Tedz Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Heisann har tenkt lenge på å kjøpe sub til anlegget. Kan dette være noe å satse på? Har en denon PMA-700AE og et par med dynavoice M-65..hva ellers kunne jeg også supplert med av sub og lignende? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Har du prøvd å teste høyttalerne sammen med en kraftigere forsterker? Pleier å hjelpe på bassen med mer effekt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg har selv hørt den subwooferen. Joda, den leverer bass, men jeg vil råde deg til å heller vurdere den billigste fra XTZ. Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Kjøpte deg gjerne en sub, og kjør deling på høyttalerne så du avlaster forsterkeren og høyttalerene for de dypeste tonene. Men kjøp for all del en ordentlig sub.. den proson saken der er bare møl i mine øyne (eller ører). Du ville nok også hatt et løft i lydbildet med en kraftigere forsterker, men selvsagt ingen dypbass i den grad en subwoofer vil gi deg. Forsterkeren din er forresten veldig "snill gutt" og låter veldi korrekt, men ganske flatt og tamt. Har selv hatt storebroren PMA-1500AE og det er nok den kjedeligste og minst engasjerende forsterkeren jeg har eid. edit: glemte jo helt og anbefale sub, XTZ har rimelige subwoofere som gir mye for pengene. Ellers vil jeg anbefale og titte på Velodyne sitt utvalg. Endret 19. mars 2008 av phax Lenke til kommentar
Tedz Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2008 Jeg har selv hørt den subwooferen. Joda, den leverer bass, men jeg vil råde deg til å heller vurdere den billigste fra XTZ. This one? Lenke til kommentar
Tedz Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2008 Jeg ville gått for 10".da tar jeg den men hva trenger jeg av kabler? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Hvis du har LFE utgang på recieveren, så trenger du bare en vanlig sub-kabel og en Y-kabel som går fra hunn til to hann. Har du vanlig Pre-out, så holder det med en subkabel til hver "utgang". Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Han har ikke en receiver, men en stereoforsterker. Denne har heller ikke noen LFE utgang. Det du trenger er en standard stereo signalkabel som du kobler på pre-out på forsterkern, og på line-in på sub'n. Lenke til kommentar
Tedz Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 ah flotte greier, takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Så vil vi gjerne ha lytte-erfaringer når den er kommet i hus. Lenke til kommentar
Tedz Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 Så vil vi gjerne ha lytte-erfaringer når den er kommet i hus. Selfølgelig en liten ting også som jeg kom på.. kan jeg ha to subber? og evt hvordan skal jeg gjøre med plassering av en? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Du kan fint ha to subwoofere. Da trenger du bare et Y-ledd fra LFE-utgangen på recieveren. Typisk plassering av to subwoofere vil være en i hvert av hjørnene foran, eller bak. Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Jeg ville heller brukt penga på en virkelig god subwoofer istedet for to middelmådige. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 I de aller fleste tilfeller vil det gi best effekt, ja. Men uten at vi vet hvordan rommet han er, kan vi ikke gi et sikkert svar på hva som er best. Uansett, èn god subwoofer er selfølgelig å foretrekke for de alle aller fleste. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Jeg ville heller brukt penga på en virkelig god subwoofer istedet for to middelmådige. Hva er virkelig god, hva er middelmådig? Lenke til kommentar
paa99 Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Poster her jeg. Har kjøpt en NAD T744 og bestilt meg en Dynavoice F6 pakke fra surround.no. Hva vil være en passende sub? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Det kommer ann på romstørrelsen og hva du er ute etter av lyd fra den. Størst er best, men det koster mer å lage en stor sub som spiller pent enn en mindre, så du må se litt på budsjettet også. Et godt tips er XTZ 99 W10.16. Blir den for lite for deg, kan du kjøpe en til etterhvert, eller kjøpe en annen sub for å spille de aller dypeste tonene (SVS PB12-NSD for eksempel). Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 En off-topic-diskusjon om hvorvidt jo større, jo bedre er splittet ut i en egen tråd som dere nå finner her: Subwoofere: Jo større, jo bedre? (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå