisjonere hvis disken krasjer, men det de glemmer er at alle partisjonene på disken blir ødelagt dersom den krasjer! Lenke til kommentar
jfkleven Skrevet 9. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2002 Så hvis jeg lager 2 partisjoneringer på disken, og velger å formater den ene etter hvert, for å rydde opp litt, så krasher den andre også ?? Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Vel, extreme glemmer en vesentlig ting her! La oss si av vi lager to partisjoner, C: og D: Vi legger så OS på C:, og resten av dataene (bilder, Mp3 osv.) på D: En kjempefordel ved å gjøre det på denne måten, er at om f.eks OS kræsjer, kan man formatere C, og legge inn OS på nytt. Alle data vil da fremdeles ligge inntakt på D: Tenkt på d extreme? hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå